به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۳۸۵۵۹

ایران دهمین کشور بلاخیز جهان است

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی برازجان گفت: ایران دهمین کشور بلاخیز جهان است.
بهروز ابوالفتحی در همایش آتش‌نشانان جنوب کشور در برازجان اظهار داشت: نقش آتش‌نشانان در نجات جان مردم بسیار حایز اهمیت است و باید حساسیت این شغل بیان شود. وی افزود: اهم وظایف سازمان آتش‌نشانی در بخش امداد و نجات بوده و امداد و نجات در تصادفات جاده‌ای، امداد و نجات در آوار و ریزش ساختمان، امداد و نجات در آسانسور، امداد و نجات در محبوس شدن افراد، امداد و نجات در ارتفاع، امداد و نجات در چاه، نجات غریق، جستجوی غرق شده‌ها و نیز آموزش ایمنی همگانی از وظایف این سازمان در بخش امداد و نجات است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر برازجان خاطرنشان کرد: ایران دهمین کشور بلاخیز جهان است و ۳۳ بلا از ۷۰ بلای طبیعی و غیرطبیعی شناخته شده در جهان را در خود دارد. ابوالفتحی اضافه کرد: سازمان‌های آتش‌نشانی در دو رده ایمنی، پیشگیری و عملیاتی و اجرایی فعالیت می‌کنند. وی بیان کرد: شاخه‌های امداد و نجات آتش‌نشانی بسیار وسیع است که هزینه‌هایی نظیر امکانات و تجهیزات، آمادگی و آموزش نیروها، توسعه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهرها به لحاظ توسعه شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی و ایجاد برج‌های چندین طبقه‌ای که امداد رسانی را با مشکل مواجه می‌کنند برای این سازمان مشکل‌ساز شده است.

ابوالفتحی تأکید کرد: سازمان‌های آتش‌نشانی باید با همکاری شهرداری‌ها راهکارهای درآمدی و منابع مالی را بیابند و برای حفظ و صیانت از جان و مال مردم تلاش کنند. وی بیان کرد: از آنجایی که آتش‌نشانی‌ها استقلال مالی ندارند گاهی به دلیل ناتوانی در تشویق و ترغیب نیروها باعث سلب انگیزه از افراد می‌شود و در واقع آتش‌نشانی از مشاغلی است که عشق نیاز دارد.
مرجع : فارس