به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۸۳۱۵۳
پس از هیلاری کلینتون،

برژینسکی‌هم خواهان‌توافق‌اتمی با ایران شد

گروه ورزشی: مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا در پیامی خواهان توافق اتمی با ایران شد.
برژینسکی‌هم خواهان‌توافق‌اتمی با ایران شد
زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا در پیامی که در صفحه منسوب به خود در شبکه توئیتر منتشر کرد با اشاره به مسائل جاری در خاورمیانه خواستار توافق اتمی غرب با ایران شد. زبیگنیو برژینسکی، از اعضای کابینه جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: در حالی که آشوب در خاورمیانه هر روز بیشتر می شود، عاقلانه تر این است که ثبات را بیشتر کنیم نه کمتر. توافق با ایران بهتر از عدم توافق است.

برژینسکی که در زمان دولت جیمی کارتر مشاور امنیت ملی آمریکا بود، پس از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا دومین مقام ارشد سابق این کشور است که در۲۴ ساعت گذشته خواستار توافق اتمی با ایران می شود. به گزارش بی.بی.سی، پیام توئیتری برژینسکی پس از انتشار پیام ویدئویی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صورت گرفته و به نظر می رسد که واکنش به پیشنهاد ظریف باشد. وزیر امور خارجه در پیام خود خواستار حل و فصل پرونده اتمی با هدف رسیدگی به مسائل مهمتر از جمله بحران خاورمیانه شده بود.

وی در این پیام که از طریق یوتیوب منتشر شد گفته بود: امروز تهدید مشترک ما رشد سریع افراط گرایی خشن و بربریت افسارگسیخته است... تهدیدی که ما با آن رو به رو هستیم در قالب مردانی نقاب دار نمود یافته است که مهد تمدن را هدف گرفته اند. محمد جواد ظریف با ابراز امیدواری درباره حصول توافق جامع اتمی، گفته بود: امیدوارم همتایان من نیز توجه خود را به این موضوع متمرکز نموده و منابع خود را برای مقابله با این تهدید حیاتی (داعش) متمرکز کنند.

یک مقام دولتی آمریکا بدون ذکر نام به این پیام ویدئویی واکنش نشان داده و ضمن توصیف کردن داعش به عنوان "دشمن مشترک"، گفته است که مذاکرات جاری میان دو کشور در قالب گروه ۱+۵ فقط بر موضوع حل و فصل پرونده اتمی متمرکز است. مذاکرات اتمی امروز در وین، با دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا از یک سو و معاونان وزارت خارجه ایران و آمریکا از سرگرفته شده است.