به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۳ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۶۰۵۰۹
در قانون اساسی آزادی بیان به عنوان حقوق اساسی مردم ذکر شده است

يعني من آخوند به دنبال لاابالی‌گری هستم؟

گروه سیاسی: یک روحانی اصلاح‌طلب در خصوص تغییرات مدیریتی در راس صدا و سیما و نوع عملکرد ضرغامی به ایلنا گفت: تلویزیون محل جولان چهره هایی شده که حتی یک سیلی برای انقلاب نخورده اند.
حجت الاسلام هادي غفاری گفت: نمی خواهم در این موضوع یک نفر را مقصر جلوه نمی‌دهم واقعیت این است یک گروه کسانی هستند که خیلی معتقد به آزادی های مدنی نیستد. این مجموعه به سمت آزادی های مدنی حرکت نمی کند و به تک صدایی و تمامیت خواهی می رود. در حال حاضر از این موضوع می گذرم که آیا این به سود است یا به ضرر؛ که البته به زیان است. ما اگر اجازه ندهیم صداهای مختلف پخش شود و مردم نتوانند شناسنامه دار حرف بزنند به زیر زمین می روند و صدایشان را از آنجا و بدون شناسنامه به دیگران می رسانند.

وی با بیان اینکه اگر جریانی به زیر زمین برود ممکن است مسلح شود و این مسئله به ضرر کل نظام و حاکمیت اسلامی تمام می شود، افزود: باید اجازه دهیم مردم آزادانه حرف بزنند و بدون درگیری و دعوا و هفت تیر کشی، بدون تهمت و بهتان و دروغ از اندیشه شان دفاع کنند. حجت الاسلام غفاری ادامه داد: از سوی دیگر کسانی هستند که تازه از راه رسیده اند و می خواهند صاحب همه انقلاب و تاریخ آن بشود. فرزند آیت ا... حسین غفاری تصریح کرد: بنده در این ده سال کسانی را دیدم که از دین و مذهب صحبت کردند که اول از همه اطلاعات دقیقی دینی و مذهبی نداشتند. یک تعداد کم سواد؛ در قالب دفاع از دین حرف هایی زدند. کسانی آمدند از انقلاب اسلامی و تاریخ انقلاب دفاع کردند که هیچ حضوری در انقلاب و جنگ نداشتند؛ حتی بعد از جنگ به دنیا آمده اند اما از خاطرات جنگ می گفتند. یا کسانی که بعد از انقلاب به دنیا آمده بودند، از انقلاب حرف می زدند. وی در ادامه گفت: از سال 54 تا انقلاب، من دو شب را یک جا نخوابیدیم. در تاریخ حرکت های چریکی کمتر وجود دارد که در ایران وجود داشت. حتی نفت فروش که می آمد، فرار
تلویزیون محل جولان چهره هایی است که یک سیلی هم برای انقلاب نخورده اند
می کردیم.

غفاری با گلایه از اینکه تلویزیون محل جولان چهره هایی شده که حتی یک سیلی برای انقلاب نخورده اند، تاکید کرد: متاسفم بگویم در ده سال گذشته صدا و سیمای ما جولانگاه اندیشه چهره هایی بود که در مبارزات انقلاب اسلامی حضوری نداشتند. این افراد در آن دوران به دنبال زندگی خود بودند و هیچ گاه زندگی مفرح خود را رها نکردند اما امروز مدافع انقلاب اسلامی شده اند. با این وضعیت امیدواریم با حضور رئیس جدید سازمان صدا و سیما، روش های گذشته اصلاح شود. وی در مورد نظر امام راحل پیرامون رسانه ها عنوان کرد: در دوره ریاست محمد هاشمی در سازمان صدا و سیما، چندین بار مکرر اخباری از امام منتشر شد. امام برآشفت و نامه ای نوشت که این چه کاریست هر روز در صدا و سیما منعکس می کنید فلانی با چه کسی دیدار کرد؛ مردم چه گناهی کردند که باید تنها اخبار مربوط به من را گوش بدهند؟ تعبیر امام این بود که چرا تا پیچ رادیو را باز می کنیم می گویند فلان فرد با فلان شخص دیدار کرد.

این روحانی اصلاح طلب با ذکر اینکه در قانون اساسی که امام نیز به آن اعتقاد راسخ داشت، آزادی بیان به عنوان حقوق اساسی مردم ذکر شده است و در آن هیچ شکی نیست، ادامه داد: نظر امام این بود که باید در جامعه هم آزادی بیان و هم آزادی پس از بیان وجود داشته باشد. وقتی در جامعه تنها یک صدا شنیده شود مردم نسبت به آن بی تفاوت خواهند شد. ما در این سال ها شاهد شنیده شدن صداهای مختلف کشور در رسانه ملی مان نبودیم. امروز افرادی جریان های آزادی خواه مدافع مردم، مورد حمله قرار می گیرند. غفاری در پایان با بیان اینکه برخی ما را به این متهم می کنند آزادی را با لاابالی گری اشتباه گرفته ایم، گفت: باید بگویم تفاوت های این موضوعات را به خوبی می دانیم و من آخوند به دنبال لاابالی گری نیستم. ما به دنبال آزادی های مصرح در قانون هستیم.