به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۱۳
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۷۰۸۷۷
موافقت دادستانی با مرخصی یک هفته‌ای رحیمی

معاون اول احمدي‌نژاد به مرخصي آمد

گروه سياسي: دادستانی وفق مقررات قانونی، با درخواست یک هفته مرخصی محمد رضا رحیمی موافقت نموده است.
معاون اول احمدي‌نژاد به مرخصي آمد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با توجه به انتشار خبر مرخصی محکوم‌علیه محمدرضا رحیمی، در برخی رسانه‌ها اعلام می‌گردد که پیرو درخواست کتبی نامبرده دائر بر استفاده از مرخصی به لحاظ بیماری لاعلاج و طولانی مدت همسرش که دربیمارستان بستری است، این دادستانی وفق مقررات قانونی، با درخواست یک هفته مرخصی نامبرده موافقت نموده است.

اين در حالي است که دو هفته از اعزام معاون اول دولت سابق به زندان براي اجراي حکم او مي‌گذرد، و وکيل مدافع او ديروز گفته بود پيگير مرخصي موکلش است. محمدرضا نادري، درباره اخباري که از مرخصي هفت روزه محمدرضا رحيمي، معاون اول دولت دهم حکايت دارند، اظهار کرد: محمدرضا رحيمي هنوز به مرخصي نيامده است و من اين موضوع را تکذيب مي‌کنم.

وي افزوده بود: بنده در حال پيگيري مرخصي رحيمي هستم؛ چون موکلم هنوز به مرخصي نيامده است! وکيل مدافع رحيمي با بيان اينکه «من هنوز با رحيمي ملاقاتي نداشته‌ام»، ادامه داد: بنده تقاضاي ملاقات را به زندان تحويل داده‌ام؛ ولي هنوز جوابي به من در اين زمينه داده نشده است. محمدرضا رحيمي، معاون اول احمدي نژاد در دولت دهم، 26 بهمن ماه سال جاري، به جرم اخذ رشوه و تحصيل مال از طريق نامشروع، راهي زندان اوين شد. حکم محمدرضا رحيمي، تحمل پنج سال حبس است و 13 روز پيش، سرپرست اجراي احکام دادسراي کارکنان دولت، دستور اجراي اين حکم را از طريق نيروي انتظامي صادر کرد.

پيش از اين سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد احتمال مرخصي معاون اول رئيس جمهوري پيشين گفته بود: ضوابطي که در مورد مرخصي زندانيان در آيين‌نامه سازمان زندان‌ها مطرح است، شامل حال همه زندانيان مي‌شود و به طور حتم شامل حال آقاي رحيمي نيز مي‌شود. طبق اين ضوابط که در زندان اوين رعايت مي‌شود، اولين مرخصي به هر زنداني، بعد از طي يک ششم ميزان حبس اعطا مي‌شود.