به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۵۶۳۹۷
از تجاوز به عنف به دست داعش تا بردگی

سرنوشت تلخ و اندوه‌بار زنان ایزيدی عراق

گروه بين‌الملل: شبکه روسی عرب زبان روسیا الیوم از فروش زنان ایزيدی دربند داعش در بازار برده‌فروشان خبر داد و یک روزنامه انگلیسی با اشاره به موضوع «جهاد نکاح» تحت عنوان «ازدواج با افراد جهادگر»، تأکید کرد که دختران فرانسوی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشترین حضور را در میان گروه‌های تروریستی دارند.
سرنوشت تلخ و اندوه‌بار زنان ایزيدی عراق
به گزارش فارس، شبکه «روسیا الیوم» اعلام کرد که شماری از 2 هزار زن ایزدی که در عراق به دست داعش به اسارت گرفته شده‌ بودند، به سوریه و عربستان سعودی برده شده‌ و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌ و می‌گیرند. این در حالی است که سرنوشت زنان باقی‌مانده در عراق نیز بهتر از بردگی برای سعودی‌ها نیست.

«ایمن» جوان ایزدی در شهر «زاخو» در منطقه کردستان عراق درباره نحوه سوء استفاده جنسی داعش از خواهر 21 ساله‌اش می‌گوید که یکی از سرکرده‌های داعش خواهر او را به اجبار به عقد نکاح خود در آورده و او را در یک اتاق کوچک حبس کرده که تنها غذا وارد آن می‌شود و در طول روز نیز بارها برای استفاده جنسی نزد او می‌رود. وی گفت که 3 خواهر او در بند تکفیری‌ها هستند و به عنوان برده جنسی از آنها سوء استفاده می‌شود. ضمن اینکه سرنوشت صدها دختر ایزيدی دیگر که به اجبار مسلمان شده‌اند و مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند هنوز مشخص نیست.

ایمن تصریح کرد که یکی از خواهرانش با او تماس تلفنی برقرار کرده و به او اطلاع داده که پس از تجاوز برخی عناصر داعش به او، به زور مسلمان شده و به عقد ازدواج یکی از سرکرده‌های داعش درآمده و از سرنوشت 2 خواهر دیگرش که آنها نیز مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند خبر ندارد. این دختر به همراه 2 دختر دیگر از دست تکفیری‌ها فرار کرده بود و به خانه یکی از اهالی موصل پناه برده بود که همسایه‌ها به تکفیری‌ها گزارش داده‌اند که یک دختر ایزدی در این منزل است لذا وی بار دیگر به اسارت گرفته شده است و به او تنها اجازه داده‌اند برای چند دقیقه با کسی تلفنی صحبت کند. ایمن می‌گوید که دو خواهر دیگرش یکی 22 ساله و دیگری تقریبا 14 ساله است

«جهاد نکاح» عامل اصلی پیوستن دختران اروپایی

از سوي ديگر، یک روزنامه انگلیسی با اشاره به موضوع «جهاد نکاح» تحت عنوان «ازدواج با افراد جهادگر»، تأکید کرد که دختران فرانسوی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشترین حضور را در میان گروه‌های تروریستی دارند. به گزارش فارس، ازدواج با تروریست‌ها یا «جهاد نکاح» مسئله‌ای است که سبب شده است شمار زیادی از زنان و دختران به سوریه سفر کنند.

در واقع علمای تکفیری وهابی- در جهت آتش‌افروزی میان مسلمانان و دامن زدن به تفرقه و جنگ شیعه و سنی و اعلام جهاد علیه مقاومت در راستای نقشه‌های شوم دشمنان امت اسلامی گام برمی‌دارند. در همین راستا بارها با صدور فتواهایی عجیب از دختران و زنان خواسته شده است تا برای «جهاد نکاح» یعنی تن فروشی به جنگجویان مسلح سفر کنند. بر اساس این فتوا حتی زنان شوهردار هم جایز هستند که برای «جهاد نکاح» به سوریه بروند، یکی از همین شیوخ «محمد العریفی» نام دارد.(جزئیات بیشتر).

روزنامه «گاردین» با انتشار گزارش و بررسی عوامل گرایش دختران اروپایی به گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه، ازدواج با تروریست‌ها یا جهاد نکاح را مهمترین عامل سفر آنها دانست و نوشت: شماری از دختران اروپایی که بیش از چهارده یا پانزده سال از عمرشان نمی‌گذرد، برای ازدواج با [تروریست‌های موسوم به] جهادگر عازم سوریه می‌شوند.

به گزارش این روزنامه، برخی از این دختران همچنین علاقه‌مندند که سلاح به دست گیرند و در جنگ مشارکت داشته باشند. گاردین با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی مهمترین عامل اعزام دختران به سوریه است، فرانسه را کشوری دانست که بیشترین سهم را در اعزام دختر به سوریه دارد. به گزارش این روزنامه، دختران اروپایی که این قاره را برای پیوستن به تروریست‌های حاضر در سوریه ترک می‌کنند، 10% از جمعیت کل زنان و دخترانی را تشکیل می‌دهد که هم اکنون در میان تروریست‌ها حضور دارند. بنا بر این گزارش، فرانسه با 25% از کل دختران اروپا را به خود اختصاص داده است و 60 دختر فرانسوی دیگر نیز قصد دارند به این گروه‌های تروریستی بپیوندند. گاردین در پایان تأکید کرد، تا کنون 5 نفر در فرانسه بازداشت شدند که به یک هسته متخصص اعزام دختران وابسته بودند.