به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۵۶۲۹۸

دولت قبل موجی از فلاكت به جا گذاشت

گروه اقتصادي: وزیر کار دولت های کارگزاران و اصلاحات و دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: دانشجویان و جوانان باید با ارقام و اعداد واقعی اقتصاد آشنا شوند، چرا که آنها نخبه های جامعه هستند و باید بهتر از گذشتگان کشور را اداره کنند.
حسین کمالی با اشاره به مبحث مهم یارانه ها و شرایط امروز اقتصاد کشور، اظهار داشت: طی دوره های مختلف در جامعه با موضوع ها و چالش های ناگواری روبرو شده ایم، ضمن آنکه در 130 سال گذشته نزدیک به 2 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم در اقتصاد کشور صورت گرفته که امروز سهم بودجه عمرانی به نسبت آن بسیار ناچیز است زیرا صنایع کشور توان کار کردن را ندارد.

وی افزود: واحدهای زیادی با مشکلات مالی مواجه هستند، تولید به سختی صورت می گیرد و نرخ رشد بیکاری عدد و رقم ناگواری به دست می‌دهد زیرا نزدیک به 2 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد، هرچند این وضعیت جامعه‌ای است که تمدن دیرینه ای داشته است. 10 میلیون نفر بیسواد مطلق در کشور وجود دارد و در واحدهای اقتصادی نزدیک به 3 هزار کارفرمای بیسواد فعالیت می‌کنند.

کمالی با اشاره به درآمد نفتی بی‌سابقه دولت قبل، گفت: با 800 میلیارد دلار درآمد نفتی در هشت سال گذشته می‌شد کل کشور را خراب کرد و از نو ساخت. این در حالی است که در دولت قبل با وجود درآمد نفتی بی‌سابقه، موجی از تورم، بیکاری و رکود برجای ماند. با حجم بدهی زیادی که دولت به کارفرماها دارد، چگونه می‌شود از رکود خارج شد؟
مرجع : ايلنا