به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۸۳۰۰۹
لیگ جهانی، پیروزی قاطعانه ایران مقابل روسیه

آمريكا باخت، اميد صعود ايران نقش بر آب شد

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود مقابل روسیه با اقتدار به پیروزی رسید تا هشتمین برد خود را در لیگ جهانی ثبت کند اما لهستان با پیروزی 3 بر 2 برابر آمریکا مانع صعود ایران به عنوان تیم دوم به مرحله بعد شد و ديدار آخر مقابل روسيه عملا تشريفاتي و بلااثر خواهد بود.
آمريكا باخت، اميد صعود ايران نقش بر آب شد
هفته هشتم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 امشب با برگزاری مسابقه والیبال بین تیم های ایران و روسیه آغاز شد. تیم ملی والیبال ایران پیش از این با هفت برد و 15 امتیاز بعد از آمریکا و لهستان در رده سوم جدول گروه B قرار داشت. روسیه هم بدون برد در قعر جدول بود. هر دو تیم به پیروزی در این دیدار نیاز داشتند. روسیه نمی‌خواست به دسته دوم لیگ جهانی سقوط کند و به دنبال پیروزی بر ایران بود. ایران هم برای حفظ شانس صعود خود به مرحله نهایی مسابقات باید در دو بازی مقابل روسیه به پیروزی می‌رسید.

جدول رده بندي 
  تيم امتياز مسابقات جزئيات نتايج ست پوئن
بازی برد باخت 3
0
3
1
3
2
2
3
1
3
0
3
برده باخته معدل برده باخته معدل
1 آمریکا 24 11 8 3 2 5 1 1   2 26 16 1.625 974 903 1.079
2 لهستان 22 11 8 3 1 3 4 2 1   29 20 1.450 1090 1041 1.047
3 ایران 18 11 6 5 4 1 1 1 4   24 18 1.333 944 927 1.018
4 روسیه 2 11 0 11       2 4 5 8 33 0.242 852 989 0.861

 روسیه در شرایطی بحرانی پا به تهران گذاشت. ورنوکوف سرمربی این تیم بعد از 10 باخت متوالی در لیگ جهانی استعفا داد. کریمکین دستیارش جای او را روی نیمکت گرفت. آن ها در این مسابقه میخایل‌اف مشهور را به دلیل بیماری در اختیار نداشتند. در عوض موزرسکی ستاره سال های اخیر والیبال جهان را بار دیگر به خدمت گرفته بودند.

 سالن والیبال آزادی تهران از 2 ساعت قبل از مسابقه پر از تماشاگر شده بود. تماشاگران بعد از ورود تیم ملی والیبال به سالن و هنگام گرم کردن به شدت تیم ملی را تشویق کردند.تیم ملی والیبال ایران با لباس سفید مقابل آبی پوشان روسیه به میدان رفت. شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، میرسعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادلا غلامی، مجتبی مرزاجانپور و مهدی مرندی ترکیب تیم ایران را در شروع دیدار تشکیل می دادند. در روسیه هم موزرسکی، ولویچ، سیوژلف، ساوین، کولودینسکی، اسمولیار و اوبموچف به میدان رفتند.

 
ست نخست: 25-21 ایران

هیچ یک از دو تیم دوست نداشتند در این دیدار بازنده باشند. هر دو تیم کار را محکم آغاز کردند. روسیه به کمک اسپک‌های خوب ساوین در چند امتیاز ابتدایی پیش افتاد اما این برتری زیاد دوام نداشت. بازی هماهنگ تیم ملی والیبال با نمایش خیره کننده از میرزاجانپور و دفاع جانانه سید محمدموسوی ایران را پیش انداخت. روسیه در این مسابقه از سرویس‌های ریسکی بهره می‌برد و همین موضوع آمار اشتباه‌های این تیم را افزایش می‌داد. ایران با اختلاف چهار امتیاز پیش افتاده بود. بر خلاف انتظارها موزرسکی از پست سرعتی به پشت خط رفته بود و با قامت بلندش به خوبی اسپک می‌زد. بازی خوب سیوژیلف اختلاف امتیازها را کاهش داد.

وقتی اختلاف برتری ایران به عدد یک رسید کواچ وقت استراحت گرفت. عادل غلامی مثل همیشه یکی از موثرترین مهره‌های تیم ایران بود. شاگردان کواچ روی سرعت و توپ‌های کوتاه خیلی بهتر از حریف بودند. در این ست بالاخره امیر غفور پس از چهار بازی به میدان رفت. مهدوی هم به میدان رفت تا دو تعویض تیم ایران کامل شود. مجتبی میرزاجانپور با پروازهای طلایی‌اش همچنان موفق ترین مهاجم تیم ایران بود. ملی‌پوشان ایران با اختلاف 2 امتیاز برتری به پایان ست نخست نزدیک می شدند. تیم ملی والیبال ایران ست نخست بازی را 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.

 

ست دوم : 25 - 21 ایران

در آغاز ست دوم مسابقه هم برتری از آن تیم ایران بود. روسیه تقریبا با همین ترکیب بازیکنان قهرمان المپیک شده بود اما حالا در شرایط بحرانی نمی‌توانست پایاپای ایران پیش برود. آنها خیلی زود 3 امتیاز عقب افتادند. این برتری امتیاز حاشیه امنی را برای بازیکنان ایران پدید می‌آورد. شهرام محمودی به خوبی با استفاده از دفاع روی تور حریف امتیاز می‌ساخت. ایران در توپ گیری بسیار بهتر از حریف کار می کرد. عادل غلامی و محمود موسوی در پست سرعتی کاملا بر دفاع روی تور روسیه چیره شده بودند. در مقابل ساوین سعی داشت تا از کارهای ترکیبی بیشترین بهره را ببرد. دریافت‌های صحیح و پاس‌های بی‌نقص معروف اجازه نمی‌داد تا دفاع روسیه کارایی لازم را داشته باشد.

شهرام محمودی ستاره تیم ایران در این مسابقه بود. کریمکین سرمربی روس‌ها حرفی برای گفتن نداشت. اسپک‌های موزرسکی به راحتی دریافت می‌شد. در ست دوم نیز روسیه حرفی برای گفتن نداشت. ملی پوشان ایران با امتیاز 25 بر 21 ست دوم بازی را هم بردند.

ست سوم: 25- 21 ایران

روسیه هر چه در توان داشت برای برتری در آغاز ست سوم گذاشت. ولویچ و موزرسکی تلاش زیادی می‌کردند تا با دفاع موثر مانع از عبور اسپک‌های تیم ایران شوند. در مقابل سرعتی‌های باهوش ایران هم بارها آنها جارا می‌گذاشتند. موزرسکی با تمام توان اسپک می‌زد اما در انتهای زمین تیم ایران توسط عبادی پور دریافت می‌شد. دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند. شهرام محمودی یکی از بهترین شب‌هایش را پشت سر می‌گذاشت. او از تمامی پاس‌های معروف امتیاز می‌ساخت. تماشاگران حاضر در سالن به پایکوبی مشغول بودند. بر خلاف بازی‌های قبل گوینده مدام از آن ها نمی‌خواست که با ایجاد سر و صدا برای حریف مشکل ساز شوند. ایران به تدریج در ست سوم هم برتری خود را بر حریف تحمیل می‌کرد. روسیه با اختلاف 3 امتیاز وقت استراحت فنی دوم در این ست را واگذار کرد.

بازیکنان ایران در این مسابقه یک نمایش خوب و منطقی و بی‌نقص ارائه دادند. عادل غلامی مثل همیشه یکی از بهترین‌های ایران بود که بدون نوسان بازی کرد و در مقابل آسمان خراش های روسیه پرواز های تماشایی داشت. دنیس بیریکوف هم برای روس‌ها به میدان رفت. اگرچه او خوب سرویس می‌زد اما نمی‌توانست روسیه را به بازی برگرداند. تیم ملی والیبال ایران با اقتدار ست سوم مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 21 به سود خود تمام کرد. بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 25-21، 25-21 و 25-21) پیروز این میدان شد. ملی پوشان ایران در آخرین بازی از دور مقدماتی این مسابقات از ساعت 21 باید برای چهارمین بار به مصاف روسیه بروند.

*در بازیهای قبل بازیکنان مصدوم و بیرون مانده از لیست ١٤ نفره ازپشت تابلوهای تبلغاتی بازی را تماشا می کردند،بدون اینکه ایرادی به آنها گرفته شود اما ناظر ایتالیایی بازی امشب با ایراداتی که به امکانات ،تجهیزات و حتی تعداد تماشاگران گرفت. شمشیر را از رو بست. او حتی تاکید داشت دور زمین شلوغ نباشد و بازیکنان اضافه دو تیم پشت تابلوها ننشینند.همین مساله باعث شد تا امیر خوش خبر از او اجازه بگیرد تا بازیکنان با چند متر عقب نشینی ،از همان پشت زمین بازی را ببینند.

* تماشاگران حاضر در سالن برای بالا رفتن شور و هیجان موج مکزیکی به پا کردند.
* اسکوربرد سالن آزادی نکته‌های آموزنده‌ای در مورد درست مصرف کردن آب و استفاده از مترو پخش می‌کند.
* تعداد حدود 40 نفر با لباس متحد و سفید رنگ روبروی جایگاه حضور دارند.

* با توجه به استقبال از این دیدار مانند قبل نیست و همچنان صندلی خالی دیده می شود اما همچنان در کنار ورزشگاه برای فروش بلیط بازار سیاه وجود دارد که البته خریداری وجود ندارد.
* محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سالن مسابقات حضور پیدا کرده تا امروز این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا کند.

* هنرمندان نیز مانند بازی های قبلی در سالن حاضر هستند و با تماشاگران عکس سلفی می گیرند. از حاضران می توان به مهدی پاکدل، سیاوش خیرابی و شهرام حقیقت دوست اشاره کرد.
*محتشمیان که به دلیل فوت برادرش بازی قبل را گزارش نکرد، امروز به سالن رفته است.
*مازیار فلاحی برای اجرای موسیقی در سالن حاضر شد و آهنگ "لیلا" را اجرا کرد.

پیروزی لهستان برابر آمریکا
تیم ایران با توجه به برتری لهستان برابر آمریکا از صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی بازماند.
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، تیم های والیبال لهستان و آمریکا در دیداری حساس - که نتیجه اش برای ایران نیز بسیار مهم بود - از ساعت 22:55 جمعه شب به مصاف هم رفتند. لهستانی ها برای قطعی کردن صعود خود به مرحله نهایی به کسب دو امتیاز از این مسابقه نیاز داشتند. آمریکا ست اول را 25-19 به سود خود خاتمه داد اما میزبان در ست بعدی 25-22 پیروز شد تا کار به تساوی کشیده شود.

آمریکا که برای حفظ صدرنشینی به دنبال پیروزی در این دیدار بود در ست سوم 25-21 پیروز شد اما باز هم لهستان در ست چهارم 25-20 پیروز شد تا کسب یک امتیاز خود را قطعی کند و کار را به ست پنجم بکشاند. لهستانی های میزبان در ست پنجم روی دفاع های بی نقص 15-12 به برتری رسیدند تا علاوه بر کسب پیروزی، با کسب دو امتیاز صعود خود به مرحله نهایی را نیز قطعی کنند و به این ترتیب ایران شانسی برای حضور در این مرحله نخواهد داشت.