به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۵۸۹۲۶
بحث تاثیر پارازیت‌ها بر روی انسان با جدیت پیگیری می‌شود

ابتکار:​ نظرات کارگروه پارازیت اجرایی شود

گروه جامعه: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل کمیته پارازیت، گفت: انتظار می‌رود نظرات این کارگروه مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شود.
معصومه ابتکار در خصوص آلودگی صوتی، اظهارکرد: سازمان محیط زیست دارای مصوبه حدود استاندارد به تفکیک روز، شب و کاربردهای مختلف است، به طور مثال در کاربری مسکونی حد استاندارد صدا باید کمتر از 50 دسی بل و در شب کمتر از 45 دسی بل باشد. وی تاکید کرد: در صورتیکه این استانداردها توسط منبع خاصی نقض شود ادارات کل حفاظت محیط زیست موظف به برخورد و رفع مزاحمت است.

ابتکار با بیان این که موضوع پارازیت‌ها را از مدت‌ها پیش از طریق وزیر ارتباطات پیگیری شده و جلساتی با حضور سازمان توسط این وزارتخانه برگزار شده‌است، گفت: بر اساس اندازه گیری‌ها و رصد دقیق شرایط و وضعیت در این کارگروه نشان می‌دهد که این نوع استفاده از امواج خیلی در دنیا سابقه طولانی ندارد و نسبت به آثار و عوارض و آسیب‌های آن اطلاعات زیادی در اختیار قرار ندارد.

وی افزود: این کارگروه جمع بندی خود را به کمیته ای متشکل از وزرا منتقل کرده و آن کمیته نیز پس از تشکیل جلسه نظر نهایی خود را در این خصوص با رعایت جوانب احتیاط برای محیط زیست و سلامت مردم اعلام کرده است که انتظار می‌رود نظرات این کارگروه مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شود.

سعید متصدی، معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیش از این درگفت‌و‌گویی با اشاره به مصوبات این کارگروه اعلام کرده بود: متصدی با بیان این‌که اکنون در کمیته مشترک رسیدگی به پارازیت‌ها کار با جدیت دنبال می شود، افزود: بحث تاثیر پارازیت‌ها بر روی انسان با جدیت پیگیری می‌شود و آزمایشاتی در حال انجام است تا با بررسی نتایج آن بتوانیم به راهکاری اساسی و قطعی دست یابیم؛ پیگیری‌های خود تا رسیدن به نقطه مطلوب را انجام می دهیم، اما روند رو به جلوی کارها نشان می دهد در آینده ای نزدیک مشکلات برطرف خواهد شد.
مرجع : ایسنا