به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۵۸۹۰۸

زن ایرانی‌تبار، سفیر آمریکا در سوئد شد

گروه جامعه: «آزیتا راجی»، سفیر ايراني تبار آمريكا در سوئد، از سوی روزنامه «تایمز» چاپ هندوستان به عنوان فردی «هندی‌ـ‌آمریکایی» مورد تقدیر قرار گرفت!
زن ایرانی‌تبار، سفیر آمریکا در سوئد شد
این در حالی است که در وب‌سایت «کاخ سفید»، آزیتا راجی متولد تهران معرفی شده‌است که تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در ایران و سپس لوزان سوئیس گذرانده‌ و در آمریکا تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه داده‌ است. او با زبان‌های متعددی آشنایی دارد. در حالیکه معرفی راجی در وب‌سایت کاخ سفید اشاره‌ای به هندوستان نمی‌کند، روزنامه‌ تایمز هندوستان و نیز روزنامه‌های پاکستانی از او به عنوان یک هندی‌ـ‌آمریکایی‌ نام برده‌اند. در همین حال، گروه‌ها و سازمان‌های ایرانی در آمریکا نیز وارد جنجال رسانه‌ای شده‌اند تا از خاستگاه او به عنوان «ایرانی» دفاع کنند.

اگرچه شاید این انتخاب با حواشی چالش مرزی ایران و پاکستان در هم آمیخته‌ باشد، اما هیچ‌یک از این منابع خبرگزاری به سوابق وی اشاره‌ای نکرده‌اند و تنها به سخن‌گفتن درباره ملیت او پرداخته اند. در حالیکه آزیتا راجی پیش از این معاون رئیس کمیته مالی ملی کنگره آمریکا، و یکی از اصلی‌ترین مهره‌های جذب کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی اوباما در سال ۲۰۱۲ بوده‌است.