به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۱
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۵۱۰۸۶

امضای تفاهم‌نامه ورزشي ایران و آمریکا

گروه ورزشی: فدراسیون‌هاي والیبال ایران و آمریکا تفاهم نامه همکاری دوجانبه امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه ورزشي ایران و آمریکا
به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، این تفاهم نامه در مراسم رسمی ضیافت شامی که از سوی فدراسیون والیبال آمریکا ترتیب داده شده بود، به امضای روسای فدراسیون های والیبال دو کشور، محمدرضا داورزنی و داگلاس بیل رسید. هدف از امضای این تفاهم نامه، ارتقای استانداردهای والیبال دو کشور در همه سطوح ذکر شده است.

رییس فدراسیون والیبال آمریکا در این مورد گفت: این تفاهم نامه روابط خوب و محکم موجود بین فدراسیون های والیبال دو کشور را تقویت می کند و پایه ریزی خوبی برای بهبود سطح والیبال در آمریکا و ایران خواهد بود. رییس فدراسیون والیبال ایران نیز در این زمینه اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه شروع خوبی است برای این که هر دو طرف از ظرفیت های موجود در والیبال هر چه بهتر استفاده کنند و بدین طریق استانداردهای والیبال را نه تنها در در دو کشور ایران و آمریکا بلکه در سطوح جهانی نیز ارتقا بخشند.

پیش از این داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران و دکتر داگلاس بیل رییس فدراسیون والیبال امریکا، معاون دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن و مدیران روابط بین الملل دو فدراسیون در جلسه ای حضور یافتند و طرفین در این جلسه در مورد کلیات تفاهم نامه به توافق رسیدند.تیم ملی مردان ایران، نخستین بار پس از 35 سال با تیم ملی آمریکا در ایالات متحده به رقابت می پردازد.

تیم های ملی دو کشور خود را برای حضوری قدرتمند در رقابت های قهرمانی 2014 جهان در لهستان خود را آماده می کنند. تیم ملی ایران که برای انجام چهار بازی تدارکاتی به آمریکا سفر کرده، در نخستین مسابقه که شنبه شب در سالن گَلِن سنتر دانشگاه یو اس سی لس آنجلس و با حضور بیش از پنج هزار تماشاگر برگزار شد، نتیجه را 3 بر 1 به حریف واگذار کرد. دو تیم در سه بازی آینده در روزهای چهارشنبه، جمعه و شنبه آینده به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
مرجع : ایرنا