به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۶۱۰۶۷

لومیا 535، اولین تلفن همراه مایکروسافت

گروه فناوری: با جدیدترین تلفن همراه تولید شده توسط کارخانه‌های سابق نوکیا با آرم مایکروسافت، نوکیا به شکل رسمی و همیشگی از دنیای تلفن‌های همراه کنار رفت. نگاهی داریم به اولین گوشی ویندوزی منتشر شده با نام و آرم مایکروسافت.
لومیا 535، اولین تلفن همراه مایکروسافت
اگر به دنبال تلفن همراهی پیشرفته و قدرتمند هستید احتمالآ از گوشی جدید نوکیا چندان راضی نخواهید بود. این دستگاه با سخت افزاری نه چندان قدرتمند و قیمتی ارزان وارد بازار خواهد شد و نمی‌تواند با مدل‌های گران قیمت قدیمی‌تر لومیا رقابت کند. این دستگاه به پردازنده 1.2 گیگاهرتزی 4 هسته‌ای، صفحه نمایشی با اندازه 5 اینچ و رزلوشن 950x540 پیکسل وارد بازار می‌شود. این وسیله با آخرین نسخه از ویندوز موبایل 8 مجهز خواهد بود و با قیمت آغازین 135 دلار وارد بازار خواهد شد.

اگر شما انتظار یک تغییر اساسی در طراحی گوشی‌های لومیا را داشتید، فعلآ باید باز هم منتظر این تغییرات بمانید. لومیا جدید با وجود اینکه با آرم جدیدی منتشر می‌شود اما ظاهر دستگاه قبلی این سری را حفظ کرده است و تغییری اساسی در ظاهر آن ایجاد نشده است. این گوشی ضخامتی برابر با 9.4میلیمتر دارد که نسبت به بسیاری از گوشی‌های روز بازار ضخیم‌تر محسوب می‌شود اما با این حال در دست گیری آن بسیار راحت و لذت بخش است.

همانطور که اشاره کردیم لومیا 535 با پردازنده‌ای 1.2 گیگاهرتزی منتشر می‌شود و به 1 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز خواهد بود. حافظه داخلی این دستگاه 8 گیگابایت است که می‌توان آن را با استفاده از یک کارت حافظه به مقدار 128 گیگابایت افزایش داد.

باتری گوشی نیز 1905 میلی آمپر توان دارد که می‌تواند به راحتی برای یک روز پرکار کافی باشد. با توجه به ساخت دستگاه کاربران می‌توانند باتری را به راحتی از وسیله خارج کنند و در صورت نیاز آن را جایگزین کنند. لومیا 535 قابلیت استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان را نیز دارد و می‌تواند به صورت همزمان از قابلیت 3g هر دو سیم کارت استفاده کند، ویژگی که در بسیاری از دستگاه‌های تلفن همراه موجود نیست.

 با این که اولین گوشی مایکروسافت تغییرات کلی چندانی را به همراه نداشته است اما می‌توان آن را به عنوان دستگاهی شناخت که ورود این شرکت به بازار تلفن همراه را رسمی کرده است. مطمئنآ در ماه‌های آینده تلفن‌ها و گوشی‌های مختلف‌تری از شرکت مایکروسافت خواهیم دید.













مرجع : بازارخبر