به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ساعت ۰۲:۲۸
کد مطلب : ۴۷۹۹۱
كركري فيناليست‌هاي جام بيستم آغاز شد؛

آلماني‌ها: آرژانتینی‌های عزیز، نایب‌قهرمانی را تبریک می‌گوییم!

گروه ورزشي: تیم ملی آرژانتین نارنجی‌پوشان هلند را در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و به فینال مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ صعود کرد.
آلماني‌ها: آرژانتینی‌های عزیز، نایب‌قهرمانی را تبریک می‌گوییم!
به گزارش صداي آلمان، اکثر نشریات آلمانی به تاکتیک دفاعی آرژانتین در دیدار نیمه‌نهایی مقابل هلند پرداخته و با توجه به قابلیت‌های گلزنی ملی‌پوشان آلمان معتقدند که یوآخیم لوو و شاگردانش این بار به عنوان مدعی قهرمانی قدم به میدان می‌گذارند و از شانس خوبی برای شکست آرژانتین برخوردارند. برخی از نشریات نیز از هم اکنون آلمان را قهرمان خوانده و دست به تحریک آرژانتینی‌ها زده‌اند.

نشریه پرتیراژ "بیلد" نوشته است: «آرژانتینی‌های عزیز، به فینال خوش آمدید! همچنین کسب نایب‌قهرمانی جهان را به شما تبریک می‌گوییم. مسی و یاران که در ضربات پنالتی هلند را ۴ بر ۲ شکست دادند، نتیجه‌ی دیگری در فینال نخواهند گرفت، جز شکست.» در تحلیل طنز‌آمیز نشریه‌ی وزین "۱۱ دوست" (11 Freunde) نیز از جمله آمده است: «آرژانتین مدال نقره را کسب کرد. در دیدار نیمه‌نهایی میان هلند و آرژانتین نه بازیکنان دو تیم، که مددکاران کنار خط فعال‌ترین چهره‌های میدان بودند. آنان بازیکنان دو تیم را که خوابشان برده بود، با برانکارد به بیرون زمین بردند، تا آخرین آرژانتینی بازمانده در میدان با گل کردن پنالتی مدال نقره را برای تیمش به ارمغان آورد.»

نشریه "زوددویچه سایتونگ" در تحلیل خود از دیداری خسته‌کننده سخن می‌گوید که آرژانتین در آن با زور خود را پس از پیروزی در ضربات پنالتی به فینال رساند. به اعتقاد تحلیلگر این نشریه ملی‌پوشان آرژانتین و هلند بیشتر به سمت عقب در حرکت بودند تا مشتاق به حمله و خطرآفرینی.

نشریه "اشپیگل" در تحلیل و گزارش خود به تکرار دوئل میان آلمان و آرژانتین در فینال پرداخته و از جمله نوشته است: «باز هم شما! تنها حسن یک بازی بد دست یافتن به این آگاهی مطلق است که آلمان نباید نگران نبرد فینال باشد. با توجه به عملکردی که آلمان و آرژانتین در دیدارهای نیمه‌نهایی خود نشان دادند، باید گفت که ملی‌پوشان آلمان مدعی قهرمانی هستند.» تحلیلگر نشریه "فوکوس" در نوشته خود از بدترین دیدار نیمه‌نهایی در تاریخ مسابقات جام جهانی سخن گفته و ضمن اشاره به تاکتیک به‌شدت دفاعی ملی‌پوشان آرژانتین به یوآخیم لوو، سرمربی آلمان توصیه کرده است که برای شکستن دیوار دفاعی آرژانتینی‌ها دیلم را آماده سازد.

در تحلیل هفته‌نامه "دی سایت" نیز در ارتباط با بازی نیمه‌نهایی میان آرژانتین و هلند از جمله آمده: «میان فوتبال باشکوه نخستین دیدار نیمه‌نهایی و فوتبال ناقص دومین دیدار نیمه‌نهایی فقط ۲۴ ساعت فاصله بود. ملی‌پوشان آلمان روز سه‌شنبه با درخشش و جشنی پرشور به فینال صعود کردند. روز چهارشنبه نوبت به آرژانتین رسید که با عملکردی کاملا متفاوت توانست هلند را در ضربات پنالتی شکست دهد و به فینال برود.» به اعتقاد تحلیلگر نشریه "دی ولت" شیوه‌ی خسته‌کننده و نفس‌گیر بازی آرژانتینی‌ها که آنان را در نهایت به فینال رساند، شاهدی است بر این مدعا که تیم آلمان مدعی پیروزی و کسب قهرمانی در بازی فینال مسابقات در ورزشگاه ماراکانا است.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۰۳:۳۵
المان جز دوم شدن راهی ندارد..!توهم اول شدن این تیم نتیجه عکس دارد. (240870)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۱:۳۱
آیا براستی تیمی که نصف بازیکنان آن از ملیتهای دیگر هستند را میتوان تیم ملی آلمان نامید. این ها به کلوزه، پدوسکی، اوزیل و... می نازند. (240894)
ایرانی
Canada
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۸:۵۹
خدا رو شکر که حداقل آلمانی صحبت می کنند نه مثل آرژانتین که زبان رسمیش هم ماله اسپانیاست (240929)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۹:۱۶
اینطوری حساب کنیم تیم ملی ما هم دست کمی از آلمان نداره. این بازیکنای هم ک اسم بردی یک طرفشون غیرآلمانیه (240932)
مولر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۲:۵۵
چرا کشوری که همیشه به عنوان یک تیم بازی میکنه و همیشه برنامه داره و با صبر و حوصله پیش میره به فرد هم متکی نیست مثل برزیل و المان ما اریانیها دنبال این هستیم که ارژانتین قهرمان بشه تا از ما تعریف کنن ولی اینجا فقط حرف از قهرمانه نه تیمای دیگه (240904)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۰۴:۱۷
اينها جو رسانه اى است ، آلمان ها با جديت تمام و احترام به رقيب در ميدان حاضر خواهند شد ، (240877)
هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۱:۳۴
تیم ملی آلمان= تیم ملی لهستان+ تیم ملی اکراین+ تیم ملی ترکیه + تیم ملی یوگوسلاوی+ تیم ملی... (240895)
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۹:۳۷
با همین دید هست که ما ایرانی ها هنوز نتونستیم افغانی ها رو که برادران دینی ما هم هستند توی کشورمون بپذیریم و عیرانسانی ترین رفتارو باهاشون می کنیم. راستی تیم خودمون هم کم دو رگه نداره.
تبریک می گم اگه نتونستیم پیشرفت های غربو بومی کنیم ولی نژاد پرستی بدجوری توی گوشت و پوست و روحمون لونه کرده. (240934)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۰۴:۲۴
ماشا..به اين اعتماد به نفس.ايشا..آرژانتين ميبره حال اين نشريه رو و احوال آلمانيا رو مي پرسم (240878)
رفي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۶:۲۰
تيراژشون به دليل قهرمانى آلمان چند برابر ميشه ،آلمان با دو گل مولر در دقائق ١٣ و ٦٣ برنده ميشه احتمالا يك گل هم آرژانتين دقيقه ٨٧ بزنه (240919)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۰۷:۰۸
درسته که آلمان این روزا فوتبال ماشینی و به روزی رو به نمایش میگذاره ولی فوتبال ورزشی نیس که تو اون بشه از قبل تیمی رو برنده یا بازنده دونست (240881)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۳:۵۴
لطفا فوتبال ماشينى رو توضيح دهيد ؟ يه چيزي شنيدى ولى اشتباه به كار بردي ! قبلا به فوتبال آلمان ماشينى مى گفتند چون كاملا تاكتيكى و بدون روح !!بازى مى كرد. از ٢٠٠٦ ، زيباترين بازيها عليرغم وفادارى به تاكتيك تيمى از سوي آلمان اجرا مى شود كه أصلا ماشينى نيست %D (240909)
ایرانی
Canada
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۹:۰۳
عزیز من اینجا همه از باخت وحشتناک برزیل داغونن اینه که تا دلت بخواد حرفای غیر منطقی میبینی فقط یک جواب به این جماعت بی منطق در فینال همدیگر رو میبینیم در ضمن تا اون روز می تونن تاریخچه بازی آلمان و آرژانتین رو در جام جهانی ببینن (240930)
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۲۰:۱۶
اجرای فوتبال زیبا ابزار می خواهد و ابزار اجرای فوتبال زیبا بازیکنان خلاق هستند که فوتبال آلمان فاقد آن است و کار به جایی رسیده که در دو دهه ی اخیر دست به دامان مهمت شول و مسعود اوزیل ترکیه ای تبار شده است!؟فوتبال آلمان حتا اکنون از غنای بازیکن بسان دهه ی 80 میلادی برخوردار نیست که توانست در 3 دوره ی متوالی جام جهانی به فینال برسد و در نهایت در سال 1990 قهرمان شود...!؟در یک دهه ی اخیر فوتبال آلمان روند رو به رشدی را طی می کند اما در سطح ملی هنوز متکی به بازیکنان ترک تبار, افریقایی تبار و... است! (240935)
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۲۳:۱۴
اجرای فوتبال زیبا ابزار می خواهد و ابزار اجرای فوتبال زیبا بازیکنان خلاق هستند که فوتبال آلمان فاقد آن است و کار به جایی رسیده که در دو دهه ی اخیر دست به دامان مهمت شول و مسعود اوزیل ترکیه ای تبار شده است!؟فوتبال آلمان حتا اکنون از غنای بازیکن بسان دهه ی 80 میلادی برخوردار نیست که توانست در 3 دوره ی متوالی جام جهانی به فینال برسد و در نهایت در سال 1990 قهرمان شود...!؟در یک دهه ی اخیر فوتبال آلمان روند رو به رشدی را طی می کند اما در سطح ملی هنوز متکی به بازیکنان ترک تبار, افریقایی تبار و... است.. (240943)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۰۸:۴۱
به عمل کار برآید به سخن دانی نیست!!
نمیدونم چرا از این تیم آلمان اینقدر متنفرم (240884)
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۶:۲۵
اتفاقا عمل كردن خصيصه آلمان هاست ، در ضمن قرار نيست همه طرفدار يك تيم باشند ، من هم از آرژانتين متنفرم بالاخص از وقتى كه با تبانى شش تا به پرو زدند تا به فينال ١٩٧٨ برسند ، البته مارادونا رو دوست داشتم . (240920)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۷:۰۰
آره امثال تو بهتره متنفر باشید. برید طرفدار همون تیمایی باشید که با 8تا گل قهرمان جام میشن دوره بعد نابود میشن. المانی که 13 دوره اومده نیمه نهایی و تو یه بازی 7 تا گل میزنه(با رعایت حال حریف) طرفداریش لیاقت میخواد. آرژانتینم واقعا با اون قرعه مزحکش که پشت سر هم به تیمای ضعیف و بی تجربه خورد و با سلام و صلوات و گلای دقیقه اخری و فوتبال کسل کننده اومده بالا دومی هم زیادیشه (240921)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۸:۰۲
به کوری خوندنتون نیست که آخه عزیز
بهتره جدول رده بندی فیفا و جایگاه هلند و سویس و بلژیک رو تو اون ببینید.
بعدشم بهتر از آلمان بالا اومدن که با گل خطا به فرانسه بالا اوندن.
در مقابل هلند هم یک گل سالم زدیم که قبول نکردن (240925)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۰۹:۴۱
آلمانی های عزیز ، نایب قهرمانی مبارک . (240889)
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۲:۱۷
نمی دونم کی این اصطلاح فوتبال ماشینی رو انداخته تو دهن شماها. این روزا آلمان یه فوتبال فوق العاده زیبا و تماشایی و ناب به نمایش گذاشته و یه تیم فوق العاده دوست داشتنیه با بازیکنایی که عادی ترین سر و شکلو تو این جماعت عجیب و غریب دارن. همراه با احترام و ادبی که روز بازی با برزیل نشون دادن ثابت کردن که نه فقط توی تاکتیک سرآمد این دوره بودن که در بازی جوانمردانه هم بی رقیبن. (240896)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۳:۵۶
بهار جان مثل اینکه بدجوری طرفدار تیم چند ملیتی آلمان هستید.
چرا نظر قبلی منو چاپ نکردید؟
(( آیا براستی تیمی که نصف بازیکنان آن از ملیتهای دیگر شامل اسلاوها، ترکها و تاتارها هستند را میتوان تیم ملی ژرمن ها نامید؟
ژرمن ها به این بازیکنان می نازند!!!!! (240910)
درسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۹:۱۸
المانها مزد برنامه ریزی دقیق و کار علمی چندین ساله و نظم و انظباط و پشتکار چندین ساله شون رو گرفتن و قهرمانی هم چیز عجیبی نیست. (240933)
تلنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۶:۰۵
این غرور کاذب کار دست آلمان میده (240916)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۶:۱۵
جام جهانى دقيقه ٢٩ ، بازى برزيل آلمان تمام شد ، قهرمانى جاىزه كوچكي براى تلاش و برنامه ريزي چندين ساله آلمان هاست ، بعد از آلمان هنوز اسپانيا قويترين تيم دنياست ، حضور آرژانتين در فينال موفقيت بزرگي است دو تيم فيناليست قابل قياس نيستند . (240918)
عبداله رضایی از خرم آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۱۷:۳۶
آلمان تیمی از نژاد آریایی است به امید خدا قهرمان میشه هر ایرانی که ژن آریایی تو وجودش باشه باید طرفدار آلمان باشه (240924)
اردشیر
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۲۳:۲۹
اتفاقا آلمان تیم چند ملیتی است. بازیکنانی از اسلاوها، ترکها، تاتارها و اسکاندیناوی و... تنها 5 الی 6 بازیکن آلمانی خالص در این تیم وجود دارد.بقیه دو رگه هم نیستند بلکه خارجیانی هستند که اقامت آلمان را دارند. (240944)
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۲۲:۱۱
ههه عاره جون عمه شون ارژانتین خدای فوتبالو داره پس غم نداره... (240938)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۰ ۲۲:۱۶
فقط آرژانتییییییییییییییییییییییین-عاشقشم
انتقام جام های قبلی را ازت میگیریم (240939)