به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۶۴۴۲۴

تقوی: آخرین نماز جمعه هاشمي رفسنجاني را با «چنگ و دندان» کنترل کردیم

گروه سياسي: رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه كشور كه قبلا گفته بود: «بازگشت آيت الله هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران منتفی است» در تازه ترين اظهاراتش گفته است: این ستاد و نیروهای امنیتی، آخرین نماز جمعه هاشمی در سال ۸۸ را «با چنگ و دندان» کنترل کرده‌اند.
تقوی: آخرین نماز جمعه هاشمي رفسنجاني را با «چنگ و دندان» کنترل کردیم
حجت‌الاسلام رضا تقوی در برنامه تلویزیونی «شناسنامه»، با اشاره به نماز جمعه آقای هاشمی رفسنجانی در ۲۶ تیر ۸۸ افزود: «ما واقعا از‌ یکی دو روز قبل شب و روز بسیار سختی داشتیم که نمازجمعه را چگونه کنترل کنیم». وی افزود: «نیروهای امنیتی و انتظامی و بچه‌های ستاد نماز جمعه‌ تهران کمک کردند که نمازجمعه به هم نریزد، با همه‌ کنترل‌ها باز، یکی بلند شد و شعار داد بین دو نماز که ماموری که آنجا بود زد در صورتش و بیرونش کرد و صورتش هم مجروح شد».

تقوی تصریح کرد: «ما با چنگ و دندان سعی کردیم نمازجمعه‌ آن روز را حفظ کنیم. اگر می‌خواست نمازجمعه‌ آن روز به هم بریزد، معلوم نبود نمازجمعه‌های دیگر به هم نریزد و بشود کنترل کرد». تقوی درادامه سخنان خود گفت: «اگر جمعه‌ بعد می‌خواست ایشان تشریف بیاورد و بریزند نماز را به هم بریزند اصلا چه می‌ماند برای نمازجمعه؟.... لذا جناب آقای هاشمی خودشان هم متوجه شدند که به این شکل نمی‌تواند نماز بخواند». وی اضافه کرد: «فضا فضایی نبود که بتوانند نماز جمعه را هم اقامه کنند. خودشان هم شاهد بودند که ما به چه زحمتی نماز جمعه را اداره کردیم».

تقوی در باره حقوق ائمه جمعه نیز گفت: «ما عنوان حقوق را به کار نمی‌بریم، عنوان شهریه را بکار می‌بریم.‌‌ همان چیزی که در حوزه‌های علمیه مرسوم بوده از ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان. این را مقام معظم رهبری می‌دهند». رییس ستاد سیاستگذاری نماز جمعه همچنین تصریح کرد: «یکی از جاهایی که مستمعین و مخاطب فقط باید گوش دهد نماز جمعه است. اصلاً بحث طرفین نیست. خطبه را باید امام جمعه بخواند، کسی هم حرف نزند و صحبت نکند، این ضوابط شرعی است، نه چیزی که ما خودمان گفته باشیم، همه باید استماع کنند».

رییس ستاد سیاستگذاری نماز جمعه همچنین گفت که دولت محمود احمدی‌نژاد بیشتر از دولت‌های دیگر به این ستاد کمکهای مالی کرده است. قابل ذكر اينكه، تقوی مدتي قبل ضمن حمايت صريح از دولت هاي نهم و دهم، و دفاع تمام قد از محمدرضا رحيمي (معاون اول احمدي نژاد) گفته بود نباید در خصوص دولت احمدی‌نژاد که او آن را «دوره هشت ساله اصولگرایی» نامیده‌ است، سیاه‌نمایی شود.

گفتني اينكه آيت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین خطبه نماز جمعه خود در ۲۶ تیر ۱۳۸۸ خواهان آزادی دستگیرشدگان بعد از انتخابات، دلجویی از آسیب‌دیدگان و فراهم شدن فضایی برای بیان دیدگاه‌های مختلف در صدا و سیما شد. در این نماز جمعه همچنین معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ شعارهایی را سر دادند.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۰۳
يادش بخير با كفش نماز مي خوانند زن و مرد مخلوط نماز مي خواند به اين مي گويند اسلام ناب مخلوط محمدي (272502)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۵۹
زاهد شراب کوثر و حافظ پیاله خواست تا در میانه خواسته ی کردگار چیست!
انقد به خودت نناز مسلمون! (272598)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۳:۰۳
آقای تقوی از لباس شخصیها بخواه کاری انجام ندهند وآقای رفسنجانی بیاید برای نماز جمعه ببین ایشون چه محبمبیتی دارند البته لباس شخصیها تحت کنترل باشند (272600)
م.م
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۳:۳۹
مگه باهاشون بودی؟؟؟ تهمت نزن نامسلمون (272613)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۰۷
یادش به خیر شمع بیت المال را خاموش کرد اما مدعی عدالت سه سه هزار و هفت هزار وهفت هزارو دوازده هزار دوازده هزار ریال نه ها میلیارد ریال بیت المال را اگر نگوییم غارت کرد به غارت داد شمع بیت المال را خاموش کن باید به هفتاد میلیون جواب بدی!!!! ای بسا نمازبا کفش و مخلوط!!! که پذیرفته شود و نمازشب هایی که شمشیر بر گردن افراشته ی عدالت زند! (272618)
پاسخ محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۴۴
سلام شما مگه با چشم خودت دیدی که حرف می زنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برو بنده خدا! از خدا بترس..انقدر تهمت نزن (272625)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۱۸
شما اینقدر تو این سالها دروغ و تهمت و افتراء و توهین و حمله و فساد و مال مردم خوری دارید که نماز با کفش پیش اونها قده یک نصف بال یک پشه است . (272751)
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۲:۴۸
آره دیدم به فرض که ندیدم روزی یک و نیم میلیون بشکه نفت با میانگین صد دلار ضرب در 365 ضرب در هشت می شود ....... ریاضی ام ضعیفه فکر کنم خیلی صفر داره اونقدری که به هر ایرانی یک کیسه پول میرسید ما پول نمی خواستیم ونمی خواهیم ما آینده ایران رو می خواهیم کشوری که رییس جمهورش تا آخرین دقیقه دست در حسابهای در اختیارش نبره و فکر 50 سال دیگه هم باشه (272900)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۱۴
افرین بر ایت ا... هاشمی و دکتر روحانی و سیدمحمد عزیز (272673)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۴۵
اسلام ناب مخلوط محمدی شرف دارد به اسلام ناب معاویه ای (272762)
-------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۱۷
باید ازادی بیان درصداوسیما باشد (272511)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۲۳
اگر در صدا وسیما آزادی بیان بود ما در مورد گندزدن دولت در مذاکرات(25% دادیم و چیزی نگرفتیم) و همین طور پرونده کرسنت ژنرال زنگنه چه حرف ها که نداشتیم (272644)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۳۳
بعد از گذشت 5 سال هنوز هیچ دلیلی بر تقلب بیان نشده ولی اصلاح طلبان از رو نمی روند خدایا ما را از بی انصاف ها قرار مده (272646)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۵۳
(دولت احمدی نژادکمکهای مالی زیادی کرد)"برای همین کمکها بودکه چشمشون را به تمام معضلات ومشکلات دولتش بستند واینهمه دزدی واختلاس وبخوربخوررادیدندودم بر نیاوردند. . . (272766)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۲۱
ماموري كه اونجا بود زد توصورتش و مجروحش كرد!؟ چه افتخاري (272512)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۳:۲۷
بله يك بي مبالاتي تند روانه ميتواند فتنه باشد ولاغير. درستش هم همين بوده است اقاي عجب (272609)
محمد
France
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۴۰
خودشان دسته گلهایشان را رو میکنند شعار آنطرفی جای جایزه وتشویق دارد ولی شعار اینطرفی جوابش انچنان سیلی جانانه است که خون از دماغ طرف جاری شود آنهم درحین نماز جمعه که حیوانات هم باید ایمن باشند تاچه برسد به انسان (272653)
نماز گذران میلیونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۳۶
خدا رحمت کند جاج اقا طالقانی یادش گرامی (272515)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۵۸
ماموری که انجا بود زد تو صورتش !!حاج اقا عدم حضور اقای هاشمی را توجیه نکنید.از حضور میلیونی مردم بخاطر نماز جمعه هاشمی هراس دارید. حاج اقا بخواهید نخواهید
مردم هاشمی را دوست دارند.حاج اقا نماز جمعه الان تریبون اقلیت برای کوبیدن اکثریت مخالفان خود شده ،جواب خدا را چطوری خواهید داد؟اره احمدی نژاد به خیلی جاها بدون حساب کتاب پول داده که کشور به این روز افتاده.شما انگار در این کشور زندگی نمیکنید .حاج اقا یه کم مطالعه کنید به خاک سیاه نشاندن کشور
سیاه نمایی نیست وجدان هر انسان بهترین قاضی است.! (272531)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۵۰
تو کلا مثل اینکه تعطیلی! تو عمرت تا حالا نماز جمعه رفتی؟!!!!!! (272695)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۵۳
شیر مادرت حلالت (272864)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۰:۱۰
تا کی هاشمی میخواهد به فتنه گران اجازه سوئ استفاده از خود را بدهد خدا کند بیشتر از این تحت تاثیر خانواده اش نباشد و به دامن رهبری بازگردد (272537)
ات ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۱۶
اشتباهی مثبت دادم .بهترین دامن ،دامن مردم است که خدا را شکر برگشته به دامن مردم (272676)
کنجکاو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۰:۱۷
نفت اون موقع بشکه ایی چند دلار بود؟ (272539)
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۵۴
لبخند به امریکا نفت را به این روز انداخت (272593)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۷:۲۹
راست میگه دیگه قبلش فقط تحریم بود حالا که اون عربستانی که یار غار خودتون و حاج اقا خاطره هم بود بعد از خوش رقصیتون جلوی اسرائیل و امریکا( از انکار هولوکاست تا ژنوچای و شیرزاد و...) عربستان هم فکر کرده ایران ضعیف شده پس حالا وقته تکه پاره کردنش، پس در اولین پرده قیمت نفت رو کاهش داد. این هم نتیجه اعتماد به دولت کلید. (272714)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۹:۳۹
اخیرا آقای ولایتی گفته راه ازادی فلسطین از یمن می گذرد . حاصل این تفکر اینکه با حمایت بعضی نهادها یمن هم به بدبختیهایی کشور اضافه شد و علاوه بر خرج این کشور فقیر که به دوش ما خواهد افتاد منتظر اعمال فشار بر کشور هم باشیم که سقوط عمدی قیمت نفت توسط عربستان و ایجاد تنش بیشتر از هم اکنون شروع شده ، شماها الفبای سیاست را که منافع ملی است نمی داند (272792)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۴۶
سلام علیکم.
وقعا تحلیلتان بچه گانه بود (272863)
محمد
France
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۴۱
142 دلار (272654)
شهریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۰:۲۴
ایشون توی این برنامه تلویزیونی گفتند که یادشون نمیاد سال ۸۴ به کی رای دادند. اگر ایشون واقعاْ فراموش کردند که باید به حال خودشون و جامعه روحانیت مبارز (که ایشون از مسولینش هستند) تاسف خورد و اگر فراموش نکردند که . . . و باید به حال کشور تاسف خورد. (272540)
علی
Canada
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۰:۲۴
این جمله خیلی معنی داره:
" دولت محمود احمدی‌نژاد بیشتر از دولت‌های دیگر به این ستاد کمکهای مالی کرده است."
وای از فساد و سو استفاده دولت احمدی نژاد
وای به حال کسانی که سکوت می کنند در برابر ظلم (272541)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۱:۵۴
عجب روزگاری شده است ببینید آخر عاقبت آقای هاشمی را !! (272570)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۱۹
نوش جان حاج آقا..!! (272580)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۲۰
چه لطفی دوستان مدعی اصول گرایی به اسلام میکنند!!! (272581)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۱:۱۸
من خودم اونجا بودم و دیدم که دوستانشون رو زیر سقف جا داده شده بودند از قبل و همون ها نظم رو به هم زدند و شعارهای ضد هاشمی می دادند
آدرس غلط ندهید جناب تقوی لطفا (272559)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۵۶
حرف دل ما (272867)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۱:۳۲
یکی بلند شد و شعار داد بین دو نماز که ماموری که آنجا بود زد در صورتش و بیرونش کرد و صورتش هم مجروح شد

اما صدا و سیما که دیشب در برنامه ای که در شبکه یک سیما نشان داد میگفت ماموران با نهایت صحه صدر و رافت اسلامی با "اغتشاشگران" برخورد کردند ؟؟؟ یعنی با اغتشاشگران با صحه صدر برخورد میشه اما با یک معترض اینچنین ؟؟؟؟ کسی در این کشور اعتراضی داشته باشه باید خوابوند تو گوشش ؟؟؟؟ الله اکبر (272561)
خلیل الله
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۰۵
خوب اقا شلوغ کرده کتکش زدن من فقط به این فکرمیکنم اون بنده خدا الان کجاست وازنمازجمعه چه خاطره ی خوبی داره البته اگه درقیدحیات باشه (272633)
کاوه
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۱:۳۲
جناب تقوی میشه لطفا بفرمایید به طور متوسط چند نفر بصورت مرتب در نماز جمعه این شهر 8 میلیونی حاضر می شوند؟ و میشه بفرمایید در 26 تیر چند نفر به نماز جمعه آمده بودند؟ در ضمن این پولی را که آقایان خطیبان می گیرند چرا اسمش حقوق و یا حق الزحمه نیست؟!در ثانی شهریه اگر به معنی عربی آن رجوع کنید، معنی حقوق ماهانه می دهد اما اقایان خطیبان نماز جمعه که هرگز در طول یک ماه ثابت نیستند و لذا حق الزحمه شان هم ثابت نیست پس حقوقشان هم از قماش حقوق ثابت طلبه ها نیست. اگر به کعنی شهریه در زبان فارسی هم مراجعه (272562)
بچه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۱:۳۶
فرمودن که : «با همه‌ کنترل‌ها باز، یکی بلند شد و شعار داد بین دو نماز که ماموری که آنجا بود زد در صورتش (!!!!!!!!!) و بیرونش کرد و صورتش هم مجروح شد».

این یعنی: موشک جواب اخم !!! (272563)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۱:۴۱
سالهاست از خطبه های حکیمانه آیت الله هاشمی رفسنجانی میگذرد و عده ای هنوز به دنبال راهکاری به غیر از آن چیزی که آقای هاشمی در آن خطبه گفت میگردند تردید نداشته باشید راه حل قطعی همان چیزی بود که ایشان فرمودند فقط زمان دادن به این موضوع ظلم به مردم است (272564)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۵۸
خداپدر و مادرت را بیامرزد.حرف دل ما را زدی (272868)
سعید1
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۳۲
آقا اصلا بنده یک سئوال دارم.مگر دوستان اصولگرا نمی گویند جنبش فتنه گران مرده است.پس اینهمه موج حمله وبرنامه سازی برعلیه آن چه معنایی دارد؟! در غیاب افراد هرچه دلشان می خواهد می گویند و خود را پیروز قلمداد می کنند. کاری به مسائل دیگر ندارم اما این اصلا اخلاقی نیست که افرادی را بگیریم ومحصور کنیم آنوقت مدام برعلیه شان حرف بزنیم و امکان پاسخ به آنها هم ندهیم.مردم نیمی حرفمان را باور می کنند اما نیمی از خود خواهند پرسید این چه عدالتی است که صبح تا شام از آن دم می زنند و برخلافش عمل می کنند؟ (272586)
شازده احتجاب
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۳:۰۷
افتخار میکنید که جوانان اگاه نبودن به آداب نماز جمعه و با کفش نماز اقامه کردن !؟
باید خجالت بکشید انقدر باندی و جناحی به شئونات دینی نگاه کردید که در شهر دوازده ملیونی تهران فقط یک عده خاص! و صدهزار نفری برای خطبه امثال شما میان و بقیه نه تمایل به گوش دادن دارن و نه شرایطش رو می دونن.

اسباب تاسفه این طرز فکر و این رویه (272601)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۱۶
صد هزار نفر ؟!؟!؟!؟!؟!

برادر من مگه استادیومه ؟؟ (272749)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۲۱
اصلاح طلبان واقعا بی ظرفیت هستند اگر توی انتخابات برنده شود می گویند باید همه پیام این انتخابات را درک کنند ولی اگر ببازند می گویند تقلب شده خدایا ما را از این بی انصاف ها نجات بده (272642)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۳۹
اگربرای خدا نماز میخواند که حقوق نباید بگیرن!!! (272652)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۶:۵۲
جمع کرده عده ای برای شعار دادن علیه هاشمی کاری ندارد.
مردم کجا بودند؟ نور چشمی های خاص بودند که به همه جا فرستاده می شوند و به غلط نام خودسر هم بر آنها می گذارند. در حالی که هم سر دارند و هم حامی. (272698)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۰۹
حاج آقا نفرمودند پولی که آقای احمدی نژاد داد از کجا بود. آیا از سهم دیگران نکاسته بود. راستی چه تعداد کارگر در آن دوران ماهها حقوق نگرفتند و کسی هم بدنش نلرزید... خیلی دولت خوبی بود چون به ما خیلی پول داد. (272744)
محمود عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۵۱
با سلام، انتظار بود وقتي پيام گذار املاء كلمه اى را اشتباه نوشت " بهار" در پرانتز صحيح آن كلمه را بنويسد تا غلط شايع نشود ، اين كمترين وظيفه رسانه است.
سورنا عزيز (سعه صدر) به معنى گشادگى سينه ، تحمل زياد را (صحه صدر) مرقوم فرموده بودند كه اميدوار است اين تذكر را بر ما ببخشند.   (272764)
کارن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۹:۲۶
من همیشه فکر میکردم بعد از داستان رژیم پهلوی چی رو علم میکنن این اصول گرایان
الان فهمیدم

سال 88 ..فتنه..موسوی..کروبی...نماز جمعه..هاشمی..خاتمی..مردم.. (272785)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۲:۳۳
اینها را یادت رفت! برخی از کلمات کلیدی! دولت یازدهم! دولت قبل! کلید! دروغ! تدبیر!تمدید!تکذیب! امید! توهم! حماسه ی سبدکالا!کشته!مسکن مهر! مسکن اجتماعی!جهنم! تورم! تک رقمی! گوجه!سکه!ارز! نعمت زاده! زنگه!علی جنتی! و ... ین داستان ادامه دارد! (272895)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۱:۵۸
سلام بر همه دوستان
خواستم مطلبی را در باره علت سقوط نفت در بازار های جهانی بیان کنم تا شاید دوستان ساده لوح ودشمن تراش عبرت بگیرند.
اول اینکه بتده دانشجوی مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت هستم وچون در این حیطه اطلاعات دارم به اظهار نظر می پردازم.
هیچ کشوری بر پای منافع ملی اش معامله نمی کند و دعوای سیاسی راه نمی اندازد.بیشترین ضرر را عربستان متحمل شده از سقوط قیمت نفت اما تولید خود را بالا نگه داشته تا شاید هزینه تولید نفت برای کمپانی های آمریکایی زیاد تمام شود و آنهارا ورشکسته کند.علت اصلی کاهش قیمت ... (272869)
سعید
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۳:۰۱
تا هاشمی زنده است،انقلاب هم زنده است،امام خمینی (272906)
احد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۳:۱۴
مفتیانی هستند که حرف مفت می زنند اما مفتی حرف نمی زنند.هادی غفاری (272917)