به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۵ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۴۸۶۸۴
مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 - فلورانس

شکستی که کم از پیروزی نداشت

غفور مرد اول دیدار ایران و روسیه
گروه ورزشي: تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 در نمايشي عالي و قابل تقدير با نتيجه نزديك 3-2 برابر روسیه مغلوب شد.
شکستی که کم از پیروزی نداشت
مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 در حالی امشب در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد که ملی‌پوشان ایران در دیدار افتتاحیه این پیکارها از ساعت 20 به وقت تهران به مصاف روسیه، قهرمان المپیک و مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی رفتند. در این مسابقه شاگردان کواچ با ترکیب اولیه معروف، موسوی، ظریف، قائمی، غفور و میرزاجانپور وارد زمین شدند و در نهایت با نتیجه 3 بر یک ( 25 - 18، 18 - 25، 21 - 25، 37 - 35، 8 - 15) برابر شاگردان ورونکوف متوقف شدند. با این نتیجه روس‌ها 2 امتیازی شدند و ایران بازی نخست را با کسب یک امتیاز به پایان رساند.

در ست پنجم همه نفس ها در سينه حبس بود. بازي خوب عبادي پور همچنان تيم ايران را برابر قدرتمند ترين تيم جهان سرپا نگه داشته بود. بازيکنان ايران خارق العاده بودند. امير غفور همچنان با پرواز هاي خيره کننده اش عقب زمين روسيه را نشانه مي رفت. دفاع عقب زمين ايران خيلي خوب کار مي کرد. ايران از چپ و راست زمين روسيه را هدف گرفته بود. ايران سه امتياز از روسيه جلو افتاده بود و در آستانه پيروزي قرار داشت.

بازيکنان ايران بعد از ست چهارم روحيه مضاعي يافته بودند. در سالن واليبال شهر فلورانس فريادهاي ايران ايران شنيده مي شد. بازيکنان ايران خستگي ناپذير مبارزه مي کردند. موزرسکي هم توپ خود را به اوت زد تا ثابت شود روسيه ديگر برابر ايران حرفي براي گفتن ندارد. دريافت ها و توپ گيري هاي عالي عليزاده و قائمي حملات تيم ايران را تقويت مي کرد. پائولو هم نمي توانست خوب سرويس بزند. موسوي همچنان جدال نفس گيري با موزرسکي داشت. روس ها در امتياز 5 کار را به تساوي کشاندند. ايران تقاضاي وقت استراحت داد. کواچ نکات فني را يادآوري مي کرد. تيم ملي سرويس هاي ريسکي خوبي مي زد. ورونکوف روسي در کنار زمين آرام و قرار نداشت. ايران تکنيک پايپ را در دستور کار داشت. دوبله وسط هاي اسپريدونوف همچنان براي روسيه امتياز به همراه داشت. درخشش اين بازيکن روسيه را 11-7 جلو انداخت تا شرايط عوض شود و در نهايت روسها اين ست را 15 بر 8 بردند.

روسیه که با کسب 48 مدال (19 طلا، 14 نقره، 15 برنز) از رقابت‌های جهانی و المپیک، پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال است و از 22 دوره حضور در لیگ جهانی 15 مدال (3 طلا، 5 نقره، 7 برنز) بر گردن آویخته، اکنون با 342 امتیاز در رده دوم رنکینگ جهانی والیبال ایستاده است. در حالی که ایران تازه به جمع بزرگان پا گذاشته، بدون مدال جهانی و المپیک با 68 امتیاز دوازدهمین تیم رده‌بندی جهانی والیبال نام گرفته است.

روسیه 20 سال است که در مرحله نهایی لیگ جهانی به میدان می‌رود، اما این اولین سال حضور ایران در این مرحله است. پیش از این دو تیم در لیگ جهانی سال گذشته دو بار در کالینینگراد روسیه رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که نتیجه هر دو بازی نیز به سود روس‌ها رقم خورد؛ روس‌ها همیشه مقابل ایران پیروز بودند. دومين ديدار اين گروه، پنجشنبه‌شب بين روسيه با برزيل برگزار خواهد شد و در آخرين بازي گروه تیم ملی والیبال ایران جمعه از ساعت 20 در دومین بازی خود در این مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2014 به مصاف برزیل خواهد رفت.

روسيه به عنوان قهرمان المپيک 2012 و ليگ جهاني 2013 قدرتمندترين تيم حال حاضر واليبال جهان به شمار مي رود. روس ها در اين دوره از مسابقات مدعي اصلي عنوان قهرماني هستند. پيش از اين تيم ايران هيچ گاه نتوانسته بود مقابل روسيه در يک مسابقه رسمي پيروز شود و اين طلسم همچنان پابرجا ماند.

فلورانس ايتاليا شاهد رويارويي بازيکنان ايران و روسيه بود. حدود 300 تماشاگر ايراني از نزديک در سالن شاهد برگزاري اين مسابقه بودند. يکصد نفر از هوادارن تيم روسيه نيز در سالن حضور داشند اما برخلاف ايراني ها ساکت و آرام بازي را تماشا مي کردند. چند نفر تماشاگر ايراني با پارچه نوشته هايي در حمايت از حضور زنان در ورزشگاه تيم ملي را تشويق مي کردند.

غفور مرد اول دیدار ایران و روسیه
در پایان مسابقه ایران و روسیه، امیر غفور از ایران با کسب 30 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان انتخاب شد. در تیم ملی روسیه نیز دیمیتری موزیرسکی با کسب 20 امتیاز بیشترین امتیاز را برای روس‌ها کسب کرد.

ليگ جهاني واليبال گروه B

تيمامتيازمسابقاتجزئيات نتايجستپوئن
بازیبردباخت3
0
3
1
3
2
2
3
1
3
0
3
بردهباختهمعدلبردهباختهمعدل
1روسيه211


1


321.500 1181091.083
2ايران11
1


1

230.667 1091180.924
3برزيل











0

0