به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۶۱۱۱۱
در يك هفته سه هنرمند و ورزشكار محبوب، به ديار باقي شتافتند

سونامي سرطان در ايران به سرطلايي‌ فوتبال رسيد

گروه ورزشي:​ چند روز پس از عزادار شدن جامعه هنري ايران به خاطر درگذشت مرتضي پاشايي خواننده محبوب و همچنين مجيد بهرامي بازيگر جوان تئاتر ايران، غلامحسين مظلومی پیشکسوت و مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان و استقلال هم درگذشت، كه هر سه نفر آنان بر اثر بيماري سرطان كه مدتي است در ايران به يك سونامي مبدل شده، به ديار باقي شتافتند.
سونامي سرطان در ايران به سرطلايي‌ فوتبال رسيد
غلامحسین مظلومی پس از مدت‌ها جدال با بیماری سرطان و در سن 64 سالگی دارفانی را وداع گفت.یکی از مهم‌ترین افتخارات او زدن 5 گل در بازی های آسیایی تهران و کسب لقب بهترین مهاجم آسیا در سال ۱۹۷۴بود. او همچنین با زدن 65 گل در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های ایران و سه دوره کسب عنوان گلزن برتر لیگ تخت جمشید (دوره اول ۱۵گل دوره دوم ۱۰گل و دوره چهارم ۱۹گل) رکورد دار است. غلامحسین مظلومی بیش از یکسال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرد و از چند هفته پیش نیز با وخیم شدن وضعیت جسمانی اش در بیمارستان بستری شد و از چند روز پیش سطح هوشیاری اش پایین آمد و در نهایت بعدازظهر امروز چهارشنبه در سن 65 سالگی به دیار باقی شتافت.

غلام‌حسین مظلومی (زاده ۱۳۲۸ در آبادان- ۲۸ آبان ۱۳۹۳ در تهران) بازیکن پیشین و مربی فوتبال ایرانی است. مظلومی در دوران بازیگری، عضو باشگاه استقلال تهران و تیم ملی ایران بود. اودر گذشته مدیر تیم فوتبال استقلال تهران بود. او در ۲۸ آبان ۱۳۹۳ در سن ۶۵ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان در تهران درگذشت.

دوران بازیکنی
تیم ملی
وی به همراه تیم ملی جوانان در بازی‌های ۱۹۶۹ تایلند لقب آقای گلی را با به ثمر رساندن ۶ گل به خود اختصاص داد و همچنین دو سال بعد بار دیگر در بازی‌های جوانان آسیا این بار در فیلیپین با زدن ۵ گل عنوان آقای گلی را به دست آورد. در بازی‌های آسیایی تهران بازدن ۵ گل لقب بهترین مهاجم آسیا در سال ۱۹۷۴ را به دست آورد. وی در المپیک مونترال کانادا به همراه تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت و تنها گل ایران در مقابل تیم ملی فوتبال کوبا را به ثمر رساند. او در تیم ملی با زدن ۳۷ گل در ۴۸ بازی برای سالهای متمادی عنوان بهترین گلزن رده ملی را در اختیار داشت.
تاج تهران

وی در سال ۱۳۴۷ و زمانی که در حال گذراندن دوران تحصیلی بود به تیم تاج پیوست و مجموعاً ۹ سال برای تاج بازی کرد و در سال ۱۹۷۱ در حالیکه تاج اولین قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد او با زدن ۵ گل بهترین گلزن مسابقات شد.

مظلومی در این مدت در تیم تاج و شهباز با به‌ثمر رساندن ۶۵ گل در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های ایران و سه دوره کسب عنوان گلزن برتر لیگ تخت جمشید (دوره اول ۱۵ گل دوره دوم ۱۰ گل و دوره چهارم ۱۹ گل) دارای یک رکورد است.

همچنین در سه دوره شرکت تاج در جام میلز با زدن ۲۶ گل آقای گل مسابقات میلز بود. در سال ۱۳۵۶ پس از جدایی از شهباز به الوصل امارت پیوست و با درخشش او الوصل قهرمان جام حذفی امارت شد و مظلومی با زدن ۹ گل بهترین گلزن مسابقات شد.

در سن ۲۹ سالگی در بازی با ذوب آهن مینیسک پای او دچار آسیب شدید شد و با اینکه آن زمان جراحی مینیسک به سادگی مقدور نبود ولی او بازگشت موفقیت آمیزی به فوتبال داشت و مجدداً برای تیم ملی انتخاب شد؛ ولی پس از چند ماه در بازی با تیم سابق خود نفت آبادان دچار اسیب دیدگی مجدد شد و در سن ۳۰ سالگی در حالیکه در اوج دوران بازیگری بود مجبور به خداحافظی از فوتبال شد.

دوران مربی‌گری
غلامحسین مظلومی پس از کسب افتخارات زیاد در دوران بازیگری در تیم ملی و رده باشگاهی به جرگه مربیان پیوست. کلاسهای مریگری را با موفقیت به اتمام رساند. او دارای مدرک مربیگری A B ،C آسیایی و دارای مدرک B اروپا (اتحادیه فوتبال انگلیس) می‌باشد.

سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان استقلال در سال ۱۳۶۷
سرمربی تیم فوتبال امید ایران سال ۱۳۶۸
سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز لیگ آزادگان سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۷۳
سرمربی تیم فوتبال شهرداری کرمان، مقاومت تهران، کشتی سازی بندرعباس، پتروشیمی ماهشهر و موتوژن تبریز، استقلال نوین تهران و پیام تهران در لیگ دسته یک
مدیر فنی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران
سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران
مدیرفنی تیم‌های پایه استقلال و پاس
سرپرست تیم فوتبال بزرگسالان استقلال در سال ۱۳۸۸
عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در سال ۱۳۸۹
سرپرست تیم فوتبال بزرگسالان شاهین بوشهر در لیگ برتر (جام خلیج فارس)
در سالی که مرحوم ناصر حجازی سرمربی تیم محمدان بنگلادش بود به مظلومی پیشنهاد مربیگری ابوهانی بنگلادش شد ولی او حاضر به پذیرش این پیشنهاد و جلای وطن نشد.

افتخارات
قهرمانی ۳ دوره جام میلز هندوستان با تیم استقلال
اقای گلی جام میلز هندوستان با ۲۶ گل
بهترین گلزن ۳ دوره از جام تخت جمشید
بهترین گلزن باشگاه‌های آسیا با ۹ گل زده
بهترین بازیکن اسیا در سال ۱۹۷۴ در مسابقات المپیک آسیایی تهران
آقای گلی در المپیک آسیایی تهران با ۵ گل
۲ دوره قهرمانی و کسب مدالهای طلا در جام ملتهای آسیا همراه با تیم ملی ایران
قهرمانی وکسب مدال طلا با تیم ملی در المپیک آسیایی تهران
یک دوره قهرمان جام قهرمانان باشگاه‌های اسیا با تیم استقلال (تاج سابق)
زننده تنها گل تیم ملی ایران به تیم ملی کوبا در المپیک مونترال کانادا ۱۹۷۶
حضور در ۲ دوره مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان غربی و ۱۹۷۸ آرژانتین
بالاترین میانگین گل ملی ایران با به ثمر رساندن ۰/۷۷ گل در هر بازی
بهترین گل زن تاریخ لیگ تخت جمشید با ۶۵ گل
۲ دوره اقای گلی مسابقات جوانان اسیا
بهترین گل زن باشگاه استقلال در شهراورد تهران با ۵ گل (همراه با علی جباری)
آقای گل جام ملت‌های اسیا - 1976

بهارنيوز این ضایعه را به خانواده مظلومی و جامعه ورزش کشور تسلیت می‌گوید.

دكتر مريم....
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۲۲
من يك پزشك متخصص زنان هستم. خودم شاهد هستم كه در بيمارستان بسياري از نوزادان موقع بدنيا آمدن يا ناقص به دنيا مي‌ايند يا مي ميرند و ثابت شده كه عامل اصلي اش الكترومغناطيس پارازيت هاست كه صبح تا شب در روي شهر تهران ارسال مي شود و از اندام ما شهروندان عبور مي كند. نتيجه هم همين ايپدمي سرطان و به تعبير شما سونامي است. (263645)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۲:۱۲
خانم دکتر...! من طرفدار پارازیت نیستم اما حق نداریم به مردم دروغ تحویل بدیم. بر اساس گزارش سازمان دارو و غذای آمریکا (که مرجع بسیار معتبری هست) و بسیاری از متخصصین مغز مقدار امواج پارازیت ها در نهایت به همان اندازه ضرر دارند که امواج تولوزیون های خانگی. چطور و بر اساس کدام داده های علمی عنوان میکنید نوزادان ناقصی که به دنیا میان دلیلش امواج الکترو مغناطیسی پارازیت هاست؟ شما که باید بهتر بدونید که داده های علمی با حرفای عامه پسند و جو ایجاد کن زمین تا اسمان با هم متفاوتند. (263716)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۰:۱۲
فکر نکنم ای خانم اصلاً دکتر باشه وگرنه کیلویی نتیجه نمیگیرفت. آخه این آمار چجوری بدست اومده؟ همینجوری دیمی؟تغذیه نامناسب و حتی استنشاق مواد شوینده تند (بخصوص اسپری های گاز پاک کن) میتونه بشدت سلامت جنین را تهدید کنه که متاسفانه عده ی زیادی از زنان باردار از آن بی اطلاعند. (263748)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۲:۵۱
سلام
بالأخره وقتی آدم دنبالِ ماهی گیری باشد ، نتیجه را هم خودش معلوم میکند دیگر !!!
خانمِ خود دکتر دان !
مثلا میخواستید پارازیتِ ماهواره ها را محکوم کنید ؟ برای رساندنِ منظورتان ، این همه توضیح لازم نبود !
ضمنا وزیرِ بهداشت ، سونامیِ سرطان را کذب و ضرر پارازیت ها را نیز غیر اثبات شده خواندند . (263767)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۲:۲۰
البته خانم دکتر مریم .... هم مثل خانم دکتر ابتکار که فوق تخصص در همه امور دارند حتما فوق تخصص در کل امور دارند،
بهتر نظر وزیر محترم بهداشت را در مورد پارازیت مطالعه بفرمائید (263818)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۱:۳۰
به هیچ وجه گفته ی شما صحت ندارد.امواج پارازیت ده ها برابر بیشتر از امواج خانگی ضرر دارد. مواردی مثل قدرت امواج پارازيت های ماهواره ای و مسافت ارسال و مدت توقف در برابر آن در میزان مضر بودن. اما نکته مهم این است که پارازيت های ماهواره ای علاوه بر سرطان زا بودن باعث بروز عقيمی می شود.
تنها پارازیت نیست.مواد غذایی آلوده نیز در کشور کم به دست مردم نمی دهند.در هر صورت سونامی سرطان در کشور بیداد می کند.خودتان آمار بگیرید نه اینکه تکذیب کنید. (263758)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۳:۱۶
سلام
عزیز جان وزیر بهداشت خودش این موضوع را رد کرده . حالا اگر شما بیشتر از وزیر میدانی باشد ، هر چه شما بگویی . حالا تازه خوب است که آقای هاشمی خودشان اصلاح طلب هستند ! (263828)
علی
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۵:۳۸
بر عکس روزی که این هاشمی وزیر شد او را سهمیه پایداری در کابینه نامیدند چون پسر عمویش که سخنگوی پایداری هاست و عکسهایی از حضور خود هاشمی در جلسات پایداری وجود دارد ، در کل این پایداری گروهی مرموز است (263873)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۳:۳۱
کسی سونامی سرطان را رد نمیکند. اما تهران را معیار سلامتی و یا عدم سلامتی کل کشور قرار دادن اشتباه است. استان مازندران بالاترین آمار تالاسمی در کشور را درد که این آمار با مناطق مدیترانه ای و شبه مدیترانه ای هماهنگی دارد که آمار تالاسمی در آنها بالاست. متاسفانه آمار سرطان نیز در مناطق شمال کشور بسیار بالاست حتی به نسبت بیش از تهران هستش، در حالیکه پارازیت ندارند. عوامل تغذیه ای و البته الودگی هوا (در کلان شهرها)بیشترین نقش را دارند. سیگار را هم در نظر بگیرید. قلیون کشی هم که شده قوز بالا قوز (263832)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۰:۰۹
آقای تحلیلگر، ح شما درمورد تاییده fda تحقیق نکرده قبول!!!ولی پارازیت داریم تا پارازیت،فرکانس داریم تا فرکانس، همونطور که بنزین داریم تا بنزین همه دنیا بنزین استفاده میکنن باکمترین مشکل ولی بنزین ما در طول ۳سال در وضعیت ناسالم بود..گوشت مرغ داریم تا مرغ،اینجا طی یه فرآیند شعبده بازی و با دارو جوجه ناگهانی به مرغ تبدیل میشه و مردم میخورن،ولی کشورهای دیگه دنیا چی همینکارارو میکنن؟؟..میوه داریم تا میوه،که در همان ۳سال بااستفاده از کودشیمیایی بیشتر،تولیداز یک زمین ۳برابرودرمدت نصف دوره های قبل میشد (263799)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۲:۲۱
تأثیر همزمان هوای آلوده(مخصوصا بنزین پتروشیمی)، پارازیت ها، برنج ناسالم، مصرف سیگار خود یا اطرافیان، فست فودها و... بر رشد آمار ابتلا به سرطان بر هیچ کس پوشیده نیست(مگر آنکه چشمی بسته باشد). اما باید توجه داشت که بسیاری از این عوامل تحت اراده ی مستقیم ماست و با رعایت برخی اصول میتوان سرعت رشد آمار را کاهش داد.
البته توزیع خائنانه ی بنزین پتروشیمی و برنج هندی از جمله عواملی است که طی این چند سال شیب صعود آمار رو بسیار تند کرده. (263766)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۴:۳۴
سلام
جناب حسین !
طبقِ گزارشِ مجلس ، موضوعِ آلودگیِ بنزین تولید داخل ، کذب و ظاهرا سیاسی کاری بوده . اساسا بنزین پتروشیمی در تهران و کلان شهرها توزیع نشده که بخواهد هوا را آلوده کند یا سرطانزا باشد ! و این یعنی یک گناه و رسواییِ بزرگ در کارنامه ی ابتکار و زنگنه . البتّه ایشان فعلا ترجیح داده اند که به خاطرِ طرحِ این دروغ بزرگ و تهمتی که زدند و خساراتِ مادّی که وارد کردند پاسخگو نباشند . امّا به هر حال اگر شما دوست داری در روزِ آفتابی بگویی آفتاب نیست و کوتاه هم نیایی مختاری !!! (263853)
شهسواری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۷:۴۴
دکتر مریم!
وزیر بهداشت گفته هنوز به لحاظ علمی ثابت نشده که امواج الکترومغناطیس پارازیت باعث سرطانه اونوقت سند شما چیه که میگی ثابت شده؟!
بابا از خدا بترسید. اینقدر با این شایعات بی اساس با اعصاب مردم بازی نکنید!
اگه امواج الکترمغناطیس بده پس اینهمه موبایل و مایکرفرو و هزار کوفت دیگه باید جمع بشه. (263781)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۹:۴۶
اتفاقا بسیاری از منابع علمی دنیا تاثیر پارازیت ها رو بسیار زیانبار و چند برابر تابشهای رادیویی گزارش کرده اند. اینکه عوامل دیگه ای هم در تشدی این سونامی نقش دارند تردیدی نیست اما مطمئن باشید اگر در اروپا کشوری این پارازیتها رو ارسال میکرد در کمترین زمان نهادهای مدنی و حوزه سلامت اون کشور و حتی کشورهای همسایه واکنش نشون می دادن و اون مسبب و مسئولش از کار عزل میشد دوستان هموطن بجای قلب حقیقتها و رفتارهای سیاسی بگذاریم حداقل در برابر فرزندان خودمون شرمنده نباشیم مطمئن باشید پارازیت آسیب رسان است (263796)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۳:۲۰
دکی جون شما پزشکی نمیدونی امواج موبایل تو رنج مگاهرتز تا حدود 1 گیگا است این امواج انرژی زیادی ندارن حدود 3.3E-6 تا انرژی داره انرژی همین طیف نور آفتاب خودمون حداقل حدود 1.6ev هست حالا فرض کن برای بریدن آهن از فندک استفاده کنی چی میشه؟؟ هیچی. پس امواج موبایل تقریبا در فاصله چند متری از دکل بی ضرره. اما ماهواره امان از این موجود برای بلوکه کردن موج ماهواره فرآیند پیچیده است و من نمیدونم چقدر انرژی باید بدن شاید اون ضرر داشته باشه کاش صدا وسیما خوب بود که مجبور به این کار نمیشدن. سوال داری بپرس (263830)
قباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۲۲
چرا جو میدی ؟
آقا مظلومی سه چهارسال بیمار بود
از این به بعد هرکی سرطان گرفت سونامی است؟ (263646)
کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۱:۰۴
نوک دماغتو نبین داداش... سونامی تو راهههههههه...
متاسفانه وحشتناکه ولی واقعیته..
چندین ساله خاکها رو با ازت بارور می کنن، پارازیت میفرستن، برای سود بیشتر مواد غذایی رو با ترکیبات مصنوعی به خوردمون می دن، آلوده گی هوا و.....
همه سرمایه گذاری میکنن واسه ملتشون، ما هم سرمایه گذاری کردن واسمون.. (263691)
شهیدی.و
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۸:۱۸
دوستان عزیز! یکی از دلایل بروز سرطان، عامل وراثت است. سبک زندگی هم موثر است. متاسفانه در سالهای اخیر مصرف فست فودها بسیار گسترش پیدا کرده و در میان قشر جوان به دلایل مختلف مصرف غذاهای سنتی کاهش یافته. از آنطرف کشیدن سیگار و قلیان با طعم های صنعتی(سیب.پرتقال....) به شکل وحشتناکی افزایش یافته که سودهای میلیاردی برای بعضی افراد داشته ولی بروز سرطان های مختلف از عوارض این مواد است. مواد غذایی موجود در بازار سالم نیستند هر کس که به سلامتی خود علاقمند است باید به موادی که وارد بدن خود می کند دقت کند. (263785)
بهداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۸:۲۴
دوستان باید رفت سراغ طب سنتی. باید رژیم غذایی رو عوض کرد. محصولات موجود در بازار غذا و میوه و تره بار همگی مشکل دارند. بنده از توصیه های دکتر روازاده متخصص طب سنتی پیروی میکنم شما هم امتحان کنید ضرر نمی کنید. ورزش و تحرک را فراموش نکنید. فکر خود را درگیر امواج پارازیت(مسایل سیاسی) نکنید واقعا به سلامتی خود فکر کنید چون هیچکس جز خودتان به فکر شما نیست! (263786)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۲:۲۲
راست میگه حتی از سونامی ژاپن هم بزرگتر و قوی تر (263819)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۲:۲۲
آخه چرا نمیخوایم بفهمیم که سونامی سرطان شده .. مثل کبک سرمان را در برف کرده ایم که چی بشههههه (263720)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۲:۳۱
خوب بنده خدا ۵سال یابیشتره که پارازیت شدید شده وشما بیخبری الان فقط توان یکسال اخیر فامیل ما ۶ نفر ازاین بیماری فوتی داشته ازجمله خواهرم (263724)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۲۸
موندم اون موقع که وزیر بهداشت از وجود روغن پالم در صنایع لبنی خبر میده کسی نامی از شرکت متخلف نمیبره . این همه پنهان کاری عاقبتش میشه این . (263650)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۳۷
ضایعه دردناک درگذشت مرحوم مظلومی را به خانواده ورزش وملت ایران تسلیت عرض مینماییم (263652)
یکی از شما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۰:۱۶
یه عاقل این وسط پیدا شد.
دا رحمتش کنه، و بخانوادش صبر بده، بسم الله الرحمن الرحیم، الحمدلله رب العالمین.... (263801)
ایرانی
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۳۷
سونامی سرطان . خیلی خطرناکه و همه در معرض این بیماری هستیم . خدا به دادمون برسه . اصلی ترین دلیلش هم پارازیت ها و آلودگی هوا و وجود کارخانه های صنعتی در شهرها و نزدیک به محل سکونت انسانها , آلودگیث آب ها و ... است (263653)
زنجان.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۷:۴۶
خوشم میاد که این پارازیت رو ول نمی کنید!
معلومه که نوش نیش شده!! (263782)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۴۲
خدا رحمتش كنه.
حتما بايد در رابط با اين سونامي سرطان كه نشأت گرفته از مواد غذايي آلوده و پارازيت هاي راديويي و تلويزيوني و ماهواره اي هست يه فكري بشه...
مردم دارن دسته دسته بخاطر ندونم كاري يه عده جونشون رو از دست ميدن... (263656)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۱۹:۴۳
يعني جون آدما و مردم عزيز و شريف ايران اينقده بي ارزشه كه مسئولين اهميتي بهش نميدن؟! (263658)
گوگول
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۰:۰۲
به خانواده این عزیز سفرکرده تسلیت عرض می کنم (263668)
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۰:۱۰
خدا بیامرزدش، (263672)
علی
Russian Federation
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۰:۲۲
خدا رحمتش کنه ویادش گرامی باد .بزرگان تاریخ تولد دارند وهرگز نمی میرند. (263676)
احمد
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۰:۵۷
باسلام درگذشت این ورزشکارعزیزومظلوم رابه خانواده وجامعه ورزشی تسلیت می گویم باتقدیم احترام کاش قدرهمدیگرراوقتی که هستیم وزنده ایم بیشتربدانبم انشاالله (263687)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۱:۰۲
خدا بیامرزه همه رفته گان رو برای شادی روحش صلوات (263690)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۱:۲۴
خدارحمتش کنه..
اخرین بازمانده های فوتبال پاک.... (263697)
کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۱:۳۰
روحش شاد (263700)
شهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۱:۳۱
ایکاش اجل بهش فرصت میداد تا دربی این هفته رو هم می دید.یاد و خاطره اش مثل مرحوم حجازی تا ابد در دلها زنده است . روحت شاد سر طلایی (263701)
رصا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۲:۰۸
ضمن عرض تسلیت به جامعه ورزش ایران مخصوصا طرفدارن محبوب استقلال.روحش شاد (263715)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۲:۱۵
روحش شاد و یادش گرامی باد ! (263718)
امير
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ ۲۳:۲۰
ظرف يكهفته سه آدم معروف از صنف بازيگران، خوانندگان و ورزشكاران را از دست داديم.. حالا كي سرطان گرفتن مهم نيست. از قبليها ناصر حجازي و بابك معصومي بماند ، آقاي محب اهري و ابوالفضل پورعرب كه سرطان دارند بماند ، هر روزه اخبارهاي دنيا در حال رصد هستند، تا حالا چند آدم معروف غربي را در اين چند سال شنيديد كه بخاطر سرطان فوت كرده باشند؟؟؟ خوب اينها برآيند جامعه هستند ، حال ببينيد در لايه هاي زيرين چه خبره.. حالا دليل هرچه ميخواهد باشد ولي وضعيت اصلاً خوب نيست . (263736)
سجادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۸:۲۷
اتفاقا مهم دلیلشه! باید دلیل ابتلا به سرطان مشخص بشه تا دیگران پرهیز کنند و سالم بمانند. سیگار.قلیان.فست فود.آلودگی هوا.سرب بنزین.آلودگی صوتی.فشارهای عصبی.تنشهای روحی مسایل ثابت شده ای هستند که پزشکان مرتبا هشدار می دهند ولی کو گوش شنوا !!! (263787)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۰:۱۳
خدا رحمتش كند

البته 65 سال، عمر كمي نيست و مانند مرحوم مرتضي پاشايي جوانمرگ محسوب نميشه.
براي مهار سرطان بايد سبك زندگي خودمون رو تغيير بديم. كمتر بخوريم. غذاي و آب سالم به بدن خودمون برسونيم. تحرك بيشتري داشته باشيم.

من متخصص سيستمهاي كد رديابي هستم. اين سيستمها براي مواد غذايي و داروها و كالاهايي كه بر سلامت انسان موثرند الزامي هستند. متاسفانه از آنها استفاده نميشود. با جرات ميتوان گفت كه تمام مواد غذايي موجود در بازار ايران (مشكوك به آلودگي) هستند. (263749)
اﺣﻤﺪ
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۲:۵۲
ﺭﻭﺣﺶ ﺷﺎﺩ و ﻳﺎﺩﺵ ﮔﺮاﻣﻲ
ﻭاﻗﻌﺎ ﻣﺘﺎﺳﻔﻢ ﺑﺮاﻱ اﻓﺮاﺩﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﻤﺪ ﻣﻨﻔﻲ ﻣﻴﺪﻥ و ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﮕﻦ ﺑﺒﻴﻦ ﭼﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭﻫﺎﻱ ﺗﻮ ﻛﺸﻮﺭ ﺩاﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﻭاﺳﻪ ﺗﺴﻠﻴﺖ ﮔﻔﺘﻦ ﻫﻢ ﻣﻨﻔﻲ ﻣﻴﺪﻥ (263768)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۷:۵۷
آسمان آبی تیره شد (263784)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۸:۳۲
خداونداين بزرگوار را قرين رحمت خودش بگرداند. نبايد مردم راترساند ولي بايد همه آگاهي كافي را داشته باشند ومردم هم بپذيرند ببينيد اينها مال نسلي هستند كه همه چيز سالم در دسترسشان بوده واي به حال امروز . آيا جوان هاي ما به مسئله قليان و توتون هايي كه معلوم نيست از چه درست شده توجه دارند يا خانم هايي كه خانم دكتر مي فرمايند بر اثر پارازيت هست البته نبايد منكر اين قضيه شدولي صد حيف كه خيلي از خانم هاي بزرگوار هم اهل قليان شد ه اند (263789)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۰۸:۵۰
شادی روحش صلوات (263791)
999
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۰:۳۸
کنایه های عادل فردوسی پور به مظلومی و دلخوری مظلومی از فردوسی پور را یادتون بیاد. حالا ابراز ناراحتی فردوسی پور از فوت مظلومی را ببینید. اینجاست که باید گفت:
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
مردم بیدار بشید. اخلاق را زنده کنید. از این رفتارهای زشت دست بردارید. (263807)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۰:۴۳
من دو نفر از خانواده ام سرطان گرفته اند و خانه ما درست زیر دکل ایرانسله تکلیف ما چیه با جامعه ای که پول از جان مردمش ارزش خیلی بیشتره؟ مادرم یک هفته است در سن 59 سالگی فوت کرده، درسته مرگ و زندگی دست خداست اما این حرف از اشتباهات ما سلب مسئولیت نمی کنه. (263809)
ارتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۲:۰۸
چرا اخه باید کسانی میلیونی عمر کنن وکسانی در جوانی ودر اوج از دنیا بروند (263816)
999
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۴:۱۴
من کاری به پارازیت و بنزین ندارم ولی شما طبق چه اسنادی میگی سونامی سرطان؟
پیشرفت سرطان طبق روال قبل است. به همون تعداد سالیانه مشخص . پیشرفت نداشته ولی باید کاری کنیم کاهش داشته باشه
برای اهداف خود از درد ملت سو استفاده نکنید. (263841)
عطا اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۵:۵۰
پارازیت تاثیر نداره...،هوای آلوده تاثیرنداره...،آب نیتراتی تاثیرنداره...،هزاران نوع آت وآشغالی که قاطی موادغذایی میکنن میدن به خورد این ملت بدبخت( کسی هم ککش نمی گزه)تاثیر نداره...، استرس ونگرانی ناشی از گرونی سرسام آور و درآمد چندرغاز و بیکاری واعتیاد وفحشا...تاثیر نداره...آقایون عادت دارن صورت مساله رو پاک کنن
راستی شایدبدحجابی خانوما تاثیرداره و ماغافلیم... (263875)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۷:۱۹
جالب اینا افراد مشهور بودند در این مدت کوتاه حالا شما تجسم کن این عدد را چند برابر باید بکنی برای افراد ناشناخته خدا به فریادمان برسد

واقعا"سونامی سرطان در راه میباشد و با کسی تعارف ندارد (263895)