به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۳:۵۱
 
۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۷۱۱۲۹
منع تصویری [...] مصوبه شورای امنیت ملی نیست

واكنش معاون وزیر ارشاد به ممنوع‌التصویری

واكنش معاون وزیر ارشاد به ممنوع‌التصویری
گروه سیاسی: انصاف نیوز، نوشت: سایت های محلی یزدانه، یزدی نیوز و روز اردکان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در سفر اخیر به یزد توضیحی درباره ی ممنوع‌التصویری و خبری برادر مرحومه سیده فاطمه خاتمی داده است که با نقطه‌چین‌کردن! بخشی از آن، در پی می‌آید:

دو روز پس از درگذشت بانو سیده فاطمه خاتمی، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مهمان یزدی  ها بود. او در دیدار با مدیران مسوول نشریات محلی و خبرگزاری های استان یزد در واکنش به سوالات و اعتراضات مداوم خبرنگاران درمورد اعلام نشدن و مغایر با قانون بودن ممنوعیت انتشار نام، خبر و تصویر رییس دولت اصلاحات، پاسخی قابل توجه داد.

حسین انتظامی که نماینده ی مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات نیز هست در واکنش به سوالات و اعتراض خبرنگاران از جمله مدیران مسوول هفته نامه های آیینه یزد و یزد امروز و نیز سرپرست روزنامه ی جمهوری اسلامی در یزد و پیگیری برخی خبرنگاران گفت: ممنوعیت انتشار تصویر [...]، مصوبه ی شورای امنیت ملی نیست.

در این جلسه ابتدا رضا سلطان زاده، مدیر مسوول هفته نامه ی آیینه یزد با اشاره به ماده 32 قانون اساسی که تاکید می کند هرگونه محکومیتی باید به متهم ابلاغ شود، خواستار ابلاغ این مصوبه به مطبوعات نیز شد. او از معاون وزیر ارشاد پرسید: آیا اعلام این ممنوعیت به صورت شفاهی ارزش اداری و قانونی دارد؟

همچنین محمد فاضلی مدیرمسوول یزد امروز نیز خطاب به انتظامی گفت: اگر آقای [...] ممنوع التصویر و ممنوع الخبر و ممنوع الحرف هستند، شما زحمت بکشید این بخشنامه را به مطبوعات ابلاغ کنید. سید ولی میرجلیلی سرپرست روزنامه ی جمهوری اسلامی نیز با اعلام اینکه دستگاه قضایی اگر مصوبه ای دارد چرا پیش از این ابلاغ نکرده؛ اظهار داشت: در قانون مطبوعات آمده است که هیچ کس نمی تواند برای انتشار یا عدم انتشار مطلبی به مطبوعات فشار بیاورد، لذا در شرایطی که از سوی جامعه ی بین المللی القا می شود در ایران آزادی بیان نیست این چنین اعلام های تصویب نشده، نامناسب و مغایر با مصالح نظام به نظر می رسد.

در این حال، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد وقتی با اعتراض شدید مدیران مطبوعات محلی و خبرنگاران به محدودیت های جدید اعلام شده علیه [...] مواجه شد؛ گفت: این محدودیتها مصوبه ی شورای امنیت ملی نیست! بلکه این دستور به صورت شفاهی به مدیران مسوول روزنامه ها گفته شده است و هیچ گونه مصوبه ای در این زمینه چه در روزهای اخیر و چه در سال 88 از سوی شورای عالی امنیت ملی وجود ندارد. او در ادامه با خنده گفت: اینجا یزد است دیگه ...