به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۵۴۷۲۲

قول محسن چاوشی به هوادارنش

گروه فرهنگ و هنر: محسن چاوشی خواننده پرطرفدار و محبوب پاپ که مدت‌هاست طرفدارانش را برای انتشار آلبومی تازه منتظر نگه داشته، روز گذشته رسما اعلام کرد که اثر تازه‌اش تا قبل از محرم منتشر و روانه بازار موسیقی می‌شود.
قول محسن چاوشی به هوادارنش
تیر ماه سال گذشته محسن چاووشی با بیان این جمله: با «پاروی بی‌قایق» ناگفته‌های زیادی برای گفتن دارم، خبر انتشار آلبوم جدیدش را رسما اعلام کرد. اما با گذشت 14 ماه هنوز خبری از آلبوم جدید نشد تا این که شب گذشته چاوشی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از انتشار آلبوم تا قبل از محرم خبر داد. پیشتر گفته می‌شد دلیل تاخیر انتشار این آلبوم اعمال اصلاحاتی از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد به یکی از آهنگ‌ها که گویا قطعه اصلی این آلبوم هم بود، است. اما بعد از حل این مشکل، چالش دیگری سد راه انتشار این آلبوم بود؛ مشکل از آنجایی نشات گرفت که چاوشی تصمیم گرفت به مناسب سالروز درگذشت حسین پناهی قطعه‌ای را با شعری برگرفته از او منتشر کند.

«این بود زندگی» منتشر شد و با استقبال هوادارن چاوشی هم همراه شد اما بعد از چند روز از انتشار این قطعه، موسسه فرهنگی هنری دارینوش که حق و حقوق انتشار آثار مرحوم پناهی را به عهده دارد نسبت به این موضوع واکنش نشان داد؛ چرا که حسین پناهی حق و حقوق انتشار آثار خود را به دارینوش واگذار کرده بود. آثار ایشان چه به صورت آلبوم صوتی CD و چه کتاب، چه اجراهای تئاتر و سایر پردازه های فرهنگی هنری منتشر شده، از آن دارینوش است.

اما به هر حال پس از جلسه ای بین مجتبی معظمی مدیر موسسه فرهنگی هنری دارینوش و مهدی معزی، ضمن عذر خواهی از ایشان سوء تفاهمات پیش آمده برطرف شد. اتفاقاتی که معزی این گونه درباره آن توضیح می‌دهد : محسن چاوشی قبل از انتشار این اثر با پسر مرحوم حسین پناهی تماس گرفت و کسب اجازه کرد. اما با رویت مدارک مستند و ادله ممهور شده به امضا و اثر انگشت حسین پناهی دانستیم که حق و حقوق متعلق به موسسه فرهنگی هنری دارینوش بوده و هست یعنی مسیر مجوز گیری اشتباه طی شد که با لطف و حسن نیت جناب آقای مجتبی معظمی، مدیر موسسه که بر ذات هنر و یگانگی هنرمند یگانه حسین پناهی تکیه و اعتقاد داشتند و دارند، این مشکل برطرف شد.

در هر صورت چاووشی با رد کردن سدهای متعددی که برای انتشار آلبومش شکل گرفت، حالا رسما به هوارانش قول داده که آلبوم جدیدش یعنی «پاروی بی قایق» را تا قبل از ماه محرم منتشر کند. بنابراین گزارش، آلبوم آخر محسن چاووشی که در اسفندماه سال 91 به بازار آمد «من خود آن سیزدهم» نام داشت. این آلبوم با اشعار مولانا، شهریار، وحشی بافقی، باباطاهر و خیام و نیز تنظیم‌های شهاب اکبری، کوشان حداد، امیر جمال فرد و محسن چاووشی ساخته شد و مورد توجه بسیاری از اهالی موسیقی قرار گرفت.
مرجع : فارس