به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۴۹۴۵۸

نظر ما درباره «کلنل» مشخص است

گروه فرهنگ و ادب:​ علی شجاعی صائین می‌گوید نظر اداره کتاب درباره رمان «کلنل» محمود دولت‌آبادی مشخص است، اما فعلا و تا جمع‌بندی نهایی چیزی اعلام نمی‌شود.
نظر ما درباره «کلنل» مشخص است
مدیر دفتر ترویج و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی (اداره کتاب) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت رمان «کلنل» گفت: از نظر ما وضعیت این رمان معلوم است، اما باید در تعامل با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و ناشر مشخص شود. او همچنین درباره این‌که چرا اداره کتاب مستقلا نظر خود را اعلام نمی‌کند گفت: ما را معاف کنید. تا جمع‌بندی نهایی انجام نشود نمی‌توانیم چیز خاصی بگوییم، و هنوز نتیجه مثبت یا منفی مشخص نیست.

رمان «کلنل» در ایران با نام «زوال کلنل» در سال 87 از سوی نشر چشمه برای کسب مجوز نشر ارائه شده بود و در دولت جدید هم دوباره به اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده، اما هنوز مجوز انتشار نگرفته است.این کتاب آبان‌ماه سال 92 برنده جایزه‌ «یان میخالسکی» 2013 سوییس شد. دولت‌آبادی همچنین با نسخه ترجمه‌ این رمان نامزد جایزه‌ ادبی آمریکا برای بهترین کتاب ترجمه به زبان انگلیسی بود و نامش در فهرست نامزدهای اولیه‌ جایزه‌ بوکر آسیا نیز قرار گرفت. ترجمه آلمانی این رمان هم موفقیتی را کسب کرد.
مرجع : ايسنا