به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۵۶۴۹۶

کنسرت «کیتارو» در هاله‌ای از ابهام

گروه فرهنگ و هنر: در حالی که فقط 15 روز به زمان اعلام‌شده برای برگزاری کنسرت «کیتارو» آهنگساز و نوازنده‌ی سرشناس ژاپنی باقی مانده، نوازندگان ارکستری که قرار است، در تهران همراه او بنوازند، هنوز یک جلسه هم تمرین نکرده‌اند.
کنسرت «کیتارو» در هاله‌ای از ابهام
چند ماهی می‌شود که خبر برگزاری کنسرت کیتارو در تالار وزارت کشور و سه شب اجرای او در تهران شنیده می‌شود و اتفاقا بلیت‌فروشی برای این کنسرت هم از یک سایت مبتدی و بدون رزومه‌ی مشخص آغاز شده است، اما در حال حاضر خبرهای خوشی از این کنسرت به گوش نمی‌رسد. تهیه‌کننده‌ی کنسرت، شخصی به نام «علی چراغعلی» است که اتفاقا از فروش رفتن بیش از پنج‌هزار بلیت کنسرت هم خبر داده، اما هنوز هیچ قراردادی با نوازندگان و سایر عوامل نبسته است.

او همچنین در گفت‌وگوهای خود با رسانه‌ها از همراهی «ارکستر سمفونیک تهران» با کیتارو در این کنسرت خبر داد، این در حالی است که کیتارو رپرتواری برای ارکستر سمفونیک ندارد و این ارکستر مدت‌هاست که تعطیل شده و اکنون در حال بازسازی است. پس از پیگیری‌ها مشخص شد که این هنرمند شهیر قرار است، با تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک سابق اجرا داشته باشد و «نادر مرتضی‌پور» هم قصد دارد که این ارکستر را رهبری کند.

زمان برپایی کنسرت کیتارو در تهران، 23، 24 و 25 مهرماه اعلام شده است، اما متوجه شدیم که نوازندگان هنوز یک جلسه تمرین هم نکرده‌اند، البته این تمرین نکردن دلیل مهمی دارد. دکتر حمید عسگری، رهبر کُر قرار است، ناظر کیفی این کار باشد. وقتی دلیل تمرین نکردن نوازندگان را از او پرسیدیم، پاسخ داد: ما منتظر هستیم که شرکت برگزارکننده‌ کنسرت با نوازندگان قرارداد مالی ببندد که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

او تأکید کرد: تا وقتی قرارداد شفافی با نوازندگان بسته نشود، تمرینات شروع نخواهد شد. به هر حال، این یک روند حرفه‌ای برای برگزاری کنسرت است. پیگیری حاکی از آن است که نوازندگان نیز اطلاعات دقیق و شفافی از این کنسرت و آنچه قرار است، روی صحنه اجرا کنند، ندارند و خودشان هم معتقدند که آغاز نشدن تمرینات، امری طبیعی نیست.
مرجع : ایسنا