به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۱۴۵۹۱
اگرحوادث‌88‌رخ نداده‌بود،كاسبان‌فتنه چه‌مي‌كردند؟

اين مجلس عصاره فضایل ملت ايران است؟

گروه سياسي: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس‌جمهور است و احتمالا تا امروز و فردا اين جلسات ويژه كه براي اولين بار به صورت زنده از سيما پخش مي‌شوند، به پايان خواهند رسيد و همه ما ايرانيان از كابوس كنوني ناشي از فاجعه اخلاقي حاكم بر منش، رفتار و گفتار برخي از وكلاي‌مان! خلاصي خواهيم يافت، نفسي راحت خواهيم كشيد، البته خدا كند در جلسات امروز و فردا به خير بگذرد و آبروريزي‌هاي دو روز اول باز تكرار نشود!
اين مجلس عصاره فضایل ملت ايران است؟
علی‌اصغر اخوندی

در این دو روز که مباحث و مذاکرات نمایندگان محترم را از تلویزیون و رادیو پی گیری مي‌کنم به عنوان یک معلم به مدیریت خود در کلاس‌هاي دبیرستان و همچنین کلاس‌هاي پرجمعیت تر دانشگاه امیدوار مي‌شوم و البته گاهی در هنگام دیدن سخنرانی‌ها با خود مي‌گفتم که خدا کند دانش آموزان و دانشجویان ما این جلسات را نبینند چرا که به صورت خیلی جدی برای آنها بد آموزی دارد!

واقعا برخی بی نظمی‌ها و رفت و آمدهای نمایندگان و یا تجمع آنان در کنار صندلی وزیران پیشنهادی وجهه و جلوه خوبی به جلسات مجلس شورای اسلامی نمی‌دهد. و از آن مهمتر برخی نطق‌ها و سخنرانی‌ها واقعا از دایره متانت و ادب و اخلاق خارج شده و جنبه توهین و بی احترمی و دروغ و تهمت به خود مي‌گیرد. امام خمینی (ره) مجلس را عصاره فضایل ملت نامیدند. با دیدن رفتار و سخن تعدادی محدود از نمایندگان با خود مي‌اندیشم که آیا ما ملت از برخی فضایل این مقداربی بهره ایم؟

آیا به عنوان شیعیان امیرالمومنین علی (ع) از نظمی که بسیار مورد تاکید ایشان بود و در آخرین وصیت نامه خود بعد از توصیه به تقوا به آن سفارش کردند و فرمودند " اوصیکما بتقوا الله و نظم امرکم " چقدر توجه کرده ایم؟ در جلسات علنی مجلس که از رادیو و تلویزین به صورت مستقیم پخش مي‌شود این همه بی نظمی، جابجا شدن‌ها و تجمع‌هاي غیر ضروری، داد و فریادها و همهمه‌ها چه جایگاهی دارد؟

مسئله بدتر از بی نظمی‌ها برخی نطق‌ها و سخنرانی هاست؛ سخنرانی هایی که مبنایش بر دروغ و توهین و تهمت قرار گرفته است. این که مي‌گویم دروغ و تهمت و توهین چون که در دفاع نمایندگان دیگر و یا خود وزیران پیشنهادی معلوم مي‌شود. گاهی مشخص مي‌شود برخی مخالفان حتی وقت نکرده‌اند برنامه پیشنهادی را به طور کامل بخوانند و از ظن و گمان خود و یا بر اساس شنیده هایشان مطالبی بیان کنند. بهر حال برخی نطق‌ها به صورت بسیار صریح خراشیدن چهره حقیقت است و اگر این نمایندگان عصاره فضایل ملتند آیا برخی از ما مردم نیز همین گونه در گفتار و کردار چهره یک دیگر را مي‌خراشیم؟

با خود مي‌اندیشم اگر حوادث سال 88 رخ نداده بود برخی از نمایندگان چه موضوعی برای گفتن داشتند و از چه کلمات و واژه هایی سخن مي‌گفتند؟ و چه جالب برخی یک طرفه به قاضی رفته و راضی و حق به جانب برگشته اند. و راستی که واژه فتنه چه واژه زیبایی است برای کسانی که با آن کاسبی مي‌کنند. و چه کاسبی پر رونقی است این کاسبی! اگر چه رونق آن با انتخابات و حضور حماسی مردم بسیار فروکش کرده است ولی هنوز برای عده‌اي رونق قابل توجهی دارد.

اگر چه اینان توجه ندارند هر چه در این 4 سال گفتن مردم خلاف آن عمل کردند و امروزه نیز هر چه بیشتر بگویند مردم آگاه تر مي‌شوند. کاش جایی و کسی بود که نقش افراد و گروه‌ها و نهادها را در ایجاد و ادامه فتنه روشن مي‌ساخت و کاش همان گونه که به وزیران پیشنهادی فرصت برای دفاع از خود داده مي‌شود به همراهان ملت نیز فرصت داده مي‌شد تا لااقل یک هزارم تهمت‌ها و توهین را دفاع مي‌کردند و کاش روزی و روزگاری تمام نمایندگان مجلس عصاره فضایل ملت باشند. به امید آن روز.

۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۱:۵۱
پ ن پ
عصاره ملت فقط مجلس ششم بود
هنجار شکن
قانون گریز
غوغا سالار
ضد یکی از اصول مترقی قانون اساسی (109307)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۰۰
شما ديگه لطف كن از بيرون گود درباره داخل نظر اينجوري نده. . . (109666)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۲۹
اگر در 18 ماه باقيمانده از عمر باقيمانده اين مجلس، در اثر برنامه‌ها و تدابير دولت "روحاني"، وفاق و همدلي دلسوزان واقعي كشور و تداوم صبر و استقامت ملي چهارساله گذشتهء ملت براي دستيابي به حقوق شرعي و قانوني خود با استفاده از ابزارهاي مدني، اخلاق در كشور نهادينه شود، با حضور حماسي و گسترده تمامي آحاد مردم در انتخابات، مجلس بعدي عصاره فضائل ملت ايران خواهد بود، انشاءالله

هنوز راه درازي باقي‌ است،
چون سرو، سبز و راست قامت باشيم
كه شهيد بهشتي مي‌گفت:
"ما راست‌قامتان جاودانه تاريخ خواهيم ماند"
و
ماند! (109698)
مجید
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۸:۴۷
بهتره به وب سایت محمد خاتمی مراجعه کنید و خبرهای مرداد 88 را بخونید
میبینید نجفی راست گفت یا دروغ؟
مجلس ششم هنر نامه به امریکا هم داره (109755)
مازیار
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۲:۴۳
واقعا اصلاحطلبا باید از الان برای انتخابات مجلس بعدی برنامه ریزی کنن تا به امید خدا مجلسو از چنگشون در بیاریم.! (109322)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۹
من احتمال زیاد میدم که بعضی از این نمایندگان مخالف خودشون هم مییدونن مخالفتشون الکیه، فقط میخوان تو Tv دیده بشن که بعضی از ساده لوحان در حوزه مربوطه بگن : وه! عجب نماینده ای داریم. و یه چند تا رای جمع کنن، بخدا بعضی از اینا اگه شورای نگهبان اصلاح طلبا رو رد نمیکرد و مردم مشارکت بالایی می‌داشتن جز ده نفر اول شهرشون هم نبودن، فکر میکنید چرا به شورای نگهبان نامه می‌نوشتن که صلاحیت هاشمی و خاتمی رو رد کنه ، چون خوب مییدونن اگه شرایط مملکت بازتر بشه و اینها موقع انتخابات رقیبی داشته باشن باید بار وبندیلشونو بندازن رو کولشون و برن و بعدش فقط تو خواب مجلسو ببینن. (109540)
سرباز گمنام
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۳:۰۴
به نظرمن حوادث سال88ورفتاراصولگرایان بعدازآن مستاق این ضرب المثل است که:کورازخدا چه میخواد دوچشم بینا.یعنی اصولگرایان منتظرفرصتی بودند تا اصلاح طلبان را ازمیدان به در کنند.که حوادث سال88بهترین فرصت بود.آنها4سال بی رحمانه براصلاح طلبی که یک جریان اصیل مردمی است ودر راس آن شخصیتی برجسته وبی همتا همچون حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدجلیل القدرمحمدخاتمی دامت برکاته قراردارد تاختند.اکنون که بایاری خدا.وباحماسه آفرینیه مردم فهیم ایران اصلاح طلبان دوباره به میدان آمده اند جریان اصولگرایی به شدت احساس خطر کرده است.فتنه بهانه ایست برای زدن اصلاحات.که مردم باهوش ایران اسلامی کاملا این موضوع رافهمیده اندودر24خرداد یک نه بزرگ به اصولگرایان ویک آری محکم به اصلاح طلبان گفتند.گوارا باداین شیرینیه خرداد که تلخی های این 8سال کابوس واررا درکام ملت شیرین کرد.سلام برروحانی.درودبرخاتمی.زنده بادهاشمی.ودرپناه امام عصرمحفوظ باد رهبرمعظم انقلاب اسلامی آیت الله عظما امام خامنه ای . (109325)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۲۳
سرباز جان!! یه دونه (ص) یا (ع) هم جلوی حضرت خاتمی می ذاشتی تا دیگه تکمیل بشه!! جالبه اکثرا هم مثبت دادن به این افاضات!! (109694)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۴۸
کم مونده بود خاتمی رو بپرستی (109710)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۰:۴۴
تا کور شود چشم هر انکه نتواند دید (109849)
سرباز گمنام
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۸:۱۶
برادرمن لفظ حضرت صرفا جهت احترام است.مطلب دوم اينکه چراشما از أي مردم ناراحتيد؟ (109733)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۹:۱۷
خجالت اوره .وقتی یه عده میگن که اصلاح طلب ها با نظام و رهبری مشکل دارند میگید اینطور نیست. این نمونه بارزش (109773)
سربازان گمنام
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۱:۴۹
برادردلسوزان واقعیه نظام ورهبری اصلاح طلبان هستند.یکجا شما سراغ دارید که آقاازخاتمی بدگفته باشند؟یکجاشماسراغ داریدکه آقا به اصلاح طلبان کوچکترین توهینی کرده باشد؟کاش همه مثل آقا بودند.متین.مدبر.حکیم (109889)
آرمین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۰:۰۵
من اول مثب دادم ولی وقی تا آخر نظرت رو خوندم و بیشتر دقت کردم نظرم عوض شد
ماها اکثرا وقتی می خواهیم خدارا ییاد کنیم یک کلام بیشتر بر زبان نمی آوریم
ای خدا
یا حضرت مهدی
یا پیامبر اکرم
اغراق خوب نیست (109817)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۷:۲۴
چرا شما خدا خدا می کنید که به خیر بگذرد!
واقعیت را باید قبول کرد! فکر می کنید این اعمال فقط در جلوی دوربین و چشم ملت فقط قباحت پیدا می کند ولی در پشت درهای بسته اشکالی ندارد!
فکر می کنم که بهتر است اول با واقعیات تلخ و دردناک روبرو شویم تا راه حلی برای آن پیدا کنیم!
اجازه دهید افرادی که نام نمایندگی مردم را یدک می کشند در پشت درهای بسته ذات خود را پنهان نکنند!
اتفاقا این روش، کار درستی است تا افراد نتوانند با فریبکاری چهره واقعی خود را بپوشانند! (109366)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۷:۴۵
وقتي يه عده زيادي از ما موقع انتخابات مجلس دلسرد وافسرده نشستيم وپاي صندوق راي نرفتيم گذاشتيم يه عده. . . برايمان تصميم بگيرن نتيجه اي بهتر از اين نبايد انتظار داشته باشيم. (109375)
چالش
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۱۳
«کاش روزی و روزگاری تمام نمایندگان مجلس عصاره فضایل ملت باشند. به امید آن روز.»

خدا اون روز رو نیاره! (109377)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۲۶
علاوه بر موارد بالا نکته دیگری که باید به آن اشاره شود آن است که اکثر نمایندگان در زمان سخنرانی ها بی توجهند با این وضعیت به نظر می رسد که حرف های موافقان و مخالفان و دفاع وزرا نیز در تصمیم آن ها بی اثر است و نظر نهایی نماینده ها تاثیر پذیر از محل دیگری است. (109379)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۳۳
نکته دیگر که باید دقت شود آن است که بعضی از نمایندگان موافق (تکلیف مخالفین که مشخص است) صرفا به تعریف و تمجید از شخص وزیر می پردازند و اصلا کاری به برنامه ها و یا عملی بودن آن ندارند.
به عنوان مثال در بررسی صلاحیت وزیر بهداشت نماینده ای به دفاع از وی پرداخت و رزومه دکتر قاضی زاده را دوباره در مجلس با حرارت باز خوانی کرد (این رزومه که دراختیار مردم و نماینده ها از قبل بوده است و چه ضرورتی به دوباره خوانی آن بود!!!)
جالبتر این که همین نماینده 5 دقیقه از وقت خودش را به نماینده دیگری داد که وی نیز همان کار را انجام داد!
ولی دریغ از یک سوال تخصصی در مورد وضعیت آموزش و پژوهش در دانشکاه های علوم پزشکی کشور!! (109381)
پوریاپ
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۴۷
این جماعتی که مادیدیم یه بهانه پیدامیکردندحالاحالاهاایناازراه فتنه دارندنون میخورندوبه این زودیهادس بردارنیستندعزیز یه زمانی کفن می پوشیدند . . . والان هم بافتنه روزگارمیگذرونندتافرداهاهم ...... (109384)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۹:۲۰
کاری که شما ها سال 88 کردید و ملیاردها تومن خسارات مالی و معنوی به کشور و نظام وارد کرید حالا حالاها از ذهن کسی پاک نمیشه.فتنه سال 88 ننگی است که تا ابد بر پیشانی شما خورده است.حتی اگر مجلس فراموش کنه مردم فراموش نمیکنند.مطمئن باشید (109776)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۰۵:۱۰
خسارت معنويتونم با پول مي شماريد ؟
مي شه كلمه فتنه را ترجمه كني ؟
و مي شه بفرمايي براي اين حركات چه اسمي مي گذاري : تهمت زدن به شخصيت هاي نظام در مناظره هاي تلويزيوني - زير سوال بردن خدمات دولت رهبري و سازندگي و اصلاحات و بي ارزش كردن خدمات آنها - خس و خاشاك ناميدن - خود را سيد ناميدن و شال سبز را بر گردن انداختن - كهريزك .... (بقيشو نمي گم كه نظرم سانسور نشه ) (110032)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۵۶
این مجلس عصاره قهر ملت ایران با انتخابات مجلس است. (109387)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۷
قهر ملت با انتخابات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟امار مشارکت مجلس رو نمیدونی
این شما اصلاح طلب ها بورید که مثل همیشه برای رای دادن طاقچه یالامیذاشتید نه ملت ایران (109539)
مبهوت
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۲:۵۴
آره يادمون هست كه نفر اول تهران يعني جناب دكتر حداد عادل، فقط 520 هزار رأي و نفر بيست و پنجم يعني آخرين نفر حائز 25% مطلق كل رأي دهندگان، فقط 240هزار رأي داشت! به اين مفهوم كه كل رأي دهندگان تهران فقط 960 هزار نفر يعني كمتر از 20% حائزين شركت در انتخابات از 5 ميليون نفر واجدين شرايط رأي دادن، بوده‌اند! آمار مشاركت بقيه‌ شهرها هم كم و بيش همين بود! (109926)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۰۱:۴۲
احمدی نژاد در یکی از سخنرانی هاش آمار مشارکت را برای تحقیر مجلسیان افشا کرد. یادت نیست؟ (110013)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۰۵
به اميد ان روز زنده ام كه. . . سيد جانم به طور مستقيم در صداوسيماي ((ملي))فرصت ايراد دفاع از خود را داشته باشند تا دگر كسي به خود جرات اراجيف گويي را ندهد و اين دكان تا ابد بسته شود/ من به اميد ان روزي زنده ام و اطمينان كافي و وافر دارم كه ديري نخواهد پاييد كه متحجران و .......... (( خودسانسوري)) به اجبار يا از روي ندامت به دامان پرمهر ملت باز خواهند گشت و انان كه بر جهل خود پاي فشاردند در گورستان ذهن ملت به بدي ازانها ياد خواهد شد( اري ما خواهيم بخشيد تا عرق سرد پيشاني كساني را ببينيم كه امروز از هيچ تهمت و افترايي دريغ نميكنند ما بخشنده ايم چون مقتدايمان ان سيد آسماني مرامش چنين است ////. و براستي كه حق باطل را شكست خواهد داد (109389)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۹:۳۰
به سید جانتون و سایر رفقاش در گرما گرم فتنه ای که سال 88 به پا کرده بود ند صدا و سیما بار ها فرصت داد تا حرف خودشون رو مستقیم با مردم بزنند اما ترس و عدم ایمان به توهمات ذهنیشان مانع این کار شد و کشور را به لبه پرتگاه بردند.
در ضمن در عصر ارتباطات صدا و سیما تنها راه ارتباطی با مردم نیست.
تا حالا از خودتون پرسیدید سید جانتون چرا هیچ وقت موضع خود ش رو اعلام نکرده ولی یکی مثل دکتر عارف حرف خودش رو زده و کسی هم کاری به کارش نداره و بهش نمیگن فتنه گر
آقا یا خانم بندر گناوه سید جان شما ترسویی بیش نیست و ترس از عدم دفاع از عقایدش مانع این میشه بیاد و در مورد سال 88 صحبت کنه
بهار خواهش میکنم منتشر کن (109784)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۰۵:۰۱
چرا دروغ مي گي ؟ كي فرصت دادند بياد تو تلويزيون و حرف بزنه ؟ (110031)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۱۴
فتنه گران همین کاسبان فتنه اند جهت تداوم حیات سیاسیشان آن را درست کردند اما مشایی جان چنان نهاد در پاچه اشان که تازه خبردار شده اند چه شده! کاسبان فتنه تنفس های آخر خود را در فضای سیاسی می کشند.
خداوند یا از سرشان بگذرد یا ایمان صالح به آنها دهد. (109392)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۹:۳۴
ما همون قدر که به فتنه گرها تاختیم به مشایی هم تاختیم و در میانه را بعد از مشاهده انحراف در دولت را ه خودمون رو از دولت جدا کردیم.
بله تازه معنی فتنه گر رو فهمیدیم .اما یه سوال اگر اینا فتنه گر هستند کسانی که سال 88 کشور را به لبه پرتگاه بردند چه هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (109788)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۰۵:۱۲
يعني كشور داشت در سال ٨٨ سرنگون مي شد كه مي گي لبه پرتگاه ؟؟؟؟؟؟!!!!! (110033)
ملت
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۰۰
باید تاسف خورد بحال این نمایندگانی که خود را وکیل مردم می دانند ولی از صحبت کردن عادی عاجزند , آیا صحبت کردن اینقدر سخت است که با خشونت , فریاد , تهمت , فحاشی و . . . می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند ؟ آیا اینها را می توان نماینده ملت نامید ؟ (109408)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۰۵
آیا نمایندگان زمنی که حرفی برای گفتن ندارند مجبورند حرف بزنند ؟ (109410)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۰۵
به نظرم این برنامه خوب بود که پخش شد و برای مردم بسیار عالی بود. مردم نماینده های خود را بهتر شناختند و برای دوره بعد مجلس با دقت بیشتری رای خواهند داد. هرچند همه نمایندگان مجلس قبل از انتخاب با مردم با ادب و متانت صحبت می کنند و خود را طرفدار مردم و حق نشان می دهند. (109411)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۱۵
متاسفانه نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرای کابینه بجای پرداختن به بحثهای فنی و تخصصی بدلیل نداشتن اطلاعات علمی لازم تنها به موارد خطی و سلیقه ای توجه دارند که نتیجه آن همین است که می بینیم . (109414)
ليلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۱۸
. . .. يكي نشسته كف زمين يكي داد ميزنه يكي هرچي بهش ميگن وقتت تموم شده توجه نميكنه بعضيها انگار رفتن سيزده بدر حسابي دور همي خوشن خورسند.
عكس از نماي بالاي مجلس ايران رو مقايسه كن با كشورهاي ديگه. . . هي ميگن فتنه فتنه فتنه .... (109418)
م. ح
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۱۹
الهي اين ملت را از شر دروغ، تهمت و تندروي افراطيون رهايي ده، الهي آمين! (109419)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۳۴
من نظر من تمام افرادي كه از تريبون مجلس ان حرفها و تهمتهاي بي اساس و مدرك را زدند بايد درباره شان در قوه قضايه تصمم گيري شود اينطور كه نمي شود هركس هرچه دلش بخواد بگويد و طرف مقابل هيچ راهي براي اثبات نداشته باشد....زمان ان رسيده جلوي اين ادبيات و اصول انحرافي رفتاري گرفته شود..اگر بخواهيم دولت بر مشكلات فائق ايد بايد زمينه دست اين تندروهاي بي منطق كوتاه شود وگرنه سرنوشت به مراتب بدتري درانتظار جامعه است (109431)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۵
اگر به تند روی های سال 88 رسیدگی شد باید این ها هم رسیدگی میشه.به یاوه گویی های سید خندان رسیدگی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه نشد
تاره جدیدا تخم کبوتر خورده نطقشم باز شده (109537)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۰۳
يه دو بار نظرت رو بخون بعد تاييد كن كه حداقل بشه از روش خوند. . . (109672)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۹:۴۶
قبول .جمله بندی اشکال داشت و معذرت میخوام.اما شما به حاشیه کار نداشته باش،جواب متن رو بده (109803)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۳۸
سال 88 ظلم بزرگ برخی اصلاح طلبان به مردم بود که با افکار مردم بازی کردن حالا سال 92 میگویند تقلب نشده. (109703)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۵۷
نوع حرف زدن شما دوست من خیلی شبیه حرف زدن نمایتدگان مجلسه. شما جزو این عصاره های فضایل ملت نیستین؟ (109721)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۹:۵۲
این مجلس رو مردم سرکار اوردن و توهین به اون توهین به مردم محسوب میشه.هیچکس منکر چند مورد تندروی و بی ادبی در این چند روز در مجلس نیست اما شما صحبت ها کسانی مثل دکتر توکلی و جلالی رو نادیده میگیرید و چشمتون رو روی نیروهای تحصیل کرده و خدومی که در مجلس حضور دارند میبندی و فقط روی اون چند مورد زوم کردی. (109808)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۵۴
واقعاً اینها که می گویند فتنه نمی دانند در لفظ فتنه به معنی نامشخص بودن است و همیشه چند جبهه درگیر فتنه هستند. اصلا فتنه برای هیچ گروهی خوب نیست . این اصول گرا واقعاً فتنه گر هستند/ (109447)
بختیار
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۱۶
راست گفت آن. . . .
"این" مجلس در راس که هیچ
کف امور هم نیست
کلا پرتند. (109453)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۳۲
اینا نماینده ی ما نیستند نماینده یک جمع خاص ک البته تعدادشون هم بسیار کمه!!!!!! (109455)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۳
همین ایناهایی که شما میگویی به طور تمام قد دارند از وزاری پیشنهادی شما دفاغ میکنند.امار مولفقین وزارا رو ندید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (109534)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۰۴
احتمالا همون دفاغ ميكنند ، چون ما كه دفاع آنچناني از وزيران واقعي مان نديديم. . . (109674)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۲:۵۹
بله هر چند ما ایرانیا سخت قبول می کنیم ولی متاسفانه سطح فرهنگ ما ایرانی ها دقیقا تا همین سطح پایین اومده و بداخلاقی، زود رنجی، بی ادبی و توهین، بی نظمی و بی برنامگی و ... مشی مردم شده. (109504)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۲
من مخالف گروه پایداری هستم اما خواستم بگم فتنه 88 یه گوشه از گند هایی است که شما اصلاح طلب ها زده اید و اگر ان نبود مسایل دیگری برای بازگویی وجود داشت.
درور بر اصولگرایان (109532)
اصلاحات
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۳۶
فنته88حوادثی بود که اصلاح طلبان افراطی و با نفوذ ضدانقلاب مامور شده انجام دادند بهار نیوز افراطی های اصلاح طلب را با اصلاح طلبان واقعی و معتدل که امروز به صراحت میگویند تقلبی در کار نبوده مثل دکتر عارف.دکتر روحانی و دکتر نجفی و حجاریان جدا کند و نظرات انان را سانسور نکند. (109701)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۹:۵۵
مشکل اینه که دوستان اصلاح طلب به امثال دکتر عارف میگن اصلاح طلب بدلی و تقلبی
میبینی عزیز جان چند تا منفی خوردی (109811)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۴:۲۰
برای اولین بار نبود که مستقیم از تلویزیون پخش می شد در دوران خاتمی و احمدی نژاد هم پخش می شد. (109562)
ایران
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۴۶
مجلس باید مشخص کند عملکرد وزرا را در سال 88 اگرچه شما این عمل را کاسب کاری بدانید افراطی و کاسب کار کسانی بودن که درسال88بر افکار و احساسات مردم موج سواری کردند در سال 92 با سفسطه می گویند تقلب نشده تدلیس شده است. (109707)
786
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۱:۵۱
ان شاءالله مردم باحضورپرشکوه خود درانتخابات آینده ی مجلس جواب قانع کننده ای به آنان خواهندداد. (109890)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۱:۵۳
خیلی از این اقایان وامدار احمدی نزاد هستند .اقای احمدی نزاد افرادی را هم ادبیات خود پیدا کرد ودر این مجلس تاپاند واینها نمایندگان ملت نیستند بلکه نمایندگان احمدی نزاد هستند (109892)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۱:۵۵
فضل نه فضله صحيح است (109895)