به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۶۱۶۳۴
آيا واقعا راي مردم در 24 خرداد 92 باد هوا شد؟

ميدان‌داري‌«پوپوليست‌ها»، خيلي‌زود دير مي‌شود

ميدان‌داري‌«پوپوليست‌ها»، خيلي‌زود دير مي‌شود
گروه سياسي: راي بالاي اصولگرايان و گروه پايداري به محمد فرهادي، اين شائبه قوي را در اذهان عمومي ايجاد كرده كه گويا معامله اي بين دو طرف بر سر راي اعتماد صورت گرفته است. اين شائبه خصوصا در پي اظهارات علي مطهري شدت گرفت كه راي بالاي اصولگرايان را ناشي از دوگانه عمل كردن آنها و يا توافق و احتمال معامله فيمابين طرفين ارزيابي نمود.

روز گذشته يكي از روزنامه هاي اصلاح‌طلب نوشت: «حالا به نظر می‌رسد، فرهادی عزم جدی‌ای برای تغییر معاونان وزارت علوم دارد. اما چه‌کسانی بیش از پیش در معرض تغییر در وزارت علوم قرار دارند؟ با توجه به رای بالای فرهادی از مجلس و حمایت اصولگرایان بهارستان از او، به نظر می‌رسد مهم‌ترین تغییرات کسانی هستند که طی یک‌سال اخیر با برچسب‌های سیاسی مورد انتقاد مجلس قرار گرفتند؛ کسانی همچون جعفر میلی‌منفرد؛ معاون آموزشی و سعید سمنانیان، رییس مرکز هیات‌های امنای وزارت علوم که پیش از معرفی فرهادی به مجلس، از سمت خود استعفا داده بودند، اما محمدعلی نجفی استعفای آنان را نپذیرفت. حالا باید منتظر ماند و دید که فرهادی پس از آغاز کار رسمی خود در روز شنبه، چه تغییراتی در ستاد اجرایی وزارت علوم ایجاد می‌کند؛ تغییراتی که هم به‌گفته خود «تیم خودش را بچیند» و هم با تغییر و تحولاتی، حاشیه امنیت بیشتری را برای خود در میان بهارستانی‌ها ایجاد کند.»

البته با سكوت فرهادي پس از اخذ راي اعتماد و همچنين نوع گفتارش در مجلس، بسياري از فعالان سياسي و رسانه اي همراه افكار عمومي معتقدند، روحاني ناچار شده است وزارت علوم را هم به اصولگرايان تقديم كند تا از چالش ايجاد شده رهايي يابد تا همچنان به اولويت اصلي و درجه اول خود، يعني مذاكرات هسته‌اي برسد. به تعبيري اين شائبه همچنان در حال قوت گرفتن است كه با عدم انجام توافق هسته‌اي (كه اختيار كاملش در دست روحاني و دولتش نيست) آيا رييس‌جمهور، به دليل فشارهاي وارده افراطيون در حال از دست دادن تمام اهرم هاي قدرت خود در سياست داخلي و ارگانهايي چون وزارت كشور، وزارت علوم و ...نيست؟ آيا نتيجه‌اي از افتضاح پرونده بورسيه‌‌ها به اطلاع مردم خواهد رسيد؟ آيا فضاي دانشگاهها از اين هم بسته تر و به ميل پايداري ها و افراطيون سوق داده خواهد شد؟ و آيا راي 24 خرداد 92 مردم به روحاني و انتظاراتي كه از او داشتند باد هوا شد؟

به فعليت درآمدن شعارها و برنامه هاي آقاي روحاني در موعد انتخابات مبني بر اولويت داشتن باز شدن فضاي سياسي، حل مشكلات اقتصادي، بازگشت نشاط اجتماعي به كشور، پايان حصر، و... ظاهرا همچنان به مثابه مذاكرات هسته‌اي در حال «تمديد» شدن هستند، غافل از اينكه دولت تدبير و اميد و در راسش آقاي روحاني به اين نكته كليدي توجه عميق داشته باشند كه يكسال و نيم از عمر دولت يازدهم گذشته و چشم بر هم بزنيد دو سال و نيم ديگر هم خواهد گذشت! حال جاي اين سئوال مي‌ماند با تداوم چنين وضعيتي كه حكايتش را در ماجراي وزارت علوم شاهد بوديم، آنگاه براي به ميدان آوردن و راضي كردن مردمي كه با آن مطالبات پاي صندوق ها آمدن چه خواهيد كرد؟

شايد از اين تحليل، تعبيري افراط‌گرايانه برآيد اما بايد بپذيريم كه واقعيات تعاملات سياسي معاصر ايران همواره براي تحليل‌گران تلخ بوده است. اما تجارب قبلي به ما مي گويند كه همواره و در چنين خط سيري، دير نخواهد پاييد كه افكار عمومي و وجدان‌هاي بيدار جامعه كه متاسفانه در ايران معاصر، تريبون‌هايي براي بيان و اظهار وجود ندارند در بزنگاه‌هاي حساس، و با ميدان‌داري «پوپوليست‌ها» اتفاقاتي همچون انتخابات 84 را رقم خواهند زد! لذا بايد به تيم مشاوره‌اي به خواب رفته آقاي رييس‌جمهور گوشزد كنيم كه خيلي زود دير مي‌شود!

رضا
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۰۹:۵۹
اگر دکتر فرهادی مقابل اصولگرایان تندرو و جبهه بایداری کوتاه بیاید و معاونت ها را بدست اینها بدهد بزرگترین خیانت را کرده است آنها میخواهند جو دانشگاه امنیتی باشد و دانشگاه را بادگانی کنند اما باید مواظب باشند (265514)
عضو هیئت علمی دانشگاه ...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۲:۳۰
واقعا خنده دار است تصور شود فرهادی کوتاه می آید اینها همه به دلیل عدم شناخت شما از فرهادی است کسی که این انتصابات را در هلال احمر در طول یک سال اخیر انجام می دهد( سازمان جوانان ، معاونت بهداشت، معاونت ...) هیچ وقت کوتاه نمی آید. ضمنا در صفحه دکتر فرهادی در ویکیپدیا تا چهارشنبه ظهر نوشته شده بود سیاستمدار از عصر نوشته شد سیاستمدار اصلاح طلب همین موضوع روشن کننده همه چیز است فقط به قدری تفکر نیاز دارد! (265546)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۷:۵۴
فراموش نکنیم چه رو به بهشت و چه جهنم دری برای اصلاح طلبان باشد از روحانی می گذرد و تمامیت خواهان و دلواپسان برای جدایی روحانی از بدنه اجتماعیش لحظه شماری می کنند


فراموش نکنیم روحانی با بیان کردن برخی شعرها و انجام بعضی رفتار در مقابل اصولگرایان ایستاده

فراموش نکنیم روحانی هم تمام تخم مرغهایش را در سبد مردم و بویژه ما اصلاح طلبان ریخته

فراموش نکنیم حمایت ضعیف از روحانی= ظهور نسخه جدید احمدی نژاد (265630)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۴
متاسفانه گویی پشت پرده توصیه ای برای وزارت علوم به روحانی شده که مجبور به کوتاه آمدن شد (265567)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۵:۵۱
چرا انقد جو گیر شدید شماها؟
بهار این چه تیتریه؟ دست به دست دشمنای دولت دادی توی این وضع؟
داری با کیهان همراهی میکنی؟
بابا چرا نمیخواید قبول کنید که فرهادی عضو اصلاح طلب ها محسوب میشه؟
انتظار داشتید جلو پایداری ها چی بگه بنده خدا؟؟؟
اگه خود شماها برید جلوی داعش جرات دارید بگید شیعه هستید؟؟ (265590)
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۷:۵۱
حرف حساب زدي داداش
حال كردم
بهار نيوز زيرپوستي روحاني رو خراب ميكنه فكر ميكنه ما از پشت كوه اومديم (265627)
محمد
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۵۱
بدعتهایی که روحانی در عقب نشینی مقابل این افراطیون گذاشت دامن خودش و همه دولت های بعدی رو می گیره!! مشورت از نماینده ها در انتصاب استانداران و فرمانداران، و حالا تشکیل کمیته با حضور نماینده ها برای انتصاب معاونان و مدیران وزارت خونه!!؟؟؟واقعا روحانی داره به کجا میره!؟ (265569)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۱:۳۷
تند نرو
بدعت کدومه؟
این که سعی میکنه نره توی حاشیه بدعته؟
آخه یکم منطق داشته باشید خب
اگر وزیر پیشنهادی رای نمیاورد خوب بود؟
عجب بدبختی شده ها. رای ندن یه چیز میگن. رای بدن یه چیز دیگه میگن.
شما دیگه کی هستید؟
خداییش اگه امام علی زمان ما حکومت میکرد کارش خیلی سخت تر میشد با این جو زدگی و ایرادای بنی اسرائیلی شما (265802)
محمد
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۵۶
به خدا روم نمیشه تو روی اون کسایی که به هزار بدبختی راضیشون کردم و بردمشون به روحانی رای بدن، نگاه کنم! دلمون خوشه! چه امیدها و آرزوهایی!!؟؟ جهان سوم که میگن یعنی همینجا! موندم روحانی 16 آذر روش میشه بره دانشگاه ها؟
هر روز که میگذره تازه دارم بیشتر به حرف های آقای نوری زاد در مورد روحانی پی میبرم (265570)
آلزايمر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۴:۱۳
دوست عزيز شما تنها يك عدد راي دادي نيترو آزادي بيان بهبود اقتصاد كه نگرفتي توقع دادي تو يه سال درست بشه
در ضمن اگر قرار بود بعد يك سال سرد بشي بهتر بود اصلا راي نمي دادي
ما زنده از آنیم که آرام نگیریم, موجیم که آسودگی ما عدم ماست
ما بايد تلاش و حمايت كنيم بيايد يكبار خرق عادت كنيم و از گذشته درس بگيريم
روحاني امير كبير نيست مصدق نيست حتي خاتمي هم نيست اگر پدران ما بجاي منتظر قهرمان شدن پشت همين ميني قهرمان ها هم مي ايستادند الان ما زندگي بهتري داشتيم (265575)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۵:۲۲
دوست عزیز باید یه حداقل عملکردی باشه تا مردم رو راضی به رای دوباره بشن، همه چیز تحریمها نیست، روحانی رو تو مسیری انداختند که تمام سبد رایش رو داره از دست میده، دست آخر هم مذاکرات رو آنچنان هوا می کنند که دیگری چیزی در دست روحانی نباشد،
چیزی که من تا امروز دیدم فقط عقب نشینی بوده، فیلم های توقیفی، روزنامه ها، زندانیان سیاسی، حصر، وزارت خونه ها یکی پس از دیگر، و امروز دانشگاه ها که یعنی بزرگترین سبد رای روحانی رو هم هدف قرار دادند
تحلیل دیروز احسان شریعتی رو بخونید
صدای پای احمدی نژاد داره میاد (265584)
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۵۸
دوستان عزیز! دقت کنیم که دولت آقای روحانی در چه دورانی بر سر کار آمده است؟!دولت آقای روحانی در دوران پساویرانگری آقای احمدی نژاد و در دوران پس از وقایع سال 88 برسر کار آمده است; این دولت در دوران پساسازندگی آقای هاشمی و در دوران پسا اصلاحات آقای خاتمی بر سر کار نیامده است!؟ باید صبور باشیم و از افتادن در دام شکاف و اختلاف پرهیز کنیم; باید از یاس و ناامیدی دوری کنیم; باید برای انتخابات مجلس برنامه ریزی کنیم; باید خواسته هایمان را مطرح کنیم, اما آن را با شرایط و واقعیات داخلی و خارجی تنظیم کنیم و (265617)
آیدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۷:۴۶
ممنونم از تحلیل منطقی دوستمان الزایمر. که البته متنشان خلاف واقع اسم تخلصشون بود (265830)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۴:۲۴
دوست عزیز اولا" درمیان کاندیداهای ریاست جمهوری روحانی بهترین گزینه بود.ثانیا"روحانی اسپایدرمن نیست.ثالثا" روحانی نیز با تخظی از شرایط موجود با گرفتن برچسب مانند مسوولا قبلی از تاریخ انقلاب حذف می شود. (265576)
111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۱:۴۱
دمت گرم حسین جون
تندروی همه جورش بده
هر اسمی هم که میخواد داشته باشه. بد ، بده (265804)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۴:۰۶
بنده خدا روحانی هم زیر فشار است. روز رای اعتماد به فرهادی همین كه فقط گفت: فاصله رای مردم به او با نفر دوم انتخابات 92 چندین میلیون بود، فضای مجلس سنگین شد و دو - دو گفتند. البته در مجموع با این تحلیل و خصوصا نتیجه گیری ان هم موافقم اما كشور از نظر سیاسی در یك بن بست عجیب قرار گرفته است. (265571)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۴:۱۰
جو دانشگاه ها بعد از انتخابات 92به گونه ای است که تنها نقادی و ازادی بیان می تواند انرا اقناع کند در غیر این صورت با نوعی واپسگرایی روبرو هستیم که باعث دلسردی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس می شود و زنگ خطر را برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی روحانی را به صدا در می اورد. (265573)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۵:۵۶
ازجایی به حسین شریعتمداری ونماینده های جبهه ی پایداری گفتن کوتاه بیائید که آبروی مجلس درخطره وگرنه اگه قراربررای عدم اعتمادبودبه بهانه فتنه.آقای فرهادی ازهمه فتنه گرتر بود.چقدر بده کینه توزی. یه روزی آاقای ناداران وزاکانی ورسایی وقدوسی چوب این کینه ها راخواهند خورد.خداوند جای حقی نشسته.این جماعت توتالیتر انحصارطلب وقدرت طلب یه روزی به زمین خواهندخورد.به خود بیایید فردا دیراست. (265593)
بهلول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۰:۴۱
شماهم از خودتون می ترسید وهم از پایداری ها (265692)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۰:۲۹
اصولگرایان از حوادث ۸۸تجارتخانه ای برسود برای خودشان درست کرده اند
از دکتر فرهادی میخواهیم حتی اگر استیضاحتون هم کردند مثل دکتر فرجی دانا کوتاه نیایید
ا (265518)
مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۲۴
در حال حاضر روحانی با وجود نهادهای موازی با قدرت عملکرد نسبتا" خوبی داشته وتنها میتوان باعبور کاندیداهای اصلاح طلب مجلس از فیلتر شورای نگهبان به عملی شدن وعده های رییس جمهور امیدوار بود و این نیز نسبتا" محال است. (265561)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۰۰
مقصر والله بالله من و تو و امثال بهارنیوزیم که ازمطالبه برای رفع حصر رسیدیم به اینجاکه توروخدا معاونتها رو به پایداریها ندید!!!!
این....ها چون دیدند کسی پیگیر مطالباتش نیست و بزرگان اصلاحات هم که طبق معمول اون اعتمادبه نفس قبل88 رو ندارند میدان روبرای یکه تازی های خودشون بازدیدند!!!!
من و تو چقدرواسه مطالباتمون کاری کردیم؟ اهل شعارهم نیستم چون من به اندازه ی خودم کاری کردم که جای گفتنش اینجانیست! (265594)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۰:۴۶
از خط و نشانی که رسایی روز رای اعتماد کنار دکتر فرهادی میکشید روشن بود مدیران اصلاح طلب وزارت علوم مثل اون 8 سال کذایی دوباره کنار گذاشته میشوند

امیدوارم اقای فرهادی فقط عنوان وزیر کابینه مهندس موسوی و سید محمد خاتمی رو یدک نکشه و عامل جبهه پایداری در کابینه روحانی نباشه. (265519)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۰:۴۷
روحانی بازی را باخته و پنالتی ها را هم خراب کرده (265520)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۰:۵۴
اصلاح طلب ها تا اینجا تنها حامی روحانی بودن.اما به نظرم حمایت از ایشون تو انتخابات بعدی اشتباه محضه چرا که ایشون نشون دادن تحت فشار کارهایی رو انجام میدن که برخلاف حرفاشونه.واقعیت اینه که ایشون فقط حرف زده و در عمل هیچ کاری نکرده.یکی از جمله های خوب اصولگراها اینه که:اقای روحانی همه چی مذاکرات هسته ای نیست و اونم در حالی است که به قول این روزنامه دولت اختیار تامی تو حل مشکل اون نداره اما اقای روحانی ایا برای انتخاب وزیر خودتون هم اختیار ندارین؟ (265521)
افشین
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۴:۱۰
اصلاح طلب ها با انتخاب روحانی خودشون به خودشون خیانت کردن و به نوعی تسلیم شدند در ضمن روحانی در مذاکرات هسته ای فقط واسطه هستند و به هیچ وجه تصمیم گیرنده نیستند. (265574)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۰۵
....اگردر96 اصلاح طلب استخوانداری کاندیدشود-باحضورروحانی- بنده به اصلاح طلب رای می دهم تا بهکسی که ژست اصلاح طلبها را میگیرد! (265595)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۰۰
بنده خدا ها پزشکیان و هاشمی را رد صلاحیت کردند تا بهتون بگند اصلاح طلبها در قدرت جایی ندارند . شما واقعا پوچ فکر میکنید مجلس آینده هم همه را رد صلاحیت میکنند (265647)
استقلال و پیشرفت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۱:۵۳
اگر منظورت از " استخواندار " تند رو ها هستن همون بهتر که کاندید نشن.
کشور ما در آرامش پیشرفت کنه بهتره تا اینکه برای آزادی تازه اونم از نوعی که شما میخواید تبدیل به سوریه دوم بشه.
بیخودی به رای مردم توهین نکن.
اونایی که به روحانی رای دادن پشتش هستن و به امثال شما هم نیازی ندارن. (265808)
پیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۱:۴۹
تو اصلاح طلبی؟
یه اصلاح طلب به منتخب خودش خیانت نمیکنه
پس جو الکی راه ننداز نفوذی (265807)
دکاندار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۰:۵۵
ماخیلی بیش از حد ساده لوح هستیم.الکی خوشیم. (265522)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۰۲
یاد مصدق افتادم : این مردم ؟؟!! اینا همین هایی بودن که صبح گفتند مصدق شب که شد گفتند جاوید شاه. (265648)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۰۵
دکاندار عزیز!بدبینی هم کسادی میاره و هم زوال پس سعی کن بدبین نباشی و کمی هم خوش بین باش (265652)
حسین
Europe
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۰۲
متاسفانه چه خوشمون بیا
د چ نه اقای روحانی 2 شکست سنگین خورد اولی مذاکرات هسته ای و دومی هم وزارت علوم . اینطور ک معلومه ایشون اهل رقابت نیست . همین امر باعث شده خیلی از حامیانش ازش نامید بشن . ای کاش عارف جای عارف با روحانی عوض میشد (265523)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۱۰
برادر حسین چرا میگی از مذاکرات هسته ای شکست سنگین خورده این نظر شماست ما باور داریم تا اینجا خوب پیشروی داشته اند امید داریم توافق نهایی صورت گیرد (265653)
:)))
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۱:۵۷
پرسیدن نداره که
حسین جون خودمونه دیگه
کیهانو ول کرده اومده اینجا کامنت میذاره :)) (265810)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۰۶
سلام ،
می ترسم که در پایان دوره 4 ساله اقای روحانی ببینم که با باید با اخوان ثالث همنوا
شوم که در انتهای یکی از سروده هایش میگوید :
هر که امد بار خود را بست و رفت / ما همان بد بخت و خوار و بی نصیب
زان چه حاصل،جز دروغ و جز دروغ / زین چه حاصل،جز فریب و جز فریب
باز میگویند فردای دگر / صبرکن تادیگری پیدا شود / کاوه ای پیدا نخواهد شد امید /
کاشکی اسکندری پیدا شود -وای بر شما و اخلاقیات شما،اقای روحانی، اگر... (265524)
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۵۸
واقعاً برات متاسفم
لياقتت همون اسكندره ( احمدي نژاد)
شما رو چه به حكومت عقلاني؟ (265618)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۳۷
چرا توهین میکنی؟؟؟
اصلا شعرروخوندی و معنیشو فهمیدی که اسکندررو با اجمدی نژاد یکی میکنی؟
منظورازاسکندرتوشعر بزرگان دیگری اند!!!! (265669)
تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۱:۵۹
شما جز شعا چیز دیگه ای دارید؟
روحانی یه عمل گرا س که خداروشکر داره با تدبیر کارشو انجام میده (265811)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۰۳
شما نترسید.ترس اختلاف بین ماست . یادتونه 84 داشت ریشمون را خشک میکرد (265650)
آلزايمر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۰۸
گيرم باد هوا ،آيا مي شد كار بهتري كرد؟! كساني كه اين تفكر را دارند سه دسته اند
اول فكر مي كند مثلا با كارهايي مثل تحريم سر افراطيون به سنگ خورده و پشيمان مي شوند در صورتي كه به چشم كره شمالي را مي بينند
دسته دوم نق زن هاي حرفه اي هستند كارشان نق زدن هست كه مبادا كسي كه آنها طرفداريش را كرده شكست بخورند و خداي ناكرده اينها ديپرس شده يا جايگاه رفيع ديكته ننوشته را از دست بدهند
و آخري هم آنهايي هستندكه مي دانند مردم ما يا از دسته دوم هستند و يا حافظه تاريخي درستي ندارند و من با گروه سوم موافقم (265525)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۱۱
مردم نگاهشان به دهان آقای خاتمی است این بزرگوار هر کس را که تایید کند رای می دهند. (265526)
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۲
اينجوريام نيست،با اين وضع خاتميم بياد حرف بزنه ،نزنه يه هر چي فقط خودشو كوچك ميكنه!!! (265565)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۰۸
من تاعمردارم روی تو یک نفرکلید میکنم تا فکرنکنی خیلی زرنگی!!!
افسرجنگ نرم!!!!
فکرنکنی میای و ازاین کامنتای اصلاحاتی گونه می دی و من نمیدونم پایداری چی هستی!!!!
ولی باهت موافق نیستم چون خاتمی باید، باید92 ازعارف حمایت میکرد! (265596)
تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۲:۰۱
پرفسور اونوقت جلیلی رای میاورد (265812)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۳۳
مردم نه. خودت نگاهت به دهن خاتمیه. مردم عقل دارند
روحانی اشتباه کرد همچین افرادی رو به وزارت علوم معرفی کرد و خودشو عملا مقابل مجلس قرار داد اونم 5 بار
مشاوراش خوب کار نمیکنن (265605)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۱۲
بابا بیخیال این حرفا کمی بفکر معیشت معلمان بدبخت باشید که بااین همه گرانی چگونه باید زندگی کنند. (265527)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۳۵
بابا شما معلم ها که فقط غصه معیشت دارید . (265607)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۰۴
قشر همیشه ناراضی (265651)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۰:۱۲
بخدا همه مشکل معیشت دارند!!!ولی فقط دائم شما معلمها گله وشکایت دارید (265681)
اعتماد السلطنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۱:۳۲
عزیز معیشت برای همه مردم هست نه تنها معلمان (265720)
حسین کامنت طلایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۱۷
مثل اینکه فراموش کردی تورم افسارگسیخته، اقتصاد ورشکسته، رشد منفی شش درصد، رفتن کشور در آستانه قطع کامل صادرات نفت و تهدید جنگ و ویرانی وطن در پایان کار دولت قبل. الان که مشکل هسته ای اگر نه رفع ولی مهار شده و اقتصاد کشور ثبات پیدا کرده و امید به آینده وجود داره. شرایط حصر بویژه حصر آقای کروبی بهتر شده و انقدر موسوی و کروبی برای دولت ارج و قرب دارند که "وزیر" بهداشت مامور پیگیری سلامتشون هست. آزادی بعد از بیان در بسیاری موارد بهبود یافته... ادامه کامنت بعدی (265528)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۲:۱۶
کدوم ثبات اقتصادی میشه بگین؟به جای اینکه به امار دولت توجه کنین بهتره بیرون بچرخین تا ثبات اقتصادی رو ببینین.قرار به رفع حصر بود نه بهتر شدن وضع حصر!به نظرم شما اومدی بین روحانی و اعضای پایداری مقایسه کردین که به این نتایج رسیدین اما یه مقایسه ای بین روحانی و عارف بکنین قطعا به نتایج دیگه میرسین و اینجاس که اشتباه خاتمی و هاشمی مشخص میشه. (265542)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۵:۱۵
عارف میومد نصف روحانی هم نمیتونست کار کنه. نمیذاشتن کار کنه. (265582)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۱۱
تاکی مابنشینیم و مثل کشورهای آفریقای مرکزی به گذشتمون نگاه کنیم و هی بگیم خداراشکر که بدترنشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برادرمن انتقاد انتقاده و به دولت هم این انتقادا وارده. قرارهم نیست عقداخوت باکسی ببندیم.درموردعمل میرحسین هم بایداین رو گفت که: مگه دولت گفته ایشون رو معاینه کنند؟یادت نره به خطرافتادن سلامتی ایشان برای اقتدارگراها خطرناک تره تا خودایشان!!!!!!!! (265597)
مهناز نیازی خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۱۰
کاوه جان شاید کامنت های منو درسایت الف دیده باشی. ولی خیلی اقدامت ناراحت کننده برا منه .یچیز به همتون میگم . یاد سال 83 بی افتید که خاتمی بهمون گفت :بعد من کسایی می آیند که انشالله انجام بدند . بله اومدند و دیدیم . مسیر اشتباه را تکرار نکنید شما حتی نصف اصولگراها هم نیستید اونا تا آخر حمایت کردن از احمدی نژاد (265654)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۲:۴۱
به نظر بنده انتقادات به عملکرد آقای خاتمی در دوره ی دوم ریاست جمهوری شان وارد است; از عقب نشینی ایشان پیرامون لوایح دوگانه تا برگزاری انتخابات مجلس هفتم و نیز عدم پذیرش مسوولیت هدایت و رهبری اصلاحات و...! فرصت سوزی تاریخی آقای خاتمی و اصلاح طلبان 2خردادی با وجود در اختیار داشتن مجلس ششم همسو و مهمتر ازهمه برخوردار بودن از پشتوانه ی عظیم مردمی, پذیرفتنی نیست...!؟ قضاوت پیرامون عملکرد آقای روحانی هنوز زود است...! (265753)
فربد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۲۲
کاملا درست است من واقعا از رایی که به اقای روحانی داده ام پشیمون شده ام نه تنها من بلکه ی همه ی دوستانم و خانواده ام از رایی که به اقای روحانی داده اند پشیمانند اون از مذاکرات هسته ای اینم از وزارت علوم نانم که قراره سی درصد افزایش پیدا کنه خدایا برس به دادمون (265529)
پارسا
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۰۹
گل گفتی فرید،من که مطمئنم فریب خوردیم (265556)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۲:۰۶
تو که فکر میکنی فریب خوردی دور بعد بهش رای نده
ولی با رای دادن و ندادن آدمای سست عنصر نتیجه انتخابات تغییر نمیکنه
روحانی دور بعد هم رای میاره
درست و حسابی هم رای میاره (265814)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۰:۱۳
بدبختی ما ملت همینه،که با یک خرما گرمیمون میکنه،با یک مویز سردیمون میکنه (265682)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۲:۰۵
تو به روحانی رای دادی؟
من که شک دارم.
طرف دار روحانی افراطی و دمدمی مزاج نمیشه. مگه قراره که رئیس جمهور هرچی توی فکر تو هست رو مو به مو اجرا کنه؟ (265813)
حسین کامنت طلایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۲۳
ادامه... وزیر ارشاد دولت در مقام تهدید رسانه ها و اهالی فرهنگ نیست. وزیر علوم دولت دنبال ویران کردن دانشگاه و توهین تفکیک جنسیتی دانشگاه نیست. وزیر اطلاعات دولت برای مردم و اشخاص سیاسی خط و نشان نمیکشه و چنگ و دندون نشون نمیده. البته اقدامات دولت خوب بوده ولی کافی نبوده و باید خود ماها به دولت در پیشبرد برنامه هاش کمک کنیم. مطمئن باشید من و شما و خیلی های دیگر تا آخرین قطره خون نخواهیم گذاشت فاجعه 84 تکرار شود. (265530)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۸
دوست عزیز سال 84 هم امثال ما و شما کم نبودن ولی نتونستن عامه جامعه رو کنترل کنند و اون فاجعه اتفاق افتاد! مشکل روحانی مشاوران آشنا و ناآشنا است! ایشون رو در حد مذاکرات محدود کرده اند و در نهایت مذاکرات و دولت رو آنچنان زمین میزنند که دیگری اثری از اعتدال باقی نماند! واقعا حرف درستی است که زود دیر میشود (265568)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۰:۵۶
آفرین! هدف تندروها خلاصه کردن اختیارات روحانی به پرونده هسته ای هست ! پرونده ای که البته روحانی و دار و دسته اش در آن کاره ای نیستند! آخر سر هم با هدایت مذاکرات به سمت شکست اعتدال و اصلاحات و سازندگی را یکجا چال خواهند کرد! (265699)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۰:۰۵
در سال 84 همه اشتباه کردند; هم آقای هاشمی اشتباه کردند که نامزد انتخابات شدند; هم آقای موسوی اشتباه کردند که نامزد انتخابات نشدند; هم آقای خاتمی اشتباه کردند که رهبری اصلاحات را نپذیرفتند و مانع تعدد نامزدهای اصلاح طلب نشدند و هم بخشی از مردم اشتباه کردند که با صندوق ها قهر کردند و...!؟ قضاوت کامل در مورد آقای روحانی را باید تا پایان دوره ی 4 ساله به تعویق انداخت ویا دست کم تا پایان سال 94...!؟ (265787)
فتنه دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۳۱
5+1 نفر از اراء اقاي روحاني از همين الان كم شد شك نكنيد.من و 5 نفر اعضاي خانواده ام دريافتيم كه همه ي شعارهاي انتخاباتي از جانب يك شخص شجاع و مردم دوست زده نشد!!خيلي دلم به حال عارف ميسوزد.خيلي... (265531)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۲:۴۸
عارف قطعا انتخاب بهتری بود اما در اون شرایط چاره ای نداشتیم. (265551)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۸:۵۴
سر میر حسین اشتباه کردیم . خاتمی نیومد . میبرحسین اومد که از خودش نمیتونست دفاع کنه بسه تورا قرآن بسه چقدر ساده هستید و چقدر انتظاراتون بالاست . (265646)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۳۸
رای مردم در ۲۴خرداد رای به تغییر بود مردم از تزویر و دروغ و تحجر احمدی نژاد و یارانش
از جو امنیتی و ستاره دار کردن دانشجویان و اخراج اساتید دانشگاهها بدلیل حمایت از مهندس موسوی و انتقاد از وضع موجود
از فساد گستره اقتصادی اختلاسهای کلان و بی سابقه
از بی کفایتی مدیران ارشد و میانی و دادن بست های کلان به افرادی که حتی دست چب و راستشان از هم تشخیص نمیدادند
از کاغذباره خواندن قطع نامه های شورای امنیت مبنی برتحریم اقتصادی ایران
از وضعیت فرهنگی (عدم حمایت از هنرمندان و..........) خسته شده بودند (265532)
24 خرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۴۶
چرا اینقدر نوشته هاتون احساسی هست
خوب شاید مجلس کوتاه اومده (265533)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۲:۱۰
احساسی نیست اتفاقا فشار جنگ، گرانی ، بیکاری بی اندازه ، بی عدالتی ،پارتی بازی که تا مغز استخوان رسیده، کم کاری ، کم فروشی ،اختلاس و....... حداقل یک بار مردم دچار شخصیت سازی وقهرمان سازی نشن و نتیجه رو بخوان مگه ما چقدر عمر داریم شاید فقط گذر تاریخ بتونه سیاستهای پشت پرده رو نشان بده البته امیدوارم یک جایی ما درس بگیریم نه اینکه تو جریان احساسی انتخاباتی بیفتیم (265539)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۱۵
کودتا علیه روحانی جواب داد . فاتحه . بعد 96 به کوچیک و بزرگتون رحم نمیکنند (265657)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۴۸
نويسنده متن اين را كاملا درست اومده كه با انفعال دولت روحاني، يقننا پوپوليست‌ها سر كار خواهند اومد. (265534)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۲:۱۱
کدوم انفعال؟حالا یه کلمه یاد گرفتید هی تکرار میکنید
جو میدید الکی. (265815)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۴۸
وزارت علوم هم به وزارتخانه های کشور ،اطلاعات ،دادگستری و بهداشت و درمان پیوست و باید منتظر واگذاری وزارتخانه های کار و رفاه و ارشاد و خارجه به دوستان افراطی باشیم
کم کم یاس و نومیدی به عرصه سیاسی باز خواهد گشت.
روحانی سپاسگزاریم!!!! (265535)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۱۵
بهت منفی دادم چون وزیربهداشت اصلاح طلبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردیم ازبس گفتیم اصلاح طلبه!
پسرعموش پایداری چیه نه ایشون! (265598)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۳:۰۶
وزیر بهداشت فارغ از هر جناحی محترم ترین وزیر کابینه هستش حالا میخواد اصلاح طلب باشه یا از جناح دیگه فرقی نمیکنه. (265760)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۴۹
یعنی اقای روحانی کوتاه اومد در این مورد؟ فرهادی که رزومه ی قوی داره و فک نمیکنم کمتر از فرجی دانا باشه!! (265536)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۲:۴۵
مجلس به رزومه رای نمیده عزیزم مجلس به همجنس خودش رای میده (265550)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۵:۱۶
همین مجلس به فرجی دانا رای داد! (265583)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۱۷
آفرین... حالا رسیدیم به یک نقطه ی خوب و این کامنت کاملا میتونه روی بحث رو بازکنه. برادرم مجلس به فرجی دانا رای داد تامیلی منفردها و توفیقی ها وزیر نشن ولی الان که ترس رودرچهره ی دولت دیده به دانش آشتیانی و اینها هم رای نمیده! (265599)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۵:۳۷
رزومه خوردنی یا پوشیدنی . فقط از رزومه کلمه تکراری فتنه دیده میشه والا غیر. حالا هر سوابق بدیم داری خوش باش (265586)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۰:۵۸
اگر به رزومه بود که فرجی دانا الان سرکارش بود بنده خدا! (265700)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۵۳
امیدوارم اشتباهاتی که در مورد اقای جنتی وزیر ارشاد صورت گرفت .. در مورد اقای فرهادی صورت نگیره... در مورد اقای جنتی هم قبل از شروع کارش زود قضاوت شد ولی دیدیم که جنین نبود... باید به اقای فرهادی زمان داد.. در ضمن حتی با تغییر چند معاون اشکالی به روند حرکتی وزارت علوم وارد نخواهد شد .. اصلاح طلب واقعی هیچگاه بر روی افراد تعصب ندارد و پیشرفت کشور تحت امر هر کسی را میخواهد (265537)
لبو فروش
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۵:۵۵
بله انشاء الله بزه!!! (265592)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۱:۵۹
امدن فرهادی نشان داد رای ملت کاغد پاره ای بیش نیست (265538)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۲:۱۱
دیگه تغییر مبلمان و فرش و اپن کردن آشپزخانه و بزرگ کردن هال فایده ندارد ........... (265540)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۲:۳۷
تندروها حماسه بزرگ ۲۴خرداد را نادیده گرفته اند و فراموش کرده اند همین دانشجویان و دانشگاهیانی که درطول ۸سال با سختی سبری کردند ۲۴خرداد را بوجود آوردند
حماسه ۲۴خرداد نه بزرگی به تندروها و کاسبان تحریم و فتنه بود
دکتر فرهادی هم باید مواظب باشد که گول این کاسبان را نخورد (265549)
پارسا
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۲:۴۹
سخنرانی مطهری رو تو دانشگاه فردوسی کی گوش داده؟ (265552)
جوان نا پارسا !
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۰:۵۹
سلام ، جوان پارسا ،
لااقل یک توضیحی میدادی که ایشان چه گفته ! از فرصت استفاده کنم و بگم که :
اقای فرهادی همانطور که منکر امضای خودش در زیر ان نامه سال 88 شد و زد زیرش ! خیلی زود منکر قولهای خودش به مجلسیان هم خواهد شد، و میزنه زیر حرفاش ! با اینکه این کار اخلاقی نیست،ولی این یک دفعه قابل اغماض است ! (265701)
پارسا
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۰:۰۵
اگه بگم چی گفته سانسور میشم!
خودت دانلودش کن گوش بده (265786)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۰۰
اقای روحانی این اعتدال است یا انفعال؟انتظار بیشتری از شما می رفت جناب دکتر یادتان نرود با حمایت های اقای خاتمی بود که مردم به سمت شما امدند الویت دولت شما مذاکرات هسته ای هست که در ان هم کامل موفق نبودید.مجلس برای وزارت ارشاد شما تکلیف تعیین می کند جلوی فیلم های قانونی را می گیرد این فقط یک نمونه است. (265554)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۱۹
عبور از خاتمی سقوط 84 !!!!!!!عبور از روحانی ذلت خفت 96 آفرین آفرین درود برشما (265660)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۱۰
تفسیر بسیار جالبی بود روحانی با دست خودش زمینه رابرای بازگشت امثال احمدی نژاد فراهم میکنه.چراکه با کوتاه آمدن از مواضع انتخاباتی خود قطعا ویقینا خیل عظیمی از قشر جوان را که درطول 8سال فضای پادگانی دانشگاهها به ستوه آمده بودند از دست خواهد داد وامیدهای همه طرفداران یک به یک به ناامیدی میگراید.افسوس وصدافسوس. (265557)
رزمنده 8سال دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۱۱
ومکرو ومکرالله والله خیروالماکرین انشاءالله همینطور که خداوند خودش مکر مکر کنندگان را درانتخابات 92 به خودشان برگرداند از این پس همه مکرهایشان را به خودشان باز خواهد گرداند امیدوار باشید وبه این سرعت مایوس نشوید (265559)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۲۷
روحانی این رو باید بدونه که اگر حمایت مردم بخصوص دانشگاهی ها رو از دست بده 15 سال بعد وضعیت 2 سال قبل هاشمی رو پیدا میکنه. هاشمی هم زمانی که باید با تندروها روبرو نشد و چوبشو خورد. (265562)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۲۷
ما در مورد آقای جنتی اشتباه کردیم در مورد وزیر بهداشت هم اشتباه کردیم الان هم داریم در مورد وزیر علوم اشتباه میکنیم این پایداری ها برای این به فرهادی رای دادند که بین مردم ودولت اختلاف بیندازند و بگند فرهادی اصولگرا است . این هم یادمان باشد همان طوری که در مورد سیاست خارجی باید سیاست بخرج بدهیم باید در مورد سیاست داخلی هم روحانی باید سیاست بخرج بدهد اگر این کار نکند پایداری ها برای روحانی پرونده سازی میکنند . روحانی با این کار نه سیخ میسوزد نه کباب (265563)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۱
فکر میکنم کمی بدبین هستیم یا کمی توقع بالایی داریم
اوضاع داغون قبل را اگر درنظر بگیریم همین توافق نسبی هسته ایی، اوضاع دانشگاه ها، انتخاب دکتر فرهادی، وضع تورم و... نشان می دهد دولت جدید موفقیت های خوبی داشته... احتمالا دکتر فرهادی با سیاست است واوضاع وزارت را در جهت خواست مردم تغییر می دهد. لج ولجبازی با مجلس اوضاع را بدتر میکند. (265564)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۶:۲۱
پس دوستان چون اوضاع بهتر ازویرانه ی ...محمودشده دست ازمطالبات بکشید و بشکن بزنید و گور پدر مطالبات. وگرنه باز جلیلی میادها!!!!
برادرمن رای ندادیم که اوضاع کمی بهترشود، رای دادیم تا اوضاع خوب شود (265601)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۷:۵۶
نه! ولی مطالبه کردن به معنای این نیست که هر دو دقیقه یک بار بگیم "روحانی متاسفیم"، "روحانی عقب نشینی کرد"، "از رای به روحانی متاسفم" و ...

شرایط رو در نظر داشته باشید. (265631)
پیرمرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۲:۱۷
مشکل از شماس که توهم زدی
صبر کن دوره بعدی مرد انکبوتی یا بتمن کاندید بشن اون وقت برو بهشون رای بده
تا اون موقع بهتره بری فیلم و کارتون نگاه کنی حوصله ت سر نره (265817)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۳:۴۲
من به آقای روحانی رای دادم
اشتباه هم نکردم
ولی خود روحانی هم باید پیام انتخابات 24 خرداد رو دریافت کنه.... (265566)
قانون گریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۴:۰۹
بهار جان چرا برای ادعای عجیب و غریب علم الهدی نظر سنجی نگذاشتید؟
آقای علم الهدی: مگه قانون اساسی مجلس خبرگان را موظف نکرده بر کار رهبری نظارت داشته باشند؟پس چرا از قانون فرار می کنید؟
البته کسی که همه مردم را بصورت گاو و گوساله می بیند انتظار بیشتری ازش نیست. (265572)
mhmud
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۴:۵۵
من از آقای روحانی حمایت میکنم. ساختمونی ک 8سال صرف تخریب کردنش شد با 2سال ساخته نمیشه ولی میتوان آثاری از تعمیرات را در اون دید (265579)
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۷:۴۹
بچه که بودیم با خاله بازیهایمان بابر گرفته از زندگی بزرگترها ضمن لفت ولیس احساس بزرگی میکردیم بعضیا هنوز در آن مرحله سیر میکنند. (265626)
ایرانی1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۸:۰۵
اگه اقای روحانی کوتاه بیاد دربرابرپایداری ها ما اکثرمعلمان دبگه رای بهشون نمیدیم.درضمن معیشت معلمان هم فراموش شده (265633)
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۸:۳۱
به این زودی از حمایت روحانی ناامید شدید؟! یه کم از کسانی یاد بگیرید که 8 سال مملکت رو به تباهی کشیدند و هنوز هم ذره ای از رو نرفتن و خودشونو تحویل میگیرنو به خودشون امید دارن! (265641)
اعتماد السلطنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۱:۲۴
بسیار فرق است بین اونایی که ۸ سال سکوت کردند و حامیان این دولت ، اغلب حامیان این دولت که حماسه ملی _ مردمی ۲۴ خرداد ۹۲ رو رقم زدند اهل سکوت و لاپوشانی و وارونه نمایی نیستند (265715)
دالنجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۱۸
به نظرمن باید ازروحانی ووزیرعلوم حمایت کرد . (265659)
سعید
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۲۸
آقای فرهادی اصلاح طلب هست نه اصولگرا !

با لاریجانی بستن خیلی بهتر از کم آوردن جلوی پایداری هاست!!!!! (265664)
علم الهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۳۰
جاوید باد آقای صادق زیبا کلام .یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد
کجایید اساتید دانشگاه چرا در بیان مواضع خود مانند ایشان نیستید
اگر متوجه رابطه بین نام کامنت گذار و شرح کامنت و مطلب فوق شدید مثبت بزنید در غیر اینصورت منفی!! (265665)
اعتماد السلطنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۱:۲۱
ما که متوجه نشدیم اشتباهم مثبت دادم ، کسی فهمید به ما هم بگه (265713)
عقلانیت و امید
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۱۹:۳۵
دوستان دوستان! یه خورده صبر داشته باشین.شرایط روحانی رو در نظر بگیرین.بابا اون فقط قوه مجریه رو داره،اختیاراتش محدوده،نباید خیلی با این مجلس لج کنه! صبر کنین ببینیم فرهادی چیکار میکنه،الان خالی کردن پشت روحانی دقیقا همون کاریه که افراطیها میخوان.باید قبول کنیم که انتخابی بهتر از روحانی نداشتیم.باید تو انتخابات مجلس باشیم و کارمون رو کامل کنیم.نمیگم انتظاراتمونو بیارم پایین اما باید منطقی فکر کنیم،خودتون بزارین جای روحانی خیلی بیشتر از این میتونستیت کار کنین.پای حرفتون و رایتون واستین،وگرنه ... (265667)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۰:۲۰
حالا مگه فرهادی اصول گراست که شما همه ناراحت هستید؟من نمیدونم شما به اصطلاح اصلاح طلب ها چه منطقی دارید؟مجلس رای نمیده ناراحت میشید رای میده ناراحت میشید؟یه روز از روحانی حمایت میکنید یه روز دیگه انتقاد میکنید؟شما به خودتون چند چندید؟ (265686)
اعتماد السلطنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۱:۱۸
ا اصلاح طلب هاهر جا فکر کنند در شرایط ممکنه خطایی رخ داده باشه سک‌وت نخواهند کرد حتی اگر پای دولت مورد حمایت خودشون وسط باشه ، بر عکس اصولگرایان که ۸ سال در برابر اون همه اتفاقات ضد ملی سکوت کردند (265711)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۸ ۰۶:۱۴
اون هشت سال که یادم میاد تنم میلرزه. خدارو شکر که تموم شد. از روحانی حمایت کنید وگرنه دوباره اون سالهای کذایی برمیگرده (265824)