به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۵۸۴۱۱
اطلاعات در یک نگاه

امضاي قرارداد ساخت دو نیروگاه با روسیه

گروه سیاسی: آمریکا و داعش بازندگان بحران منطقه خواهند بود و کمبود آب سبب تخلیه جمعیتی برخی مناطق شده است تیترهای مهمی است که روزنامه اطلاعات روز سه شنبه به آنها پرداخته است.
امضاي قرارداد ساخت دو نیروگاه با روسیه
این روزنامه تیتر یک را به آمریکا و داعش بازندگان بحران منطقه خواهند بود، اختصاص داد و به نقل از سردار قاسم سلیمانی در یادواره شهدای نیروی زمینی سپاه نوشت: لشکرکشی آمریکا به منطقه و اقدامات تروریستی داعش هیچ حقیقتی نداشته و محکوم به شکست است. وی با اشاره به این که راهکارهای آمریکا و داعش اثر گذار نیست و آنها پیروز نمی‌شوند، گفت: ما در سوریه دیدیم آنها چه اقداماتی داشتند و نتیجه آن اقدامات چه شد.

روزنامه اطلاعات در خبری دیگر با عنوان کمبود آب سبب تخلیه جمعیتی برخی مناطق شده است، نوشت: ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در آیین گشایش سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران در دانشگاه تهران گفت: بر اثر کمبود آب در ایران از جمله در مناطق مرکزی کشور با وضع قرمز منابع مواجه هستیم و از این رو برخی از نقاط در حال تخلیه جمعیتی هستند. چرا که ما نتوانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم از جمله تاسیسات آبرسانی را در این مناطق ایجاد کنیم.

‏این روزنامه در صفحه اخبار داخلی با عنوان وزارت علوم: با فروش مقاله و پایان نامه به شدت برخورد می‌کنیم، نوشت: وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عزم این وزارتخانه برای برخورد قاطع با تقلب علمی و فروش مقاله و پایان نامه خبر داد.

دکتر صالحی: قرارداد ساخت دو نیروگاه اتمی به زودی با روسیه امضا می شود، تیتر دیگر روزنامه اطلاعات است. علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی پس از شرکت در جلسه کمیسیون انرژی مجلس از نهایی شدن قرارداد ساخت دو نیروگاه اتمی با روسیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هر کدام از این دو نیروگاه هزار مگاوات ظرفیت دارند.

این روزنامه در خبری مخالفت آیت الله العظمی سیستانی با حضور نیروهای زمینی خارجی در عراق را برجسته کرد. حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای دیدار با آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان به نجف اشرف رفت. آیت الله العظمی سیستانی در دیدار با العبادی بر لزوم ایجاد یک فضای باز برای تمامی گروهها، وحدت میان تمامی اقشار عراقی و همچنین توجه به داوطلبان مردمی برای جنگ با داعش تاکید کردند. معظم له همچنین از تشکیل دولت عراق و تکمیل آن استقبال کردند و به عراقی‌ها به دلیل پیروزی‌هایشان در مقابله با داعش تبریک گفتند. در این حال، آیت الله العظمی سیستانی، بر لزوم انعظاف پذیری دولت در قبال تمامی کشورها از جمله کشورهای همسایه و همچنین وحدت میان اقشار مختلف در این کشور تاکید کردند.