به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۵۷۲۰۶
نقش برجسته زنان کرد در مقابله با داعش

تفكر عجيب داعشي‌ها در مورد زنان

گروه بين الملل: مبارزان زن کرد در مقابله با داعش در مناطق کردنشین سوریه و عراق نقش برجسته‌ای دارند.
تفكر عجيب داعشي‌ها در مورد زنان
دلیل دِرکی"، فرمانده مبارزان زن کرد می‌گوید، یگانش به شبه‌نظامیان داعش که اسلام را تحریف کرده‌اند، حمله می‌کنند. وی افزود: در فلسفه داعش زنان نمی‌توانند نقشی در جامعه داشته باشند. در فرهنگ و فلسفه داعش آمده است که اگر یکی از آنها توسط زن کشته شود به بهشت نخواهد رفت و در عوض مستقیماً به جهنم خواهد رفت! به گفته این فرمانده یگان حفاظت مردمی کرد "نیمی از شبه نظامیان داعش در مرز توسط مبارزان زن کشته شده و اگر آنها می‌خواهند به جهنم بروند باید به مبارزات خود با ما ادامه بدهند."

درکی افزود:‌ من به نیروهای خود و دستاوردهایشان در مبارزات افتخار می‌کنم و آنها نمونه‌ای برای زنان سراسر جهان هستند. مناطق مرزی میان عراق و سوریه پس از آنکه نیروهای ارتش این دو کشور گذرگاه‌های مرزی را رها کردند در حال حاضر تحت کنترل داوطلبان کرد است. مبارزان زن کرد در پست‌های دیده‌بانی مرزی مستقر هستند که به آنها اجازه می‌دهد تمامی فعالیت‌های داعش در عراق و سوریه را نظاره کنند. مبارزان زن کرد یک‌سوم نیروی مقاومت کردها را تشکیل می‌دهند.

در همین حال "روزارین"، یکی از زنان کرد اعتراف می‌کند که پیش از آغاز جنگ علیه داعش هیچ‌گاه در زندگیش به کسی شلیک نکرده بود.وی افزود: اولین‌باری که تیراندازی کردم بسیار ترسیدم اما عشق من به کشورم بزرگتر از ترسم بود. داعش فکر می‌کند که زنان نمی‌توانند با آنها مبارزه کنند اما ما در اینجا هستیم تا با آنها بجنگیم. ما از آنها نمی‌ترسیم چراکه می‌دانیم با چه هدفی مبارزه می‌کنیم.

یکی از زنان کرد 19 ساله که برای پیوستن به یگان حفاظت مردمی کرد مدرسه را ترک کرده، می‌گوید: هر کجا که یکی از شبه‌نظامیان داعش را ببینم تیراندازی خواهم کرد. تمامی مبارزان زن در این جنگ به صورت داوطلبانه تحت شعار "هوا" (دوستی) وارد این درگیری شده‌اند. روزارین افزود: وی و هم‌قطارانش از سوی خانواده‌هایشان مورد حمایت قرار دارند چراکه آنها برای حفاظت از مناطق کردنشین و مردمش دفاع می‌کنند. یکی از مبارزان زنان کرد گفت: من تاکنون در بسیاری از مبارزات خطرناک شرکت داشته‌ام. من واقعاً می‌ترسیدم اما بیشتر از مردن، بر کشتن تروریست‌ها متمرکز بودم.
مرجع : ايسنا