به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۹ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب : ۷۹۳۵۶
علیرضا منصوریان بهترين گزينه استقلال است

فتح‌الله‌زاده: قلعه‌نویی دوسال استراحت کند

گروه ورزشي: فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال مثل خیلی از پیشکسوتان این تیم اعتقاد دارد امیر قلعه‌نویی بهتر است مدتی استراحت کند و از دنیای مربیگری به دور باشد و می‌گوید که بهترین گزینه استقلال در حال حاضر علیرضا منصوریان است که می‌تواند برای فصل بعد این تیم را نجات دهد.
فتح‌الله‌زاده: قلعه‌نویی دوسال استراحت کند
* روز گذشته نقل‌قولی از شما دریکی از روزنامه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه مدیرعامل شوید، کی‌روش یا مربی‌ای در حد رایکوف به ایران می‌آورید. مگر شما مدیرعامل استقلال شده اید ؟
متاسفانه عده‌ای صحبت‌های من را نخواندند و برای خودشان برداشت کردند. از من سوال شد که مدیرعامل شوید، چه کسی سرمربی استقلال می‌شود؟ که من در جواب گفتم که من الان مدیرعامل نیستم و کار دست کس دیگری است. در سوال بعدی از من پرسیدند که به فرض اینکه مدیرعامل استقلال باشید چه کسی را می‌آورید؟ که من گفتم مربی در حد کی‌روش یا رایکوف در زمان خودش را به ایران می‌آورم.

* آیا صحبتی با شما درباره مدیرعاملی استقلال شده است؟
نه. صحبتی نشده است. آقای افشارزاده تازه به باشگاه استقلال آمده و باید بماند تا بتواند افکار خود را در باشگاه استقلال پیاده کند. من هرگز فکر نمی‌کنم تصمیم برای تغییر مدیرعامل استقلال، تصمیم درستی باشد.

* اگر با شما صحبت کنند قبول می‌کنید؟
اگر با من صحبتی کنند قبول نمی‌کنم چون با این شرایط هیچ کاری نمی‌شود. این تیم مشکل مالی دارد و یک نفر باید پیدا شود و این مشکلات را حل کند. ضمن اینکه در این شرایط روی کار آمدن من یا هیچ‌کس دیگری فایده‌ای ندارد چون اعضای هیات مدیره دوست دارند تفکرات خودشان را پیاده کنند و درواقع یک هیات مدیره همگون وجود ندارد. بنابراین در این شرایط من نمی‌خواهم به استقلال بیایم و ترجیح می‌دهم استراحت کنم.

* ازنظر شما بزرگ‌ترین مشکل نتیجه نگرفتن استقلال در این فصل چیست؟
بزرگ‌ترین مشکل، مشکل مالی است. به آقای افشارزاده اول فصل گفتند که بودجه‌ات 35 میلیارد است اما 20 میلیارد به او دادند. طبیعی است که در این شرایط آقای افشارزاده در تامین هزینه‌های استقلال به مشکل خورده است. این دیگر یک موضوع واضح است و لازم نیست من در مورد آن صحبت کنم. اگر به آقای افشارزاده می‌گفتند که بودجه تو 20 میلیارد است، هزینه‌هایش را روی این مبلغ می‌بست و هیچ مشکلی هم به وجود نمی‌آمد.

* آیا با 20 میلیارد می‌شد تیمی در حد تیم امسال بست؟
ازنظر من می‌شد. ما دو سال در آسیا بودیم و هزینه‌هایمان روی 24 میلیارد تومان بود. حالا با توجه به اینکه استقلال در آسیا حضور نداشت، می‌شد 4 میلیارد هم از هزینه‌ها کم کرد.

* ازنظر شما در شرایط فعلی تغییر سرمربی در استقلال مفید است؟
ازنظر من با این شرایط نه امیر قلعه‌نویی و نه هیچ مربی دیگری نمی‌تواند کاری برای استقلال بکنند. بازیکن وقتی پولش را نگیرد، تمرکزش به هم می‌خورد و این یک مساله طبیعی است. اگر بازیکنان این فصل پول‌های خود را می‌گرفتند هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد.

* خیلی از استقلالی‌های قدیمی می‌گویند امیر قلعه‌نویی بهتر است یک سال برود و استراحت کند. آیا شما هم با این موضوع موافقید؟
من در موضوعی که به صلاح استقلال باشد، هرگز رودربایستی نمی‌کنم. به نظرم امیر بهتر است یک سال و اصلا حتی دو سال برود و استراحت کند. به‌هرحال قلعه‌نویی مربی‌ای نیست که بدون تیم بماند و حتما می‌دانید که همین حالا هم کلی پیشنهاد دارد. اما به خاطر نتایج این دوساله طرفداران کمی نسبت به او بی‌اعتماد شده‌اند و اعتقاددارند مقصر نتایج ضعیف استقلال هست. حالا اگر امیر یک سال دیگر هم بماند و نتواند نتایج خوبی بگیرد دیگر خیلی سخت است که تفکر منفی هواداران استقلال را نسبت به او پاک کرد و مثلا بگوییم که مسائل دیگری باعث نتیجه نگرفتنش شده است.

* ازنظر شما به صلاح است که مربی خارجی سال بعد به استقلال بیاید؟
هرگز. اگر یک مربی خارجی تراز اول باشد؛ بله می‌تواند به استقلال کمک کند و نتایج خوبی بگیرد اما اگر قرار است مربی خارجی درجه‌دو بیاوریم همان بهتر که مربی ایرانی روی کار باشد چون آنها در حد مربی خارجی درجه‌دو هستند.

* حالا که ازنظر شما قلعه‌نویی باید استراحت کند و آمدن مربی خارجی هم به صلاح نیست. ازنظر شما چه کسی باید سرمربی فصل بعد استقلال شود؟
ما مربی‌های خوبی در فوتبال ایران داریم. ازنظر من پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان مربی‌هایی هستند که می‌توانند فصل بعد سرمربی استقلال شوند.

* اما پرویز مظلومی چند سال است که تیمی ندارد. واقعا فکر می‌کنید او می‌تواند سرمربی استقلال شود؟
من گزینه‌های استقلالی را گفتم ولی ازنظر من منصوریان گزینه اول سرمربیگری در استقلال است.

* در این روزها خیلی بحث مربیگری اسکوچیچ در استقلال مطرح است. فکر می‌کنید او می‌تواند سرمربی موفقی برای این تیم باشد؟
من برای آقای اسکوچیچ احترام زیادی قائلم چون در لیگ ما نتایج خوبی گرفته است. اما فکر می‌کنم استقلال خیلی با فولاد و ملوان فرق دارد و اگر قرار است مربی خارجی بیاید، مربی‌ای در حد کی‌روش و یا رایکوف می‌تواند سکان هدایت این تیم را در دست بگیرد.

* شما ماه‌ها پیش‌گفته بودید، حاضرید استقلال را با مبلغ 200 میلیارد تومان خریداری کنید، چرا حالا که این قیمت به نظر شما نزدیک است این کار را نکردید؟
من هرگز این حرف را نزدم. من گفتم حاضرم کمپ استقلال را باقیمت 200 میلیارد خریداری کنم نه خود باشگاه را.

* هیچ‌وقت به این فکر نیفتاده‌اید که استقلال را بخرید؟
با این عدد و رقم‌ها هرگز. جز کسانی که پول بادآورده دارند هیچ فرد اقتصادی حاضر نیست دو باشگاه را با این قیمت خریداری کند. فراموش نکنید که کسی که با این شرایط دو باشگاه را بخرد، دنبال هدف دیگری است چون باید 200 میلیارد پول دربیاورد و تازه ‌سالی 30 میلیارد هم هزینه خود باشگاه را بدهد. با این شرایط هیچ‌کس نمی‌تواند دو باشگاه را خریداری کند. برای من خیلی جالب است که خود دولت نتوانسته از این دو باشگاه پول دربیاورد و حالا می‌خواهد آنها را به‌عنوان دو شرکت سود ده به فروش برسانند. من فکر می‌کنم باشگاه باید در اختیار پیشکسوتان قرار بگیرد و آنها بدون هیچ هزینه‌ای برای دولت استقلال و پرسپولیس را اداره کنند.