به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۸۶۶۶۴

خبرهاي متناقض از پایگاه العند يمن

گروه بين‌الملل: رویترز به نقل از نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رئيس‌جمهور در تبعید یمن گزارش داد این نیروها توانسته‌اند پایگاه العناد، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی در دست انصارالله (حوثی‌ها) را پس بگیرند.
خبرهاي متناقض از پایگاه العند يمن
رویترز می‌نویسد: در صورتی که این خبر صحت داشته باشد این دومین ‌پیروزی بزرگ نیروهای وفادار به دولت یمن علیه شورشیان حوثی محسوب می‌شود. فضل حسن، از فرماندهان نظامی طرفدار دولت یمن گفت، این پایگاه پس از نبردی سنگین به دست نیروهای وفادار به هادی افتاد. به گفته او، نیروهای هوادار دولت توانستند در محوطه‌ای به مساحت ۴۰ کیلومتر مربع شورشیان را پراکنده سازند. فرمانده فضل حسن گفت، صدها شورشی از این پایگاه، واقع در شمال شهر بندری عدن پا به فرار گذاشتند.

به نوشته رويترز؛ عقب راندن شورشیان حوثی از عدن و اطراف این شهر بندری اولین پیروزی نظامی نیروهای طرفدار دولت در تبعید یمن محسوب می‌شود. پس از دخالت ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در اواخر ماه مارس، پیشروی حوثی‌ها در یمن متوقف شد. علاوه بر حملات هوایی عربستان تجهیز نظامی نیروهای هوادار دولت یمن نیز به این امر کمک کرد. رویترز می‌نویسد، شورشیان هنوز هم صنعا، پایتخت یمن و مناطق وسیعی از این کشور را در دست خود دارند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است، از آغاز درگیری‌های یمن تا کنون حدود ۴ هزار نفر کشته شدند. يک‌میلیون و دویست‌هزار نفر هم در درون کشور آواره‌ شده‌اند. بیش از ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر به کمک محتاج شده و شش میلیون یمنی با خطر مرگ از گرسنگی دست به گریبان‌اند.