به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۷ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۷۳۰۲۷
براي حضور در نشست اتحادیه عرب

منصور هادي از عدن به ریاض رفت+عكس

گروه بين الملل: عبد ربه منصورهادی، رييس جمهوری يمن، روز پنجشنبه شهر عدن در جنوب اين کشور را ترک کرده و وارد ریاض شده است.

شبکه خبری «العربيه» وابسته دولت عربستان گزارش داده است که عبدربه منصورهادی تحت حفاظت عربستان شهر عدن را ترک کرده است. وی قرار است در نشست اتحادیه عرب که روز شنبه برگزار می شود، شرکت کند. یک شبکه تلویزیونی «دبی» نیز گزارش داده است که منصور هادی درنشست اتحادیه عرب در شرم الشیخ در مصر شرکت خواهد کرد. در همین حال به گزارش رویترز محمد مرام، رییس دفتر عبد ربه منصور هادی گفته است که وی در نشست شرم الشیخ هم شرکت خواهد کرد.

عبد ربه منصورهادی ماه گذشته از صنعا به عدن در جنوب یمن گریخت. در همين حال گزارش شبکه الجزيره حاکی است که نيروهای وفادار به عبدربه منصور هادی توانسته اند شهر الحوطه و همچنين پايگاه العند در ۶۰ کيلومتری شمال عدن را از نيروهای شيعه حوثی مورد حمايت ايران بازپس بگيرند.
بحران يمن با حملات هوايی کشورهای عربی به رهبری عربستان به مواضع نيروهای انصارالله - حوثی‌ در روز پنجشنبه وارد مرحله تازه‌ای شده است.

به گزارش رويترز، دخالت نظامی عربستان در يمن تحول مهمی در بحران کنونی اين کشور برای مهار ايران است و اين در حالی است که آمريکا از دخالت نظامی مستقيم در اين مسئله خودداری کرده است. ايران حملات هوايی عربستان را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده است. پيشروی های اخير نيروهای حوثی مورد حمايت ايران واکنش‌هايی در منطقه و جامعه بين‌المللی در پی داشته است.

مصر اعلام آمادگی کرده است تا برای کمک به عمليات عليه نيروهای حوثی به يمن نيرو اعزام کند.
برنادت ميهن، سخنگوی شورای امنيت ملی آمريکا، نيز اعلام کرد که ايالات متحده با عربستان و قدرت‌های منطقه در عمليات نظامی آنها عليه شورشيان حوثی در يمن «هماهنگ»است و برای حمايت از هم‌‌پيمانان و منافع خود از آن حمايت اطلاعاتی و لجستيکی می‌کند.