به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۵۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۶۷۵۵۷

آزادی علاء و جمال مبارک+تكميلي

گروه بين الملل: مقامات اداره زندان‌های مصر اعلام کردند که آزادی جمال و علاء مبارک دو پسر حسنی مبارک به منظور جلوگیری از خشم مخالفان به تعویق افتاده است.
آزادی علاء و جمال مبارک+تكميلي
به گزارش روسیا الیوم، مقامات سازمان زندان‌های مصر روز گذشته اعلام کردند که آزادی جمال و علاء مبارک دو پسر حسنی مبارک به تعویق افتاده و خروج فرزندان مبارک از زندان را تکذیب کردند. این در حالی است که بر اساس گزارش روزنامه الاهرام مصر، پسران حسنی مبارک که نماد قدرت و ثروت در دوره وی بودند، روز جمعه گذشته از زندان خارج شده و در انتظار محاکمه جدید هستند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از مقامات اداره زندان‌های مصر اعلام کرد که آزادی جمال و علاء مبارک به منظور جلوگیری از خشم معارضان نظام جدید مصر که عبدالفتاح السیسی را احیا گر نظام مبارک می‌دانند، در آخرین لحظات به تعویق افتاده است. دادگاه جنایی قاهره چهارشنبه گذشته پس از رسیدگی به اتهامات علاء و جمال پسران مبارک در پرونده کاخ‌های ریاست‌جمهوری، حکم آزادی آنها را به شرط اقامت اجباری تا زمان محاکمه مجددشان در این پرونده صادر کرد.

این در حالی است که دادگاه تجدید نظر مصر حدود دو هفته قبل ضمن لغو سه سال زندان حسنی مبارک در پرونده کاخ‌های ریاست جمهوری با درخواست دادستانی کل این کشور مبنی بر محاکمه مجدد وی موافقت کرد. قرار است محاکمه حسنی مبارک و دو پسرش در این پرونده مجددا از سرگرفته شود، اما تاریخ محاکمه هنوز مشخص نشده است.

از سوی دیگر مبارک و فرزندان و مسؤولان سابق وی، پیش از این در پرونده کشتار تظاهرات کنندگان تبرئه شده بودند اما دادستانی کل مصر 32 مورد اعتراض به حکم تبرئه مبارک در پرونده کشتار تظاهرات کنندگان که اخیرا صادر شد، وارد کرده است و اگر دادگاه فرجام این اعتراضات را قبول کند، در آن صورت محاکمه مبارک در این پرونده نیز مجددا از سرگرفته می‌شود.

تكميلي
پسران مبارک از زندان آزاد شدند

علاء و جمال مبارک پسران 'حسنی مبارک' رییس جمهور اسبق مصر از زندان آزاد شدند. خبرگزاری 'رویترز' امروز دوشنبه اعلام کرد که دادگاه کیفری قاهره پنجشنبه گذشته حکم آزادی جمال و علاء پسران حسنی مبارک را صادر کرد، ولی آزادی آنان تا امروز به تعویق افتاد.