به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۵۷۹۹۰
نماینده عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی:

حداقل نام ۵‌زن در پرونده زنجانی مطرح است

گروه اقتصادي: نماینده عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس تاکید دارد که اسامی زنان مختلفی در پرونده زنجانی مطرح است که تعداد این زن‌ها دست کم به 5 نفر می رسد. در حساب مالی هر کدام از این خانم‌ها در برهه‌ای پول‌های کلانی جابه‌جا شده و به عنوان شریک مالی و همدست زنجانی مشغول بوده‌اند.
حداقل نام ۵‌زن در پرونده زنجانی مطرح است
به گزارش سايت آفتاب، این نماینده مجلس در بخش دیگری تاکید دارد که پرونده زنجانی از ابعاد اخلاقی نیاز بررسی بیشتری دارد. بابک زنجانی در آخرین مصاحبه‌ها ادعا کرده بود، مجرد است و همسری اختیار نکرده اما کمی بعدتر وکیل همسر سابق‌اش پرده از واقعیت‌ها برداشت و معلوم شد اسناد مرتبط با ازدواج او در دادگاه خانواده میدان ونک موجود است. از همان ابتدای طرح پرونده بابک زنجانی و بازنگردان پول نفت به کشور، گاه و بیگاه شایعاتی در مورد حضور برخی زنان در ایران و ترکیه مطرح بود.

امیر عباس اسلطانی درباره اینکه شاید یکی دو نفر از این خانم‌ها؛ آنطور که زنجانی ادعا کرده، خواهر و یا وابستگان اون باشند، نیز گفت: «منظور من از همکاری خانم‌ها با ایشان کاملا مشخص است و اصلا منظورم اعضای خانواده نیست. پیش از این هم مشخص شده بود که ثبت شرکت‌ها به اسم خواهران، اقدامی تقلبی بوده و بس.» بابک زنجانی، مرد جوان ۴۰ساله‌ای است که با وجود ۱۵ پرونده تخلف توانست از دولت محمود احمدی‌نژاد مجوز فروش نفت بگیرد. با این حال هیچگاه پول ناشی از فروش نفت را به کشور باز نگرداند.

سلطانی از جمله نمایندگانی که بخش عمده کارش را به پیگیری ابعاد این پرونده اختصاص داده همچنین افزود: «پول‌های بابک زنجانی سرگردان است. تحریم اموال او هم تمام شده و حالا باید دید که منابع مالی در اختیار او، در حال حاضر کجا است و در اختیار چه شبکه‌ای قرار دارد.» او البته رسیدن به اطلاعات و اسرار پشت‌پرده پرونده زنجانی را کار دشواری می‌داند اما با این حال وعده می‌دهد که نمایندگان مجلس تا لحظه به نتیجه رسیدن پرونده، پای رصد ماجرای تخلف مالی زنجانی خواهند بود. بابک زنجانی دی ماه سال گذشته بازداشت شد و از همان تاریخ در زندان به سر می‌برد. تا کنون هیچ خبری از پرداخت بدهی‌های او به دست نیامده است.