به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۶۸۰۷۹
به دلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار؛

همه مدارس خوزستان روز شنبه تعطیل شد

گروه جامعه: به دلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار طی دو روز گذشته، تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در اهواز و 12 شهرستان دیگر استان خوزستان امروز شنبه در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.
همه مدارس خوزستان روز شنبه تعطیل شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بخاطر توجه به سلامت دانش آموزان بر اساس اعلام سازمان محیط زیست استان مبنی بر عدم رفع آلودگی هوا این تصمیم اتخاذ شد. محمد تقی زاده افزود: علاوه بر تعطیلی مدارس اهواز همچنین تمامی مدارس شهرستان های سوسنگرد، هندیجان، گتوند، شوشتر، شوش، دزفول، حمیدیه، کارون، باوی ، اندیمشک، هویزه و ماهشهر در نوبت صبح فردا تعطیل می باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان تاکید کرد تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در نوبت عصر منوط به گزارش سازمان محیط زیست استان است که فردا متعاقبا اعلام می گردد. مدیر کل محیط زیست خوزستان هم اعلام کرد: میزان گرد و غبار شهر اهواز در ظهر روز جمعه سه هزار و 912 میکرو گرم بر مترمکعب است که 26 برابر حد مجاز می باشد.

'احمد رضا لاهیجان زاده' جمعه ایرنا اظهار کرد: این در حالی است که بالاترین میزان آلودگی اهواز در ساعت 15 چهار هزار و 390 میکروگرم بر مترمکعب بوده است. وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار رو به کاهش است، افزود: میزان گرد و غبار در آبادان 225، اندیمشک 127، سوسنگرد 767، امیدیه 654، بهبهان 589، گتوند 166 و شوش 460 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.

لاهیجان زاده گفت: میزان آلایندگی استاندارد 150 تا 250 میکروگرم بر مترمکعب است. معاون اداره کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: میزان شعاع دید در اهواز، ماهشهر و هندیجان 400 متر می باشد و تا ساعات آینده شعاع دید بهتر می شود. 'علیرضا غلامپور' علت گرد و غبار را منطقه ای و به علت وزش باد اعلام کرد. میزان ریزگردها در هوای اهواز در ظهر پنجشنبه به بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی حدود 66 برابر حد مجاز رسید.

مورچه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۰۲:۴۰
کسی اینا هست؟
کسی صدارو میشنوه؟
از قرض وام قسط نا امنی بدی اب اشامیدنی گرانی پول برق در تابستان بالای ۵۰ درجه که بگذریم تا چند سال پیش نفس مجانی میکشیدیم که اینم نابود شد هوا هم نداریم
لطف کنید پول رایانه های خوزستانیها رو قط کنید بجاش مالش بخرید و تو بیابونا بریزید باباسرطان گرفتیم
اینجا همه بیمارن
بخدا از سیگار خطرش بیشتره بچه هامون تنگی نفس گرفتن
به کی بگیم ای خدا
بهتره برم همون زیر خاک تو تونل تنگو تاریک خودم (285928)
یزدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۰۲:۴۳
تاسف برانگیز است که مردم محروم خوزستان علاوه بر فقر و بیکاری باید مشکلات اینچنین را هم تحمل کنند. این نشان می دهد که کشور ما به خاطر بی لیاقتی مسئولین در حال نابودی از هر نظر است .
اگر شما به کشورهای اطراف و مخصوصا حاشیه ی خلیج فارس نگاهی بیندازید متوجه می شود اعراب در حفظ میهن و سلامتی شهروندانشان جلوتر از ما هستند.
متاسانه امروز جان ایرانی بی ارزشترین جانهاست .
پیشنهاد می کنم کمپین "ما خوزستان هستیم" راه بیفتد تا شاید مسئولین به خود بیایند. (285929)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۰۷:۳۶
مسئولین محترم باید یه فکر اساسی بکنند. تعطیلی قرص مسکنه نه راه حل. (285950)
سپید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۱:۵۱
غیر از آلودگی هوا بر اثر خشک شدن تالابها در نتیجه سد سازی، بنزین توزیعی هم در خوزستان بسیار بی کیفیت است. کافیست یک ماشین روشن از کنارتان بگذرد تا فقط از بویی که به مشامتان خواهد رسید متوجه خواهید شد که یک چیزی در اینجا طبیعی نیست.
علنا که گفتند بنزین پتروشیمی در جنوب توزیع میشود... هیچ کسی هم.. انگار نه انگار (286035)
خوزی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۲:۵۰
تنفسم آرزوست... (286063)