به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۶۷۳۶۷

امن‌ترین خودروهای سال 2015/تصاویر

گروه اقتصادی: لیستی از بهترین خودروها از نظر امنیت در سال 2015 که توسط موسسه امنیت جاده ای (IIHS) تهیه شده است، بیشترین تعداد خودرو را در سال‌های اخیر دارد. این بدین معنی است که برندهای بزرگ خودروسازی به فاکتور امنیت اهمیت ویژه برای مدل‌های 2015 خود داده‌اند. سال گذشته 39 امتیاز ویژه به خودروها توسط این موسسه اهدا شد در حالیکه امسال 71 خودرو موفق به دریافت امتیاز ویژه شده‌اند. در ادامه مطلب به بهترین خودروهای منتخب از سوی موسسه IIHS به عنوان امن‌ترین خودروهای سال 2015 می‌پردازیم.
هیوندا جنسیس

قیمت هیوندا جنسیس مدل 2015 از 38 هزار دلار آغاز می‌شود. این خودرو به دلیل داشتن سیستم ترمز، هشدار عوض شدن مسیر اضطراری، کروز کنترل هوشمند، آل سی دی شیشه‌ای روی داشبورد امتیاز Pick+ را از موسسه امنیت جاده ای دریافت کرد.

فولکس واگن گلف

خودروهای گلف یکی از خودروهای پرفروش و محبوب فولکس در سال‌های اخیر بوده است. قیمت گلف 2015 از 17 هزار دلار آغاز می‌شود. امتیاز بالا در تست تصادف از جلو، ایربگ های هوشمند و سیستم امنیتی عکس العمل در تصادفات از خصوصیات این خودرو است.

ولوو V60
نام برند ولوو همیشه با فاکتور امنیت همراه بوده است. قیمت مدل 2015 ولوو V60 از 35 هزار دلار آغاز می‌شود. دوربین فعال 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، دستیار پارک و سیستم هشدار تغییر مسیر از مشخصات ولوو V60 است.


تویوتا سیینا

تویوتا سیینا توانست امتیاز امن‌ترین خودروی مینی ون سال 2015 را به خود اختصاص دهد. قیمت تویوتا سیینا از 28 هزار دلار شروع می‌شود. اتصال یه سیستم هشدار امنیتی به صورت 24 ساعته،‌ کروز کنترل راداری و چراغ‌های هشدار مختص روز از مشخصات فنی و امنیتی تویوتا سیینا هستند.


ب ام و سری 2

قیمت مدل 2015 ب ام و سری 2 از 32 هزار دلار برای نسخه پایه شروع می‌شود. مدل 2015 این خودرو موفق شد تا امتیاز Pick+ را به واسطه داشتن سیستم حفاظت خودرو در جلو و عقب، کمربندهای هوشمند با سنسورهای خودکار و سیستم هشدار برخورد با موانع حرفه ای دریافت کرد.

شورلت مالیبو

قیمت مدل 2015 شورلت مالیبو از 22 هزار دلار شروع می‌شود. این خودرو توانست به لطف داشتن سیستم کنترل StabiliTrak که به راننده کمک می‌کند تا با موانع برخورد نکند و 10 ایربگ هوشمند جزء امن‌ترین خودروهای سال 2015 نام بگیرد.

تویوتا هایلندر

قیمت مدل 2015 تویوتا هایلندر از 29 هزار دلار برای مدل پایه شروع می‌شود و امتیازهای امنیتی موجود برای آن باعث شد تا امتیاز خوبی را از موسسه IIHS دریافت کند. سیستم کنترل تعادل، سیستم حفظ مسیر درحرکت، دستیار اتوماتیک ترمز و سیستم توقف اضطراری ازجمله مشخصات این خودرو است.

لکسوس NX

قیمت پایه مدل 2015 لکسوس NX در حدود 48 هزار دلار در نظر گرفته‌شده است. علاوه بر مجهز بودن به آخرین تکنولوژی‌ها نظیر شارژ بی سیم گوشی همراه، لکسوس NX توانسته با مشخصات عالی در بخش امنیت خودرو و سرنشینان امتیاز خوبی را از موسسه IIHS دریافت کند.

اینفینیتی Q50

سیستم فرمان هوشمند اینفینیتی Q50 که خود را با سطح جاده هماهنگ می‌کند، سیستم هشدار برخورد با مانع و جلوگیری از خارج شدن از مسیر از مواردی هستند که باعث شد موسسه IIHS امتیاز Pick+ را به این خودرو باقیمت 37 دلار برای مدل پایه بدهد.

مزدا 3

جدیدترین نسخه از مدل محبوب مزدا 3 مجهز به سیستم امنیتی i-Activsense است که به صورت خودکار عملکرد موتور و ترمزها را هنگام نزدیک شدن به مانع کنترل می‌کند تا فاصله مناسب رعایت شود. هشدار موانع جلویی و ترمزهای اضطراری هوشمند مانع برخورد خودرو با اتومبیل‌های جلویی می‌شود. همه این موارد باعث شده تا این خودروی 16 هزار دلاری امتیاز Pick+ امنیتی را دریافت کند.

سوبارو ایمپرزا

قیمت مدل پایه سوبارو ایمپرزا 2015 در حدود 18 هزار دلار در نظر گرفته شده است. امنیت بالای سرنشینان به لطف قابلیت‌های متعدد این خودرو باعث شده تا امتیاز Pick+ را از موسسه IIHS دریافت کند. سیستم EyeSight درایو که ترافیک اطراف خودرو را برسی می‌کند در کنار سیستم کروز کنترل هوشمند از جمله ویژگی‌های این خودرو ژاپنی است.
مرجع : بازار خبر