به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۹۴۶۷
همه کافه هاي شهر تعطیل شده است

چگونگي و نحوه خلافت داعش در دارالخلافه

گروه بين الملل: شرق الاوسط نوشت: گروه تروریستی موسوم به «داعش» شهر رقه سوريه را در حال حاضر مركز و پايتخت خلافت خود معرفي كرده است و مقر رسمی این گروه در این شهر قرار دارد. رقه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. آنها نگاه خود نسبت به حکومت را در این شهر تحمیل کردند و با تفسیرهای افراط گرایانه از اسلام حکمرانی بر آن منطقه را پی گرفتند.
چگونگي و نحوه خلافت داعش در دارالخلافه
به گزارش شرق الاوسط، گروه تروریستی موسوم به «داعش» شهر رقه سوريه را در حال حاضر دارالخلافه (پايتخت) خلافت خود معرفي كرده است و مقر رسمی این گروه در این شهر قرار دارد. رقه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. آنها نگاه خود نسبت به حکومت را در این شهر تحمیل کردند و با تفسیرهای افراط گرایانه از اسلام حکمرانی بر آن منطقه را پی گرفتند.

شهروندانی که زندگی مسالمت آمیز در جامعه را تجربه کرده‌اند، اکنون با نگرانی بسیاری چشم به آینده دوخته اند. افسران راهنمایی و رانندگی در چهارراه های شهر رقه حضور دارند و جریان عبور و مرور بدون هیچ گونه مشکلی ادامه دارد. جنایت زیاد اتفاق می افتد. ماموران به جمع آوری مالیات می پردازند. مجسمه های شیرها که یکی از آثار باستانی پارک الرشید به شمار می رود نابود شد. آنها این مجسمه ها را توهین به دین قلمداد کردند. دیوارهای آهنین بر فراز اماکن عمومی همانند میدان العماسی کشیده شده است. میدانی که روزها و عصرها مرکز ملاقات های جوانان بود. پرچم های مشکی حکومت اسلامی بر فراز دیوارها به چشم می خورد. احکام قطع دست و پا به شکل علنی اجرا می شود و دست افراد متهم به سرقت قطع شده است.

به نوشته ی شرق الاوسط، روش حکومت داری دولت اسلامی در رقه بیانگر نگاه روشنی است از سیاست های این دولت بعد از تسلط بر سرزمین های واقع در مرزهای سوریه و عراق. گزارشگر روزنامه «نیویورک تایمز» شش روز را در رقه گذراند و به مصاحبه با ده ها تن از اهالی منطقه پرداخت. به اسم گزارشگر و مصاحبه شوندگان به علت حفاظت از آنان از انتقام تندروها اشاره نمی شود. افراطیونی که به تعقیب و کشتار کسانی پرداخته اند که از نظر آنان مخالف برنامه هایشان هستند. در خصوص کسانی که وارد رقه می شود کاملا آشکار است که دولت داعش بر امور تسلط دارد.

بر سر در ورودی جنوبی شهر یک تابلوی بلندی از بشار اسد نصب شده بود ولی اکنون این تابلو جای خود را به تابلوی سیاه بلندی داده است که بر دولت اسلامی و آنچه آنها را «شهید» می خواند درود می فرستد. به ادعای آنان این «شهیدان» در راه برپایی دولت اسلامی کشته شده اند.

شورای شهر رقه شامل کمیته خدمات اسلامی است و دفتر سابق وزیر دارایی دادگاه شرع و پلیس جنایی را در بر می گیرد. بانک اعتباری رقه اکنون جای خود را به دفتر مالیات داده است. ماموران مالیات در ازای برق و آب و امنیت هر دو ماه یکبار ۲۰ دلار مالیات از مغازه داران جمع آوری می کنند. بسیاری می گویند که آنها در ازای پرداخت مالیات رسیدهایی دریافت می کنند که بر آن مهر دولت اسلامی نگاشته شده است و مبلغ این مالیات کمتر از مالیات دوران اسد است.

شهروندان مسیحی که در این شهر باقی ماندند مبلغ چند دولاری به عنوان «جزیه» پرداخت می کنند. مسیحیان نیز همانند دیگر مغازه داران به ناچار باید مغازه های خود را هنگام نماز ببندند، افسران پلیس مربوط به امور دینی برای اطمینان از این تدابیر در حال رفت و آمد هستند. پلیس امور دینی کشیدن سیگار و قلیان را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرده که منجر به کاستن از نشاط زندگی اجتماعی در شهر شده است و کافه ها نیز تعطیل شده است.
مرجع : انتخاب