به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۴۴۱۱۰

فراری هم در ایران نمایندگی می زند؟

گروه اقتصادي:​ پس از تغییر فضای سیاسی و اقتصادی کشور حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران کلید خورده است. تنها طی یک هفته گذشته نمایندگان اماراتی و کویتی به ایران سفر کرده اند.
فراری هم در ایران نمایندگی می زند؟
پژو، بنز و بی ام او به صورت رسمی روابط خود را ایران را آغاز کرده اند. نمایندگان رنو نیز طی ماه های گذشته چندین بار به ایران سفر کرده اند. در همین حال امروز برخی سایت های خبری اعلام کردند بزودی نمایندگی کمپانی فراری هم در تهران تاسیس می شود.

خبرنگار نیویورک تایمز در ایران در صفحه شخصی اش خبر داده که یک تاجر ثروتمند ایرانی برای کسب نمایندگی شرکت خودروسازی فراری در ایران تلاش می کند. هرچند که به نام این تاجر ایرانی اشاره نشده اما گفته شده که او بخش بیشتر ثروت خود را از طریق فروش ام دی اف (MDF) بدست آورده است. شرکت فراری یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که به ساخت خودروهای لوکس شهرت دارد. این شرکت سالانه کمتر از 10 هزار خودرو گرانفیمت تولید می کند و درآمد سالانه شرکت نیز نزدیک به 3 میلیارد دلار در سال است.

آمارهای رسمی گمرک نیز نشان می دهد طی دو ماه ابتدای سال جاری و همزمان با کاهش هزینه های گمرکی میزان واردات خودرو به کشور افزایش داشته است. سیاست های صنعتی دولت به سمت تعامل بیشتر با کمپانی های بین المللی هدایت می شود. در صورتی که کمپانی فراری هم در ایران اقدام به راه اندازی نمایندگی کند، تقریبا سرشناس ترین شرکت های خارجی دفاتر رسمی خود در ایران را بازگشایی کرده اند.
مرجع : خبرآنلاين