به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۳۸۴۳۱

ایران جزو پرمصرف‎ترین کشورها در زمینه دارو

گروه سلامت:​ رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در خصوص مصرف دارو، گفت: کشور ایران جزو پرمصرف‏‌ترین‏‌ها در زمینه دارو است، چرا که دارو ارزان به دست مردم می‎رسد.
ایران جزو پرمصرف‎ترین کشورها در زمینه دارو
"علیرضا بیگلری" اظهار کرد: خودمراقبتی یکی از مسایل مهم در زندگی بشر است و اگر خودمراقبتی به درستی آموزش داده شود، تاثیر به‌سزایی در زندگی افراد خواهد داشت، در واقع منظور از خودمراقبتی، خوددرمانی نیست و ما باید سعی کنیم این موضوع را به نحوه مطلوب‌‏تر در جامعه جاری کنیم. وی افزود: خودمراقبتی یکی از جنبه‏‎های آموزش پزشکی است. اگر بتوان مصرف خودسرانه دارو را در کشور کاهش داد تا حد قابل توجهی کیفیت در این بخش بالا خواهد رفت، در واقع کارخانه‎های سازنده دارو موظف هستند بعد از ساخت داروها، تمام موارد مربوط به کیفیت را انجام دهند، هر چند در بحث بهینه‎سازی برخی داروها چندان خوب عمل نمی‏‌کنیم.

بیگلری با اشاره به واقعی شدن نرخ‏ها، تصریح کرد: با واقعی شدن نرخ‎‏ها، دریافت‎ها نیز به شکل صحیح‏تری صورت خواهد گرفت و در نهایت دقت پزشکان نیز بالاتر خواهد رفت، چرا که وقت بیشتری برای هر بیمار صرف خواهد شد. در ضمن قیمت دارو در سال گذشته نوسانات شدیدی داشته، اما خوشبختانه این نوسانات امسال کاهش 5 درصدی داشته است. رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، یادآور شد: در سال جدید بیشترین بودجه دولت صرف حوزه سلامت و صنایع و کارآفرینی خواهد شد. در حقیقت برای توسعه اجتماعی، انسان سالم، محور است، چرا که اگر تأمین اجتماعی در حال قابل قبولی باشد، امنیت فکری را در جامعه حاکم می‏‌کند و در نهایت میزان سلامتی در جامعه بالا می‎رود.
مرجع : ايسنا