به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۵۵۴۷۹
اعتماد در یک نگاه

دلواپسان گربه را دم حجله کشتند

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه موضوع‌های پیش لرزه‌های یک دیدار احتمالی و غنی احمد زی کلید دار ارگ را در صفحه نخست برجسته کرد.
دلواپسان گربه را دم حجله کشتند
این روزنامه در تیتر یک به عنوان پیش لرزه‌های یک دیدار احتمالی پرداخت و نوشت: دلواپسان گربه را دم حجله کشتند؛ حسن روحانی رییس جمهوری تهدید به برکناری شد، آن هم به خاطر دیداری که هنوز نه به بار است و نه به دار. دولتی‌ها گفته‌اند هیچ برنامه‌ای برای دیدار روحانی و اوباما در کار نیست، آمریکایی‌ها هم همین حرف را زده‌اند. کمیته صیانت از منافع ایران اما با درخواست طرح عدم کفایت رییس جمهور از مجلسی‌ها به استقبال این دیدار غیر محتمل رفته است؛ طرحی که می‌گوید حداقل انتظار مردم است. آنها یک سال پیش و درست در روز بازگشت رییس جمهور از نخستین سفرش به نیویورک موجودیت خود را در یک تجمع اعتراضی مقابل فرودگاه مهرآباد اعلام کردند و هفت ماه بعد از آن بانی سلسله همایش‌هایی در نقد سیاست خارجی دولت و توافقنامه ژنو با عنوان دلواپسیم شدند.

روزنامه اعتماد با انعکاس خبر غنی احمد زی کلید دار ارگ، آورد: سر انجام انتظار به پایان رسید و نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دست دوستی دادند تا نتیجه این انتخابات اعلام شود. همان گونه که پیش بینی می‌شد اشرف غنی احمد زی به عنوان رییس جمهور معرفی شد. حالا این احمد زی است که کلیددار ارگ شده اما پست ریاست اجرایی نیز در اختیار تیم نامزد معترض یعنی عبدالله عبدالله خواهد بود.

احمدی نژاد: از همین الان منتظر بهار هستم، تیتر دیگر این روزنامه است. محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین به تازگی با جمعی از حامیانش دیدار داشته و باز هم از بهار سخن گفته است: اگر موضوع بهار از زندگی ما بیرون رود، چیزی باقی نمی‌ماند. تمام آن روح انسانی ما به امید رسیدن بهار در حال تحمل زمستان است، مگر نه این عالم با وضعیت موجودش قابل تحمل نیست. عشق به بهار و امید به آن است که آدم را زنده می‌کند که باید بگویم در وجود همه هست، ولو آنکه متوجه نشوید. شاید همین حرف‌های احمدی نژاد بود که باعث شد تا یکی از هوادارانش بگوید: ما منتظر بهار 96 هستیم و احمدی نژاد با لبخند تکلیف را مشخص کند و بگوید که: اتفاقا من از همین الان منتظر بهارم و هر روز باید منتظر بهار باشید.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن عنوان نان، بعد از آب خبر شد، نوشت: گران شدن و نشدن قیمت نان برای دولت حاشیه ساز شد. در حالی که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از اصلاح قیمت نان خبر می‌دهند، اما معاونان رییس جمهور چنین خبری را به شدت تکذیب می‌کنند. در این میان، این سخنان ضد و نقیض براساس برخی گزارش‌ها باعث شده که نانوایان در سطح شهر اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کنند.

این روزنامه با بازتاب خبر پسرک جان تقسیم می‌کرد، آورد: پدر و مادر پسر هشت ساله گنابادی در حالی رضایت نامه اهدای عضو فرزندشان را امضا کردند که هنوز چشم به در دوخته‌اند تا سینا کوچولو به خانه بازگردد. اما با تایید مرگ مغزی او از سوی متخصصان، 2 کلیه و کبد او به سه بیمار نیازمند اهدا شد.کودک هشت ساله گنابادی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید.