به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۹۸۷۱
اشتغال 2.5 میلیونی عوام‌فریبی آشکار بود

انتقاد تُند نعمت‌زاده از دولت سابق

گروه اقتصادی: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شناسایی سفته بازان و کسانی که از سیستم بانکی پول مفت گرفته اند در دستور کار دولت قرار دارد گفت: در 8 سال دولت سابق، عوام فریبی آشکار و آمار دروغ درباره اشتغال ارائه شد.
انتقاد تُند نعمت‌زاده از دولت سابق
محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه دولت پیشین در ایجاد اشتغال و محاسبات مربوط به آن عوام فریبی نمود و آمار دروغ ارائه کرد گفت: در سال 91 حدود 36 درصد رشد منفی اشتغال در کشور وجود داشت در حالی که دولت وقت مدعی شد در همان سال برای 2.5 میلیون نفر ایجاد اشتغال کرده است. نعمت زاده ادامه داد: وقتی که رشد اقتصاد، صنعت و مسکن در یک کشور منفی باشد، ایجاد اشتغال 2.5 میلیون نفر عوام فریبی آشکار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور در ابتدا سیاست کاهش تورم را اتخاذ کرد و در مدت یکسال میزان تورم را از 40 درصد به 25 درصد فعلی و میزان رشد اقتصادی را از منهای 6 درصد به منهای 2 درصد رسانید. وی افزود: از ابتدای امسال نیز دولت مصمم شد رکود اقتصادی بالای 40 درصد را از بین ببرد و وزارت صنعت، معدت و تجارت فروردین ماه امسال سیاست های رکود را به دولت تقدیم کرد و بسته رکود هفته گذشته توسط دولت جمع آوری شد.

نعمت زاده تاکید کرد: در طراحی سیاست های خروج از رکود 4 مسئله اصلی تا سال 95 در کشور رخ خواهد داد که امسال بحث تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان و تعریف تقاضا برای کالا از داخل و خارج از کشور بررسی و اصلاح می شود و در سال آینده مسئله تحریم های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش تولید مورد بررسی قرار می گیرد تا به نتیجه مطلوب در اقتصاد دست یابیم.

وی اظهارداشت: در 8 سال فعالیت دولت گذشته، 550 هزار کارمند جدید به دولت اضافه شد که برخی از آنها هم کار چندانی ندارند. اکنون در شهرک صنعتی تهران که باید 104 نفر پرسنل داشته باشد 500 نفر حقوق بگیر و در واقع نیمی از این افراد در راهروها هستند و هیچ کاری انجام نمی دهند، به هر حال ایجاد اشتغال با افزایش کارمندان دولت محقق نمی شود بلکه باید اقتصاد را رونق داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اکنون بانک ها آمار 800 هزار میلیارد ریال معوقه بانکی از سوی تسهیلات بگیران را اعلام می کنند که 15 درصد این معوقات مربوط به بخش تولید و باقی آنها سفته بازی است، از اینرو شناسایی سفته بازان و کسانی را که پول مُفت گرفته اند در دستور کار قرار دادیم تا سرمایه بانک ها بازگردد.
مرجع : مهر