به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۷۸۷۹۲

روزنامه های سیاسی امروز 3 خرداد


پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۴۰
گریه می‌کنی یا می‌خندی؟
۱۷۵ غواص دست بسته کارتون فیروزه مظفری
پوریا عالمی که دیروز همزمان با تشیع جنازه ۱۷۵ غواص جوان ایرانی که در دوران جنگ دست بسته کشته شده بودند اعلام داشت که دیگر ستون طنز نمی‌نویسد و می‌خواهد آچارکشی کند، امروز در ستون طنز شرق خبر داده که از دیروز چند پیشنهاد شغل به او شده است: اول از همه یکی زنگ زد گفت می‌خواهی رئیس‌جمهور شوی؟ گفتم وا؟ من که هنوز شهردار تهران نشده‌ام. گفت جدی؟ پس هیچی و قطع کرد. بعد یکی زنگ زد گفت بیا بشو رئیس کل بانک‌های خصوصی و غیرخصوصی .ادامه (304659)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۴۲
بیا بشو رئیس کل بانک‌های خصوصی و غیرخصوصی و عمومی و نمره. گفتم ولی بعد خودم می‌توانم ٥٠٠ هزار تومن وام تعمیرات بگیرم؟ گفت نه. وام‌گرفتن سخت است. ولی اگر بخواهی می‌توانی بروی بغل خاوری که رفت بغل سلین‌دیون همسایه‌اش شوی. بعد قطع کرد.

به نوشته این طنزنویس: یکی دیگر زنگ زد گفت بیا بشو رئیس مدیرعامل‌های استقلال و پرسپولیس. گفتم اینها دوتا نیستند؟ گفت چقدر ساده‌ای تو؛ و با عصبانیت قطع کرد. بعد یکی زنگ زد گفت بیا ما چندتا کارخانه داریم مانده روی دستمان، چون دیگر آقازاده‌ای نمانده،ادامه (304660)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۴۴
چون دیگر آقازاده‌ای نمانده که بشود رئیسش کرد و این رانت‌ها مانده روی دستمان. بیا رانتمان را بخور. و سریع قطع کرد. خلاصه همین‌طوری نشسته بودم که یکی از کارگردانان تئاتر زنگ زد. گفت بیا یک نمایش بر اساس تو نوشتم.

در ادامه طنز شرق آمده: گفتم باباجان من نویسنده‌ام، بازیگر نیستم. گفت اتفاقا جالبی‌اش هم به همین است. تو این‌کاره نیستی اگر این کار را بکنی، می‌ترکاند. گفتم ‌ای‌بابا. آقای احمدی‌نژاد هم فکر کنم بهش تعارف زدند شد شهردار و تعارف دوم را زدند شد رئیس‌جمهور. ادمه (304663)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۴۵
اصلا هم بهش نمی‌آمد. اما با اینکه این‌کاره نبود، دیدید که این کار را کرد و به جای اینکه یکی کاری کند و بترکاند، یک کاری کرد اقتصاد و جامعه و ورزش و منبع و هندوانه با هم ترکید. (304664)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۴۸
اشتغال نیاز اصلی جامعه

محمود اسلامیان در سرمقاله دنیای اقتصاد نوشته : گزارش‌های مراجع رسمی بیانگر افزایش بیکاری طی سال‌های اخیر است. آمارها تا حدی نگران‌کننده است. بیکاری به قول رئیس‌جمهوری ریشه بسیاری از منکرات و ناهنجاری‌ها است. موضوعی که در رکود اقتصادی ریشه دارد. رکود اقتصادی مقوله‌ای است که به کرات در اقتصادهای جهانی تجربه شده و عمدتا راه‌های کنترل و عبور از آن تجربه شده است. (304665)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۴۸
این عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که با توجه به هرم سنی جامعه باید حداقل سالانه یک میلیون شغل ایجاد شود نگاهی کرده به شرایط گذشته از جمله این که ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی به دست آمد که عمدتا صرف واردات کالاهای مصرفی و غیرضروری شد. حجم نقدینگی کشور که از آغاز چاپ پول تا آخر سال ۸۳ به مبلغ ۶۸ هزار میلیارد تومان رسیده بود ظرف هشت سال به ۴۷۵ هزار میلیارد افزایش یافت. این اتفاقی بی‌سابقه است. (304666)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۰
خلاصه این که: این اتفاقات باعث شد نه‌تنها اشتغال جدیدی ایجاد نشود بلکه براساس مطالعات میدانی در دو هزار واحد تولیدی در یک استان بزرگ صنعتی حدود ۴۰ درصد اشتغال در واحدهای خصوصی از دست رفته است. تفاوت عمده‌ای که بین واحدهای بخش خصوصی و دولتی می‌توان عنوان کرد این است که یک واحد مرتبط به دولت به هر میزان بدهی داشته باشد، به دلایل مختلف از پیگیری مصون است. لیکن واحدهای متعلق به بخش خصوصی در فشار قرار می‌گیرند. (304668)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۳
شهر واقعی و شهر روی كاغذ

علی میرفتاح در ستون کرگدن اعتماد به نقل از نماینده ملایر در مجلس خبر داده دوازده میلیون بیمار روانی در كشور هست و ٤٠ هزار تخت روانپزشكی بیشتر نیست. یعنی سر ١١ میلیون و ٩٦٠ هزار بیمار بی‌كلاه، بلكه تن ١٢ میلیون، ٤٠ هزار تا كم، بی‌تخت می‌ماند. یعنی واقعا این تعداد عجیب و غریب آنقدر وضع‌شان خراب است كه به تخت نیاز دارند؟ خوب دقت بفرمایید ما درباره یك «عدد» حرف نمی‌زنیم بلكه درباره مریضی‌هایی مثل زكام و میگرن و زرده‌زخم هم حرف نمی‌زنیم. (304669)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۴
داریم درباره ١٢ میلیون بیمار روانی محتاج بستری حرف می زنیم كه می‌توانند هر محاسبه و مناسبتی را تغیر بدهند. تغییر بدهند؟

نویسنده تاکید کرده: از ١٢ میلیون خیلی كارهای مهم و عجیب و غریب برمی‌آید كه شما خودتان بهتر از من می‌دانید. ضمن اینكه بعید است بچه‌های نابالغ جزو این آمار باشند. بچه زیر ١٦ سال كه مرض روانی نمی‌گیرد یا اگر بگیرد مكانیسمی نیست كه شناسایی شود و در آمار داخلش كند. وقتی این خبر را برای دوستانم خواندم، یكی‌شان خبر دیگری برایم خواند. خواند كه سالی ١٠ میلیون پرونده قضایی تشكیل می‌شود… (304670)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۴
مقاله اعتماد نتیجه گرفته این ٢٢ میلیون اگر دست به هم بدهند و متحد شوند چه كارها كه از دست‌شان برنمی‌آید... البته این دو عدد را نباید جمع جبری كنیم. چه بسا بیماران روانی كه قاتل و دزد و راشی و مرتشی هم باشند و چه بسا دزد و اختلاسگرو ظالم و حق‌خور كه بیمار روانی باشند... مگر تختی چند در می‌آید كه وزارت بهداشت هرچه سریع‌تر اقدام به خرید و تجهیز آن نمی‌كند؟ (304671)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۶
پانزده میلیون فقیر در ایران

غزاله پورخاکی در ابتکار می‌‎نویسد: هنوز سر و صدای بگیر و نگیرهای یارانه نقدی خاموش نشده است. بگیر و ببندهایی که از واژه ای نشات می گیرد که در لغت نامه ما به آن فقر می گویند. واژه ای که هم درد دارد و هم صدا و هم نمایه ای بد از زندگی مردم سرزمینی را به تصویر می کشند که با گسترده شدن درآمد نفتی باز هم فقیر دارد. از آن تصویرهایی که سر و صدای زیادی با خود به همراه دارد و با توجه به تمام فرمول هایی که برای آن نگاشته اند، ادمه (304673)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۲:۵۹
این گزارش بدان جا رسیده که فقر مطلق در اینجا شکل خود را بهتر از هر زمانی نشان می دهد و آن هم حداقل معاش و نیازها برای حفظ زندگی است. نیازهایی که بدون آن فرد از گرسنگی خواهد مرد. در مقابل فقر نسبی شکل می گیرد و آن به معنای ناتوانی در کسب یک سطح معین از استانداردهای زندگی است که در جامعه فعلی لازم یا مطلوب تشخیص داده می شود. (304674)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۳:۰۲
عبدالرضا ثروتی در مقاله ای در جهان صنعت به تشریح وضعیت مالی دولت پرداخته و نوشته: دولت امسال نیز مانند سال گذشته با کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها مواجه شده و برای جبران این کسری چندین سناریوی دارد از جمله تک‌نرخی کردن قیمت بنزین و حذف یارانه دهک‌های بالا را در شورای اقتصاد نهایی و به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارایه کرده است.

این نماینده مجلس توضیح داده که در واقع دولت همواره در ابعاد مختلف با کسری بودجه مواجه است و در ارتباط با یارانه‌ها نیز هر سال ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری می‌آورد،ادمه (304675)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۳:۰۴
این تازه غیر از کسری بودجه است. لذا باید برای پرداخت یارانه‌ها به حذف برخی از افراد اقدام شود.سال گذشته بودجه عمومی دولت ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که تنها ۱۶۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شد.پس عملا کمبود بودجه همیشه وجود دارد و دولت هر ساله ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان عدم تحقق درآمد دارد و حتی در بخش هزینه‌ها هم دولت هزینه‌ها را کامل انجام نمی‌دهد. (304676)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۱۳:۰۶
مذاکرات: آری یا خیر؟
مسعود کاظمی در گزارش اصلی شرق نوشته: مدعی‌ هستند دولت از خطوط قرمز نظام عبور کرده و مذاکرات هسته‌ای باید متوقف شود. از مجلس توقع دارند با دخالت در روند مذاکرات، یا آن را به ریل اصلی (آنچه از نظرشان در دوره سعید جلیلی اتفاق افتاد) بازگرداند یا از ادامه آن جلوگیری کند. سازمان بسیج دانشجویی قصد داشت ساعت ١٧ عصر دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی خود را برگزار کند. اما با صادرنشدن مجوز از سوی مراجع قانونی، محل تجمع خود را به میدان فلسطین تغییر دادند. (304678)
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۳ ۲۱:۲۸
روزنامه آفتاب یزد ازقلم افتاده (304797)