به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۴
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۶۴۵۱۴

پيام رييس الازهر به مراجع شيعه چه بود؟

گروه بين الملل: رئیس دانشگاه الازهر مصر از مراجع شیعه در عراق و ایران خواست با صدور فتوایی صریح، توهین به صحابه پیامبر اسلام، همسران پیامبر و نمادهای اهل سنت را حرام اعلام کرده و دست از تلاش برای نشر مذهب تشیع در کشورهای سنی بردارند.
شیخ احمد الطیب رئیس دانشگاه الازهر مصر
شیخ احمد الطیب رئیس دانشگاه الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، این درخواست در دیدار شیخ احمد الطیب با محمد محمودیان کاردار سفارت ایران در قاهره مطرح شده است. رئیس دانشگاه الازهر همچنین خواستار «تلاش برای متحد کردن مسلمانان» شد تا «جامعه اسلامی از امنیت و صلح بر خوردار شود.» او همچنین اعلام کرد که الازهر آماده است «علمای شیعه و سنی» تا «با مسائلی که میان آن‌ها تفرقه ایجاد می‌کند و آن‌ها را در رو در روی هم قرار می‌دهد» مقابله کنند.

شیخ احمد الطیب همچنین نسبت به «هدف قرار دادن امت اسلامی از راه خلق تنش‌های مذهبی» هشدار داد. این گزارش ادامه داده است که کاردار سفارت ایران در قاهره در این دیدار از «تلاش‌های الازهر و امام اعظم برای متحد کردن مسلمانان و مقابله با دشمنان اسلام که اقدام به شعله ور کردن جنگ‌های فتنه میان پیروان اسلامی می‌کنند» تمجید و آمادگی ایران را برای «همراهی با الازهر شریف به منظور نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان سنی‌ها و شیعیان» اعلام کرد.