به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۲۲۶۲۷
هفته پنجم ليگ قهرمانان اروپا

نبرد حساس دورتموند و ناپولي در ايدونا پارک

گروه ورزشی: هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در حالي آغاز مي‌شود که آرسنال در خانه برابر مارسي به ميدان مي‌رود و دورتموند براي پس گرفتن جايگاه دومي خود از ناپولي پذيرايي خواهد کرد.
نبرد حساس دورتموند و ناپولي در ايدونا پارک
گروه E
بازل – چلسي
استوا‌بخارست – شالکه
چلسي، صدر‌نشين اين گروه در ديدار برگشت خود در حالي برابر بازل به ميدان مي‌رود که در بازي رفت در استمفورد‌بريج در يک ديدار غير‌منتظره با نتيجه 2 بر يک برابر تيم سوئيسي شکست خورد. اين شکست باعث شد تا شاگردان ژوزه مورينيو در 3 ديدار بعدي با 9 امتياز در صدر اين گروه قرار گيرند. پيروزي در اين ديدار باعث مي‌شود چلسي صعودش به مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا را قطعي کند. قهرمان دو فصل پيش اين رقابت‌ها در بازي شنبه خود در ليگ برتر موفق شد با 3 گل وستهام را شکست دهد و به رده دوم ليگ برتر صعود کند. فرناندو تورس پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدوميت مي‌تواند تيمش را در اين ديدار خارج از خانه همراهي کند اما هنوز وضعيت خوان ماتا براي بازي با بازل مشخص نيست. مورينيو در بازي شنبه در ليگ برتر ستاره اسپانيايي تيمش را روي نيمکت ذخيره‌ها گذاشته بود.

شالکه در ديگر ديدار اين گروه در روماني به ديدار استوابخارست مي‌رود. پادشاهان آبي‌پوش در بازي رفت خود موفق شدند در آلمان با 3 گل به پيروزي برسند. آنها اين هفته در بوندسليگاي آلمان برابر فرانکفورت به تساوي 3 بر 3 رسيدند تا به رده ششم جدول سقوط کنند. شالکه پس از دو شکست پياپي برابر چلسي جايگاه دومي خود را در اين گروه در خطر مي‌بيند. آنها اکنون با يک امتياز بيشتر از بازل در رده دوم جدول گروه قرار دارند.

جدول گروه
1- چلسي 4 بازي، 9 امتياز
2- شالکه 4 بازي، 6 امتياز
3- بازل 4 بازي، 5 امتياز
4- استوابخارست 4 بازي، 2 امتياز

گروه F
آرسنال – مارسي
بوروسيا دورتموند – ناپولي
سرنوشت گروه هفتم ليگ قهرمانان اروپا بازي به بازي پيچيده‌تر مي‌شود. سه تيم مدعي آرسنال، دورتموند و ناپولي رقابت سختي را براي صعود از اين گروه آغاز کرده‌اند. نتايج عجيبي که در اين گروه رقم خورده، کلاف اين گروه را پيچيده‌تر‌ کرده است. آرسنال که در بازي قبلي خود موفق شد، دورتموند را در آلمان شکست دهد در خانه از تيم حذف شده مارسي پذيرايي خواهد کرد که تاکنون امتيازي را کسب نکرده است. آرسنالي‌ها که با برتري 2 بر صفر برابر ساوت‌همپتون در صدر جدول ليگ برتر انگليس قرار گرفتند با روحيه بالايي به ديدار با مارسي مي‌انديشند. ونگر در اين ديدار تقريبا تمام بازيکنان خود را در اختيار دارد. انها در بازي قبلي برابر دورتموند با ارائه يک بازي تدافعي موفق شدند 3 امتياز حساس را در آلمان کسب کنند.

بوروسيادورتموند پس از شکست دردناک برابر بايرن‌مونيخ در بوندسليگا بايد در خانه از ناپولي پذيرايي کند. شاگردان يورگن کلوپ که يکي از مدعيان قهرماني در اين فصل ليگ آلمان بودند، در بازي برابر بايرن‌مونيخ نتوانستند عملکرد خوب خود را در طول فصل تکرار کرده و با نتيجه عجيب 3 بر صفر شکست خوردند. اين نتيجه باعث شد تا فاصله امتيازي اين تيم با بايرن‌مونيخ به 7 امتياز برسد. دورتموندي‌ها که در بازي قبلي خانگي خود نيز برابر آرسنال شکست خورده بودند، اکنون به چيزي کمتر از پيروزي برابر ناپولي نمي‌انديشند. پيروزي دورتموند برابر ناپولي باعث خواهد شد که هر دو تيم در جدول اين گروه 9 امتيازي شوند و همه چيز براي مشخص شدن تيم صعود کننده به مرحله بعدي ليگ قهرمانان به بازي آخر کشيده شود.

جدول گروه
1- آرسنال 4 بازي، 9 امتياز
2- ناپولي 4 بازي، 9 امتياز
3- دورتموند 4 بازي، 6 امتياز
4- مارسي 4 بازي، بدون امتياز

گروه G
زنيت – آتلتيکو مادريد
پورتو – آستريا وين
تيم از پيش صعود کرده آتلتيکو مادريد که تمام 4 بازي قبلي خود در ليگ قهرمانان اروپا را با پيروزي پشت سر گذاشت در ديداري حساس در سرماي روسيه بايد به ديدار زنيت برود. شاگردان ديگو سيمئونه موفق شدند اين هفته با برتري 7 بر صفر برابر ختافه فاصله 3 امتيازي خود را با بارسلونا در صدر جدول ليگا حفظ کنند. زنيت که با يک امتياز بيشتر نسبت به پورتو در رده دوم قرار دارد با يک پيروزي مي‌تواند در آستانه صعود از اين گروه قرار گيرد.

پورتوي پرتغال که اين فصل نتايج خوبي در ليگ قهرمانان نگرفته است در خانه بايد با غلبه بر تيم اتريشي آستريا وين دوباره ارزش‌هاي خود را ثابت و به رده دوم صعود کند. تيم اتريشي نيز با يک امتياز شانسي براي صعود از اين گروه ندارد و اکنون رقابت از اين گروه براي صعود به مرحله دوم ليگ قهرمانان اروپا بين زنيت روسيه و پورتوي پرتغال است.

جدول گروه
1- آتلتيکو مادريد 4 بازي، 12 امتياز
2- زنيت 4 بازي، 5 امتياز
3- پورتو 4 بازي، 4 امتياز
4- آستريا وين 4 بازي، يک امتياز

گروه H
سلتيک – ميلان
آژاکس – بارسلونا
بارسلونا که با برتري در بازي قبلي برابر ميلان صعودش را به مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا قطعي کرده است در خانه آژاکس به ديدار اين تيم مي‌رود. آبي‌-اناري‌ها در اين ديدار ليونل مسي را به دليل مصدوميت در اختيار ندارند و حضور يوردي آلبا نيز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. نيمار و سانچس گزينه‌هاي تاتا براي خط حمله در اين ديدار خواهند بود. بارسا همچنين ويکتور والدس، دروازه‌بان خود را نيز به دليل مصدوميت بازي تيم ملي اسپانيا در اختيار ندارد و پينتو در اين ديدار در دروازه آبي‌-اناري‌ها قرار خواهد گرفت. آژاکس تيم 4 امتيازي اين گروه رقابت سختي با ميلان براي صعود از اين گروه به مرحله بعد ليگ قهرمانان اروپا دارد. تيم هلندي در بازي قبلي خود برابر سلتيک موفق شد با يک گل به پيروزي برسد و اولين برد خود در اين فصل ليگ قهرمانان را به دست آورد.

ميلان بحران زده نيز در گلاسکو بايد به ديدار سلتيک برود. ميلاني‌ها که اين فصل با عملکرد بد در ليگ ايتاليا در رده يازدهم قرار گرفته‌اند، در بازي قبلي خود برابر بارسلونا شکست خوردند تا موقعيت آنها در رده دوم جدول رده‌بندي به خطر بيفتد. ماريو بالوتلي در ديدار برابر بارسلونا در نيمه دوم به ميدان آمد و در ديدار اين هفته برابر پارما دومين پنالتي رسمي عمر فوتبالش را از دست داد تا روحيه‌ چندان خوبي براي اين ديدار نداشته باشد. هواداران ميلان در بازي قبلي اين تيم به شدت به عملکرد تيم خود اعتراض کردند و مانع خروج بازيکنان اين تيم از ورزشگاه شدند. آلگري به خوبي آگاه است که نتيجه نگرفتن در اين ديدار ممکن است به قيمت از دست دادن نيمکت اين تيم تبديل شود.

جدول گروه
1- بارسلونا 4 بازي، 10 امتياز
2- ميلان 4 بازي، 5 امتياز
3- آژاکس 4 بازي، 4 امتياز
4- سلتيک 4 بازي، 3 امتياز
ديگر ديدار‌هاي هفته پنجم مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار مي‌شود.