به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۸۶۷۵۴
با سرویس نمای خیابان

گوگل به دنبال اندازه‌گیری کیفیت هوا

گروه فناوری: ‌گوگل با همکاری شرکت Aclima در نظر دارد حسگرهای محیطی را در خودروهای دارای سرویس استریت ویو یا نمای خیابان گوگل نصب کند. این پروژه در مرحله آزمایشی بر روی سه خودرو در منطقه شهری دنور نصب شده تا بتوان با آن اطلاعات مربوط به کیفیت کلی هوای آن منطقه را مشخص کرد.
گوگل به دنبال اندازه‌گیری کیفیت هوا
هدف این پروژه ایجاد نقشه‌هایی از کیفیت هوای سطح شهرها با وضوح بسیار بالاست.از این پس خودروهای مجهز به سرویس نمای خیابان به حسگرهای تشخیص کیفیت هوا مجهز می‌شوند و از این طریق می‌توان میزان دی‌اکسیدکربن، مونواکسیدکربن، دی‌اکسید نیتروژن، اکسید نیتریک، اوزون، متان، کربن سیاه و سایر آلودگی‌های موجود در هوای هر منطقه را که در سلامتی انسان تاثیر منفی دارد، شناسایی کرد.‌ تاکنون سه خودروی مجهز به این حسگرها از 150 میلیون نقطه اطلاعاتی در سطح شهر دنور عبور کرده و مجموعا 750 ساعت را به جمع‌آوری اطلاعات مربوطه مشغول بوده‌اند.

این سرویس برای دستیابی به کیفیت هوا، اطلاعات خود را با داده‌های دریافتی از آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا ادغام می‌کند. متخصصان شرکت Aclima مستقر در کالیفرنیا معتقدند که حسگرهای نصب شده بر روی خودروهای سرویس گوگل با معرفی نسل جدیدی از داده‌ها درک آنها را از مقدار آلودگی هوا در سطح خیابان‌ها به میزان قابل توجهی ارتقا می‌دهد. گوگل و Aclima در نظر دارند تا این طرح را گسترش داده و خودروهای منطقه خلیج سانفرانسیسکو را نیز به این حسگرها مجهز کنند.

دانشمندان در این پروژه تصمیم دارند بهترین روش بهره‌برداری از داده‌های جدید را از طریق این سرویس کشف کنند. دیوید هرزل، مدیر عامل شرکت Aclima، می‌گوید: در این پروژه فرصت خوبی مهیا شد تا با روشی نوین متوجه شویم مردم شهرها چگونه تنفس و زندگی می‌کنند و این درک تازه‌ای از طریق یکپارچه‌سازی حسگرهای این شرکت، نقشه گوگل و سرویس نمای خیابان است.بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می‌کنند و به همین دلیل سلامت محیط در کیفیت زندگی از اهمیت روز افزونی برخوردار است.

مرجع : ایسنا