به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۸۶۷۴۵

در مورد آزمون استخدام آموزش و پرورش

گروه جامعه: حمید بهزادی از كاربران بهارنیوز در ایمیلی برای سایت نوشته است: از اسفند ماه 93 که اخبار استخدام 5000 نفر در آموزش و پرورش، و تا امروز که کاهش این تعداد به 3700 نفر بدون در نظر گرفتن اوضاع تاسف‌بار بازار کار و استخدامی در کشور در سال های گذشته (که بی شک ناشی از دغدغه های دولت های نهم و دهم در پی مدیریت جهان! بود) به گوش می‌رسد موجی از نگرانی در دل‌های پاک هزاران جوان این مرز و بوم که آرزویی جز یک زندگی آرام و بی دغدغه و تشکیل خانواده در ذهن ندارند بوجود آمده است زندگی ای که شاید تنها به حداقل ها بسنده کند.

در نظر گرفتن شرایط سنی ناعادلانه برای این آزمون بی انصافی در حق هزاران جوان نگران از آینده و دل زده از گذشته را موجب شده است. در بین این جوانان بی شک تعداد قابل توجه ای از فارق التحصیلان سال های نه چندان دور مراکز تربیت معلم و تربیت دبیر که روزی به امید استخدام در آموزش و پرورش این رشته ها را انتخاب کردند اما هیچ گاه شانس و فرصت آن را به دست نیاوردند نیز وجود دارند.

حال یکی از سوالات این است که در صورتی که هنوز وضعیت شغلی و استخدامی تعداد زیادی از فارق التحصیلان رشته های دبیری که منحصرا با همین عنوان رشته در دانشگاه ها پذیرفته و فارق التحصیل شده بودند مشخص نشده بود راه اندازی دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروهای آموزش و پرورش چه لزومی داشته است؟

آیا صحیح نبود که اولویت جذب نیرو با فارق التحصیلان رشته های دبیر می بود و پس از تعیین تکلیف این افراد برای تامین نیروهای آینده چنین دانشگاهی راه اندازی می شد؟ از دست اندر کاران سایت بهارنیوز تقاضا می شود صدای خسته ی هزاران جوان نگران از موارد ذکر شده را به گوش مسئولان مربوطه برسانند.