به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ - ۱۱:۲۲
 
۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۳۶۶۸۶
حال، باید از رابطه بین یارانه و نفت پرسید؛ غلط یا درست...

چرا طرح «انصراف از یارانه» محکوم به شکست است؟!

مردم اعتماد و باور کافی به وعده‌هاي دولتی ندارند
گروه اقتصادي: همزمان با آغاز سال نو، پخش تیزرهای تبلیغاتی انبوه در خصوص تشویق مردم به انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه در تلویزیون آغاز شده است. ظاهرا دولت تصمیم گرفته‌ است با تبلیغات انبوه و تشویق‌هاي اخلاقی و میهن پرستانه بخش قابل توجهی از مردم را نسبت به دریافت یارانه منصرف نماید تا ضرورت حذف و تعدیل اجباری در لیست یارانه بگیران پیش نیاید.
چرا طرح «انصراف از یارانه» محکوم به شکست است؟!
مهدی نورمحمدزاده

در خصوص ماهیت چنین طرحی و میزان موفقیت آن از مناظر گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می توان بحث نمود. موارد ذیل اشارات شبه فرهنگی کوتاهی است در باب اینکه چرا طرح «انصراف از یارانه» محکوم به شکست است!

1-روز بعد زلزله ورزقان بود که دوستی زنگ زد برای جمع آوری کمک و سفر به مناطق زلزله زده. پراید را تا خرخره پر کردیم از آب معدنی و بیسکویت و نان و راه افتادیم سمت چند روستای آوار شده. جاده پر بود از ماشین هایی چون ما که علی رغم درخواست مقامات مسئول برای تحویل اقلام مورد نیاز به حلال احمر و پرهیز از سفر انفرادی به منطقه، شال و کلاه کرده بودند کمک‌هاي مردمی را خودشان مستقیما بین زلزله زدگان پخش کنند! ترافیک بود و تصادف و...

حالا اغلب قبول كرده‌ايم كه بخش قابل توجهی از مردم ما اعتماد و باور کافی به وعده‌ها و برنامه ریزی‌هاي دولتی ندارند. ساختارها و پروسه‌هاي عریض و طویل دولتی در بسیاری موارد ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند، برای همین هم مردم به مجموعه‌هاي مردم نهاد و غیر رسمی اعتماد بیشتری دارند تا نهادها و ارگان‌هاي رسمی و دولتی! سخت است برای چنین مردمی انصراف از دریافت یارانه و دلخوش بودن به شعارهای «بهبود وضع نیازمندان»،«ارتقای سطح کشاورزی» و «تقویت اقتصاد ملی»!

حتی هستند هم وطنانی که پول یارانه و بیش از آن را خرج خانواده‌هاي نیازمند می‌کنند، اما حاضر نیستند با انصراف از یارانه، توفیق دستگیری از خانواده‌هاي نیازمند را نصیب دولت نمايند! شاید آنها می‌ترسند از صحت و سقم آمار و اطلاعات مجریان اقتصادی دولت، که دیده‌اند در فاز اول طرح توزیع سبد کالا، به جای بازنشستگان و کارمندان عادی ادارات، مدیران کل و روسای ادارات مشمول طرح شده بودند!

2-مطابق داده‌هاي آماری، ثروتمندان کلان در کشور ما از نظر تعداد در اقلیت مطلق هستند. انصراف چنین جمع اندکی از دریافت یارانه تفاوت چندانی در بهبود اقتصاد کشور نخواهد داشت، در عوض طبقه متوسط شهری بخش قابل توجهی از یارانه بگیران را به خود اختصاص داده است که به نظر مي‌رسد مجموعه هدف در طراحی پروژه «انصراف از یارانه» هم، همین طبقه در نظر گرفته شده است. با توجه به میزان درآمد متوسط این طبقه و اوضاع به شدت متغیر اقتصاد کشور، این گروه نمي‌تواند چنین تصمیم پر ریسکی را اتخاذ کند و در چنین طرحی مشارکت جدی داشته باشد.

عقلا گفته‌اند لازمه هر تصمیم اقتصادی داشتن چشم اندازی روشن از آینده است. شاید دل کندن از 45 هزار تومان یارانه فعلی برای چنین هم وطنانی زیاد سخت نباشد، اما کسی چه مي‌داند دولت بعدی رقم یارانه را به 450 هزار تومان ارتقا ندهد؟! یا نرخ تورم سال بعد 50% نباشد؟! یا خدای ناکرده رکود اقتصادی، کسب و کار و تولید و به تبع آن منبع درآمد این طبقه را به تعطیلی نکشاند؟!

و دهها اما و اگر دیگر که با توجه به اوضاع الاکلنگی درآمد این طبقه و نیز عدم ثبات مدیریتی و اقتصادی در سطح کلان کشور، تصمیم برای انصراف از یارانه را در تعارض با آینده نگری شدید این طبقه قرار مي‌دهد. وقتی نرخ ارز و سود سپرده‌هاي بانکی با اندازه زاویه لبخند خانم اشتون در مذاکرات 1+5 دچار نوسان مي‌شود، نباید هم از عدم همراهی هنرمندان و ورزشکاران و حتی نمایندگان مجلس با «کمپین نه به یارانه!» تعجب کرد!

3-در باور بسیاری از مردم ما به ویژه طبقه متوسط که مدام به انصراف از یارانه تشویق مي‌شوند، راههای مهمتر و بهتری برای کمک به اقتصاد ملی و اصلاح الگوی توزیع ثروت در جامعه وجود دارند. سختگیری و جدیت در اخذ مالیات از درآمدهای نجومی برخی افراد خاص، جلوگیری از اسراف و هزینه‌هاي سرسام آور برخی همایش‌ها و نمایش‌هاي پوچ و بی ثمر، خصوصی سازی باشگاهها و جلوگیری از تزریق درآمدهای میلیاردی از حساب بیت المال به جیب فوتبالیست ها، اصلاح و بازبینی در قوانین و ساختارهای اداری برای پیشگیری از فساد و رانت خواری، تاکید و اصرار بر افزایش کیفیت محصولات داخلی و فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف، بازنگری در مجوز پاداش‌هاي چند ده میلیونی، سفرهای خارجی و حقوق چند برابری بسیاری از مدیران دولتی که متاسفانه هیچ کارایی اقتصادی و تخصصی هم در حوزه کاری خود ندارند و دهها مورد دیگر از جمله مواردی هستند که مي‌توانند در تقویت اقتصاد ملی بسیار موثر باشند.

اگر قرار است اقتصاد ملی تقویت شود و در خرج هزینه‌هاي دولت صرفه جویی شود، ابتدا باید خود دولت عزم و جدیت خود را در اجرای آن نشان دهد. نمی توان با یک دست کارمند و بازاری را برای انصراف از یارانه 45 هزار تومانی تشویق کرد و با دست دیگر چک صد میلیون تومانی نوشت برای پاداش مدیرانی که اکثرا کاری بلد نیستند جز «پاراف و امضا»!!

4-تاریخ بند ناف اقتصاد مردم ایران را به چاه نفت انداخته است! به تعبیر رضا امیرخانی در کتاب «نفحات نفت» هم، دولت مساوی است با نفت! سر اینکه جوانان ایرانی سر و دست مي‌شکنند برای رسیدن به یک شغل دولتی و آب باریکه دائمی اش، این است که حکم کارمندی دولت به منزله اتصال به منبع لایزال نفت شناخته مي‌شود. کارمند دولتی فارغ از سود و زیان اقتصادی، بحران‌هاي جهانی، ترازهای مالی و حتی رکود و تورم اقتصادی، حقوق ثابت ماهانه اش را سر موعد دریافت مي‌کند، چرا که نفت پشتوانه دولت است اما برخلاف مجموعه‌هاي دولتی، شرکت‌ها و کارخانجات خصوصی به علت نفس کشیدن در فضای اقتصاد واقعی و رقابتی همواره با افت و خیزها و مشکلات اقتصادی و تجاری درگیر هستند و بالطبع کارمندانشان هم سهمی از این مشکلات را دارند. همین تفاوت‌های مهم در طول دهه‌هاي گذشته به صورت یک روحیه ریشه دار فرهنگی رسوب کرده و باعث شده عموم ما مردم علاقه‌اي به فعالیت و تلاش اقتصادی در بخش خصوصی نداشته باشیم و ثبات کم رونق کارمندی دولت را به تلاش و جدیت پرخطر بخش خصوصی ترجیح دهیم!

حال، باید از رابطه بین یارانه و نفت پرسید! غلط یا درست، وقتی یارانه به عنوان سهم مردم از فروش نفت تعبیر و تفسیر مي‌شود، باید تبعات و شبهات بعدی آن را هم پذیرفت. مثلا اینکه آیا ثروتمندان جامعه سهمی از نفت ملی کشور ندارند؟! اصلا با چه خطکش و معیاری مي‌توان استحقاق چنین حقی را تعیین کرد؟! آیا مرزبندی یارانه بگیر و یارانه نگیر تبعاتی برای وحدت ملی نخواهد داشت؟!
حتی با فرض عبور از چنین شبهاتی، طرح انصراف داوطلبانه از یارانه باز هم مشتری چندانی نخواهد داشت. مردمی که در ناخودآگاه جمعی خود عاشق حقوق ثابت ماهانه و ثبات شغلی و کار دولتی هستند، چطور مي‌توانند دل بکنند از یارانه ماهیانه‌اي که توسط دولت و از بابت فروش نفت به حسابشان واریز مي‌شود؟! گیرم که مجبور هم باشند نیم ساعت در صف عابر بانک بایستند!

مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۰۸:۵۳
این افرادی که من باهاشون در ارتباطم و نظرشونو پرسیدم اهل انصراف و این حرفا نیستن بقیه رو نمیدونم (214435)
مجید اردبیلی
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۰۵
من هم موافقم
کسی را سراغ ندارم که بگه من انصراف میدم
دولت روحانی در رودربایستی گرفتار شده و با خودش تعارف دارد
راهکار:
1-دولت باید بدون تعارف یارانه همه حذف کند بجز:
خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیه امداد

2- به هر جوانی یک میلیون تومان هدیه ازدواج بدهد
3- به جوانان بیکار بیمه بیکاری پرداخت کند.
4-بیمه همگانی را اجرا کند

در اینصورت همه از حذف یارانه ها اعلام رضایت میکنند

ولی انصراف داوطلبانه از یارانه ،خوابی است که تعبیر نمیشود. (214487)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۰:۱۴
من باپرداخت یارانه فقط به افراد تحت پوشش بهزیستی موافقم چون بهزیستی با تحقیق وبررسی دقیق افراد نیازمند واقعی راباگذراندن ازفیلترهای متعدد تحت پوشش قرارمیدهد اما من افرادی را میشناسم که واقعا نیازمند نیستند وحتی درآمد کافی وفرزندان برومند وپردرآمدی دارند وتحت پوشش کمیته امداد هم هستند ودرپاسخ به اعتراض دیگران میگویند که این طرح شهید رجائیست که به همه افراد بالای 60 سال تعلق میگیرد واگر ماازآن استفاده نکنیم حقمان ضایع میشود.
به هرحال نیازمندترین افراد کسانی هستند که تحت پوشش بهزیستی باشند . (214568)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۶:۵۶
بند 3 این مقاله را خیلی دوست داشتم... (214818)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۳:۵۲
دوست عزیز من کسی رو میشناسم که روستایی هست و 12 هکتار زمین کشاورزی داشت و عضو همین بهزیستی هم بودند! الان 2 هکتار از زمیناشون رو فروختند و واسه هر کدوم از بچه هاش یک آپارتمان و ماشین خریدند! آیا واقعا اینا از مایی که کارمند دولتیم و ماهی 800 هزار تومن میگیریم که 500 تومنش رو باید پول اجاره بدیم مستحق تر هستند؟! کاش ما هم روستایی بودیم (214939)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۲:۲۱
خب شما هم میتونین مثل خیلی های دیگه بیاین به روستا
با پول پیشتون می تونین یه خونه خوب بخرین
با پس اندازتونم میتونین یه زمین کشاورزی بخرین (215005)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۲۳:۲۱
راست می گویی و منصفانه هم همین است چون من هم در روستایمان افرادی را می شناسم که 400 راس گوسفند دارد و تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد. (214986)
بیت المال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۹:۳۵
این حرف ها چیه!
بیت المال برای همه ست.
چه پولدار چه فقیر. (215410)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۲:۱۸
شما نمی خواین از سبد کالاتون عبرت بگیرین
خوبه بدونین خیلی از نیازمندان تحت پوشش هیچ جا نیستن (215004)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۰:۳۸
1- افرادنیازمند،واقعا نیازبه یارانه دارند پس انصراف نمیدهند.
2- افرادمتوسطی مثل من بدون یارانه هم میتوانندروزگاربگذرانند،ولی وقتی میبینند که یارانه کمکی هرچندکوچک به خرج زندگی بوده وتازه انصرافشان هم کمکی به شکوفایی اقتصاد کشورنمیکندازطرفی بامشاهده عدم انصراف افرادپولدارترازخودهرگزحاضربه انصراف نمیشوند.
3- پولدارهاهم که وضعشان معلومست،اگراینگونه حاتم بخشی میکردند،الان پولدارنبودند.کسانی مثل تاجر،کارخانه دار،دکتر،بسازبفروش،نمایشگاه ماشین واملاک،هتل دار،صراف،طلافروش،فوتبالیست ومجلسیها (214569)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۰:۰۲
وقتی مردم رو کردید گداپرور ، حال از گدا چه توقع ای دارید؟ (214596)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۶:۳۲
اگه من میدونستم با قطع شدن یارانم به کشورم خدمت میشه جوانانمون شاغل میشن وبه طور کلی این پول صرفه رونقه اقتصادیه کشورم میشه این کارو با جونو دل میکردم ولی حیف که معلوم نیست این پول سراز حسابه کدوم اختلاس کننده در بیاره تو کدوم کشور دنیا (215033)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۸:۴۵
یک میلیون هدیه ازدواج ؟ حالت خوشه ؟یعنی تو شهر شما میشه با 3-4 میلیون ازدواج کرد ؟ بعدش تازه بعد از ازدواج با شکم گرسنه چیکار باید کرد؟‌ اگه میگفتی یه 20 میلیون بدک نبود (214627)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۰:۰۱
قیمت سوخت باید به تدریج قیمت فوب خلیج فارس شود، ناوگان عمومی قویا تقویت و نظارت دولتی برا ی جلوگیری از افزایش سودجویانه خدمات و قیمتها تشدید شود ، یارانه40 درصد بالای جامعه قطع شود و برعکس یارانه بقیه مردم افزوده شود نتیجه کاهش مصرف سوخت و به خصوص بنزین و کاهش آلودگی شهرها و کاهش بیماریهای مردم و ترافیک خواهد بود و دولت هم باید از سود حاصله ایجاد اشتغال و ارزان کردن درمان مردم کند در این مورد فقط باید به نظر کارشناسان توجه کرد چون اگر به حرف عامه باشد اکثریت می گویند چون ایران نفت دارد باید سوخت رایگان باشد (214877)
اميد٢
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۲۰:۵۸
هنگام سهميه بندي بنزين و گازوئيل در ايران ، قيمت آنها ( بنزين ليتري هفتصد تومان ) به حدود هفتاد درصد قيمت فوب خليج فارس رسيد و قرار بود كه طي يكي دو سال بعد به معادل صد در صد فوب برسد كه با عملكرد دولت ده و يازدهم و با سقوط آزاد ريال ، قيمت فوب هم از دست ملت ايران پريد و رفت ! مقصر در داخل كشور كساني هستند كه از سقوط ارز ملي ايراني ها ، صدها ميليارد دلار به جيب زدند و به خارج كشور منتقل كرده اند !!!! (215075)
دامغان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۱۵
اقا به پولدارها ندیم بجاش بدهیم به کسانی که کمتر درامد دارند یا کمتر کار میکنند این تشویق فعالیت کمتر نیست (214488)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۵:۵۳
تمام مشکل تشخیص پولدار و فقیر هست. شما هم راهکار دادی‌ها! (214531)
اميد٢
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۰۲:۲۶
نخير برادر ! مشكل بي مسئوليتي امانتداران هستش . هنگام شروع سهميه بندي و پخش پول در ميان مردم گفتند : كمي تحمل كنند تا قيمت بنزين به فوب برسد ! تحمل كرديم و داشتيم به قيمت فوب مي رسيديم كه يكروز صبح كه از خواب بيدار شديم ديديم كه قيمت فوب به اندازه هفت هزار سال تاريخ اين مملكت از ما فاصله گرفته است (منظور سقوط آزاد واحد پول كشورمان است ) !!!!!!!!!!! (215301)
عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۲:۳۴
اصلا به نظر شما در ایران پول از طریق فعالیت و کار بدست می آید؟ (214584)
Jarchi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۲۹
سلام آقا فکر می کنیم هلال احمر درست تر است .....

سواد مدیریتی جمعی در دوستان نسل گذشته خیلی جالب نیست و میبینیم که بسیاری از راه کارهایی ساده که می توان اتخاذ شود به صورت سبد کالا و پیام های انصراف از یارانه نمودیدا می کند وقتی هنوز در این عصر تکنولوژی و آمرا در لحظه می بینیم که افرادی را برای آمار به درب منازل اعزام می کنند نیاز است یا این عزیزان از سمت خود کنار روند و یا الگوهای مدیریت اجتماعی روز را فرا بگیرند تا مشکلات مردم به خاطر ناآگاهی ها دو چندان نشود ... شاید وقتی دیگر ... سال نو هم مبارک ... (214492)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۴:۱۸
با شما موافقم.انصراف داده نخواهد شد واین به زیان دولت است.متاسفانه آقای روحانی به اجرای مرحله دوم باور دارد که اشتباهی بزرگ است.به هر حال از امثال ما که شهروندان حاشیه ای هستیم تنها گفتن بر می آید وبس.شاید ما اشتباه می کنیم.از کجا معلوم؟! نه؟!!! (214505)
ايراني٢
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۱:۳۱
موافقت با پرداخت يارانه نقدي ( تأكيد مي كنم علي الخصوص به بي خان و مانها ، و معتادين آواره )رمز عمليات اصولگراها است براي ضربه فني كردن هر كس غير از خودشان! مگر مصاحبه هاي غافلگيرانه صدا و سيما را به نامزدهاي دوره يازده رياست جمهوري بياد نمي آوريد!؟ آقاي روحاني را مجلس اصولگراي موجود ،ملزم كرده و راهي ندارد!!!! (214886)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۵:۲۴
من با اینکه درامد چندانی ندارم اما اگر از دخل وخرج واقعی حکومت (داخلی وخارجی ) اطلاعات کامل داشته باشم حاضر به صرف نظر کردن از این حق مسلم خود هستم . (214525)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۱:۰۷
یک عده ثروتمند پر طمع که 45 هزار تومان 1 صدم درآمد ماهیانه ی آنها هم نمی شود دست طمع بر نمی دارند چه معنی دارد کسی که بیش از 2 میلیون حقوق می گیرد یارانه بگیرد؟؟. . . (214573)
شیوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۰:۰۴
چشم تنگ مرد دنیا دوست را // یا قناعت پر کند یا خاک گور (214598)
بی تا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۰:۱۰
از کمیته امداد و بهزیستی وکارمندان و بازنشستگان که سه تا یا بیشتر دانشجو دارند رو حتما قطع کنید.
چون اینها خوشبخت ترین انسانهای ایرانی اند. که از مال دنیا فقط یه پوست و چندتا استخوان دارند و روحیه ای داغون. به هر حال به ما وعده دادن بهشت از آن ماست (214601)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۳:۱۴
بابا این روحانی کار داد دستمون رای دادم تغییرات ایجاد بکند تغییر نداد که هیچی الان فرمانداران وبخشداران دولت قبل پر روتر هم شدند داره تهدید هم میکنن این هم از یارانه دادنش (214654)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۹:۲۱
ای بابا رییس دولت قبل که دستور انصراف از یارانه صادر می کرد خودش از سبد کالا گذشت نکرد
1- در قدم اول دولتی ها، از مدیران کل به بالا انصراف بدهند
2- آنهایی که در آمد میلیاردی دارند انصراف بدهند
3- میگویند چند میلیون نفر اضافه بر جمعیت ایران یارانه می گیرند ، آن ها را قطع کنند
4-... (214736)
حسین
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۱:۴۲
اول تکلیف سه هزار میلیاردها و امثال ان وهمچنین اختلاسهای میلیاردی در سازمان تامین اجتماعی توسط آقای م که متعلق به افراد ضعیف این مملکت بوده روشن شده پس از ان یارانه نیازمندان جامعه قطع شود (214753)
شوشتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۳:۱۵
زعمای قوم چرا خود را یه زحمت میاندازند؟
اتامرون الناس بالبر وتنسون انفسکم (قرآن)آیا دیگران را به نیکی دعوت میکنید وخودتان را فراموش کرده اید
انصراف از دریافت یارنه را از خود شروع کنید
تمام وزرا ومعاونین ومدیران کل ونمایندگان مجلس وقضات واساتید دانشگاهها ومعاونین مدیران کل واستانداران ومعاونین آنها وفرمانداران ومدیران کارنجات ومراکزدولتی وورزشکاران و هنرمندان درجه یک و...داوطلبانه ازیارانه انصراف دهند بعد به مردم توصیه انصراف بدهید وگرنه تلاشتان بیهوده است (214935)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۲۲:۲۵
دولت می توانست و هنوز هم می تواند با تشکیل یک کار گروه ملی مرکب از برجسته ترین اساتید علم اقتصاد ساکن ایران یا خارج کشور - فارغ از جناح بندی های سیاسی و عقیدتی- از دکتر رییس دانا, دکتر مومنی, دکتر رنانی, دکتر راغفر و... تادکترپزویان,دکترخوش چهره,دکترتوکلی, دکترنادران و... از این کار گروه ملی بخواهند چند طرح مشخص کارشناسی وعملیاتی را برای عبور از وضع بغرنج کنونی به ملت و دولت ارائه کنندتا با همکاری مجلس و کمک صدا وسیما با برگزاری یک همه پرسی عمومی مردم خود یکی از طرح های کارشناسی شده را برگزینند! (214974)
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۲۲:۲۹
برگزاری همه پرسی عمومی به این شکل به بیشتر شدن وفاق ملی, افزایش اعتماد عمومی ,نزدیکی و همکاری بیشتر مردم با حاکمان, گسترش فرهنگ مشارکت عمومی و... کمک شایانی خواهد کرد...! (214976)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۰۹:۱۱
یارانه نقدی پولی نیست که دولت برای کمک به مخارج مردم می دهد بلکه قرار بوده تفا وت قیمت کالاهای یارانه ای با قیمت آزاد آن ها باشد و د ر واقع حق تمامی مردم ایران است . یادمان نرود قرار بود قیمت ها واقعی شوند تا هر کس بر اساس مقدار استفاده اش از کالاهای اساسی و انرژی پول بپردازد . اما برای کمتر کردن فشا ر بر دولت بهترین راه دریافت مالیات از درآمد واقعی افراد است کسانی که بیشترین بهره را از خدمات دولتی و اقدامات عمرانی می برند بسیار کمتر ا ز میزان مالیاتی که باید بپردازند را می دهند. (214440)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۹:۱۳
تا آنجا که آقایان به ما گفته اند حرت امیر(ع) بیت المال را بطور مساوی تقسیم می کرد جلو رانت و اختلاس را بگیرید (214735)
ن آشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۰۹:۴۶
آقايان بجاي اين همه شعار و خيال پردازي براي پيشرفت و رونق كشور چند مدير كارآمد از كشورهاي ديگر براي چند سال استخدام كنند و پولي كه (ب.ز) و (م.ر) اختلاس كرده اند را به عنوان حقوق بدهند به اين مديران و اين بيماري لاعلاج اقتصاد كشور را درمان كنند. (214442)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۳۶
اتفاقا منم همین نظر رو میدم همیشه
ما که همه چی وارد میکنیم
چرا مدیر خوب وارد نکنیم؟ متاسفانه به مدیران خودمون که اعتماد نداریم و لایق نمیدونیم هیچ کدومشون رو! پس حداقل واردات مدیر راه بندازیم! (214495)
وبگرد ایلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۰۳
بهترین راه برای دولت این است که برای هر سرپرست خانوار ایرانی یک شناسنامه مالی تهیه کند و با وضع قوانین لازم از طریق مجلس شورای اسلامی جزئیات دقیق تمام حساب های بانکی ، اموال منقول و غیر منقول و سرمایه های هر خانواده دراین شناسنامه مالی مشخص شود و در آن سهم مالیاتی که فرد باید به دولت بپردازد هم تعیین شود و پرداخت یارانه نقدی را مشروط به پرداخت سهم مالیاتی فرد کند که مطمئنا اغلب ثروتمندان سهم مالیاتی بسیار بالاتری نسبت به مالیات پرداختی خواهند داشت و خود را مدیون دولت خواهند دانست و انصراف میدهند (214445)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۰۹
مقاله جامع و خوبی بود بخصوص بند 3 (214447)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۱۰
من فکر کنم الان اگه واقعاً از مردم در مورد یارانه بپرسن همه حاضرن هیچی که یارنه رو نگیرند بلکه حاضرند نفری 45تومان هم به دولت بدهند ولی به شرط اینکه قیمتها به سال89-90 برگرده ، اگه اینطوره تایید کنید (214448)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۹:۰۸
کاملا موافقم (214633)
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۹:۰۴
جانا سخن از زبان ما می گویی (214734)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۱۸
من فکر میکنم این یک آغازی بر حذف شمار زیادی از مردم به صورت دهک (214450)
یارانه بگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۱۹
همانا انصراف دهندگان از یارانه ها از پرهیزکارانند.
حسن فریدون صحیفه تدبیریه (214451)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۴۱
باید روش هدفمندی عوض بشه
مثلا من در مورد سبد کالا یادمه خیلی ها که نیازی نداشتن میگفتن مفته دیگه بگیریم ولی اگر ارزش سبد رو بالاتر میبردن و یه پول نسبتا کمی براش میخواستن خیلی ها که نیازی نداشتن نمیگرفتن
مثلا ارزش سبد در حد 300-400 تومن میشد ولی مثلا 150 تومن باید میدادی ، اونوقت خیلی ها نمیگرفتن
واسه یارانه ها هم باید یه کاری بشه که کسانی که میخوان بگیرن به زحمت بیفتن تا نیازمندهای واقعی مشخص بشه، البته این زحمت دوره ای و کوتاه مدته
بقیه در ادامه (214455)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۲:۰۷
مطمئن باش بانظرتوبازهم همان پول دارهامی گرفتندچون یک مستضعف 150هزارتومان شایدنداشته باشدولی پولدارداردومیدهد (214578)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۱:۱۹
این هم نظریه
درست هم به نظر میاد ، منظورم کلی بود ، من اقتصاد دان و جامعه شناس نیستم
منظورم اینه روش هدفمندی عوض بشه طرح خوبیه چون یارانه باعث فساد و رانت خواری بود
چه تو آرد چه بنزین چه بقیه محصولات یارانه ای (214613)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۴۴
در ضمن همه میدونم دولتها از خداشون بود هدفمندی اجرا بشه ولی هیچکس مث محمود جرات اینکار رو به خرج نداد
طرح خوبی هم هست منتهی بد اجرا شده تا حدی ، چه بسیار افرادی که مث الان از تحریم سود میبرن قدیم از نفت و بنزین دولتی و یارانه ها سودهای بسیار بیشتر از تحریم به جیب زدن و چه قاچاقی سوخت و ....ای که نمیشد
الان هم دولت دوست داره تو مالیات یه تکونی به قوانین بده و مالیات رو سختگیرانه کنه ، خوبه ها ولی زورتون به مغازه دار بدبخت و کاگر و کارمند نرسه
چرا بساز بفروشها مالیات ندارن؟؟؟ و خیلی های دیگه (214456)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۵۴
آقای ...... هم می خواست مردم را به دهکهای مختلف تقسیم کنه که به دهکهای بالا (ثروتمندان) یارانه تعلق نگیره اما نشد آخرش یارانه را به همه دادن اینبار شاید از همه گرفتن! (214458)
ایرانی نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۵۴
نا امیدی از دولت روحانی در بین مردم موج میزنه! آقای روحانی چرا به وضعیت روانی جامعه هیچ توجهی نداره؟؟؟

در این شرایط افزایش قیمتها خطایی نابخشودنی است! (214459)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۱:۴۲
دوستان حمایت مردمی که به غیر از تفکر سازنده به همه چی فکر می کنند به درد کسی نمی خوره. هر روز که میگذره این حس تو ذهنم قوی تر می شه که با این مردم(نه دولت) این مملکت هیچ وقت رشد نخواهد کرد. چون خلایق. انچه. لایق (214725)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۰:۵۸
اصل این کار از اساس اشتباه بود ولی حالا که به بهانه هدفمندی یارانه ها در آمدها ریالی و هزینه ها دلاری شده است نباید توقع انصراف داشت در ثانی همه ی کشورهای حاشیه خلیج فارس هم مثل ما نفت دارند ولی هیچ وقت اینقدر منت پول نفت بر سفره های مردمشان نیست و وضعیت معیشتی مردمشان نسبت به کل دنیا عالی است (214460)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۱:۱۷
با سلام تحلیل خیلی جالبی هستش ومن کاملا با آن موافقم،به نظر من تعداد انصراف دهندگان به صدهزارنفر هم نخواهدرسید.پیشنهاد من به دولت این است که بیهوده وقت خود وبیت المال رو هدر ندهد. (214462)
صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۱:۲۵
چرا میخواین با این تبلیغات دروغین توی رسانه ها مردم را جیگر فرض کنید؟
این راهش نیست
چرا پله پله دهک دهک یارانه از بالا به پایین بر اساس اصول حذف نشود
چرا میخواید با احساسات کارها رو به پیش ببرید
ما هم تو همین آب و خاک زندگی میکنیم
آیا حق نداریم؟
با تشکر از سایت شما به خاطر اطلاع رسانی به روزتون (214464)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۱:۲۹
تحلیل جالبی بود من که شخصا انصراف نمیدم چون کیفیت آموزش در مدارسخیلی پایینه و من این پول رو برای آموزش کلاسهای زبان و ریاضی پسرم هزینه میکنم.
مطمئن هم نیستم که اگر انصراف بدم این پول به رشد اقتصادی منجر میشه یا مستقیم میره تو جیب بعضیا... (214466)
jalil
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۱:۳۴
جانا سخن از دل ما میگویی ،چه کلامی خوش تر از سخن تو که از دل ما می گویی
افرین بهار به صراحت کلامت . (214468)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۱:۴۱
سلام،ازهمه نظرات فوق ،فقط باپیشنهادراههای مهمتربرای کمک به اقتصادملی وتوزیع عادلانه ثروت موافقم.بهترین راه تعیین یارانه بگیران مرحله دوم هم راستی آزمایی تقاضاها؛براساس سقف درآمدوداراییِ معین وجریمه قانونی برای خلافکاران است.درضمن نفت نبایدمثل گوشت قربانی تقسیم شود،بلکه به عنوان ثروت ملی بایدصرف آبادانی وزیربنای کشورومیراث آیندگان باشد. (214469)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۱:۴۴
مسولین محترم بفرمایند فرق من که ماهی دو ملیون تومان درآمد دارم اما 5سر عایله دارم و خانه و ماشین ندارم با کسی که 800هزار تومان درآمد دارد و دارای ماشین و خانه هست در بررخورداری یاعدم برخورداری از یارانه چیست؟ آیا اگر با خود اظهاری به من و امثال من یارانه تعلق نگیرد -جفا نیست؟ (214471)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۴:۳۵
اونی که با 800 تومن درامد هم خونه داره هم ماشین خوب لابد از شکمش و تفریحش زده. شمایی که کل 2 میلیون رو خرج امورات روزانه کردی خوب خوردی خوب پوشیدی الان خونه ماشین نداری تقصیر خودته. (214513)
سفیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۲:۱۵
چرادرنمازجمعه علیه این طرح حرفی زده نمی شود؟چراصداوسیما درسریال پرمخاطب این همه زیرنویس برای تبلیغ این طرخ می گذارد؟چرانمایندگان ما درمجلس به طورجدی بااین حرکت دولت مقابله نمی کنند؟چرامراجع تقلیدبه دادمردم نمی رسند؟مگردولت همه کاره مملکت است که هرکاردلش خواست بکند؟فقر.فساداداری.زورگیری.اعتیاد.آمارپایین ازدواج.آماربالای طلاق.قتل.سرقت.تورم.بیکاری.درمان.مسکن.گرانی.ناامنی.دزدی های کلان بیت المال.قطع سرانه مدارس.و...بهتراست به اینها توجه شود. (214477)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۰۲:۲۰
چرا در زمان معجزه هزاره سوم حرفی زده نمی شد؟ (215000)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۲:۴۸
بنده به هیچ عنوان انصراف نمی دهم
چون به دولت و حکومت هیچ اعتمادی نداشته و ندارم
یارانه رو می گیرم و خودم به نیازمند واقعی می دهم (214480)
ایرانی بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۱۶
حسن فریدون و دولتش زیادی خوش بینه کدام دولت در ایران با مردمش صادق بوده که حالا مردم با تقاضای ایشان از گرفتن پول منصرف بشوند .

اول برادری تو ثابت کن بعد ...

ساده لوحانه ترین کار است . مردم وام میگیرند به این راحتی قسطش را نمیدهند

سطح اعتماد عمومی بین مردم بسیار پایین است چطور طرح انصراف از پول نقد حتی هزار تومن در ماه جواب بده . واقعا خوش خیالی آقا

شرط اول همراهی مردم جلب اعتماد مردم

بابک زنجانی و امثال آن ثروت مملکت را غارت میکنند هنوز نام کامل ایشان را نمیبرند میگویند ب -ز ولی ... (214490)
فرارمالياتي؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۳۰
مردم ، حاكمان و دولتها را انتخاب مي كنند تا وسيله اي باشند براي رسيدن عموم به رفاه نسبي و مساوي ، و به حكومتها تفويض مي كنند تا بنمايندگي از اكثريت ملت از انباشت ثروت درنزد چند نفر يا چند گروه محدود جلوگيري كنند، حال اگر طي دهها سال نتيجه حاصل نشد يا بايد در حسن انتخاب كردن توسط ملتها شك كرد يا در صحت انتخابات شك كرد ،يا به وجود فعاليت مافيايي دولتي قوي در دولت موجود مظنون شد!!! (214493)
مجید اردبیلی
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۳۴
من کسی را سراغ ندارم که بگه من انصراف میدم.

دولت روحانی در رودربایستی گرفتار شده و با خودش تعارف دارد.

راهکار:
1-دولت باید بدون تعارف یارانه همه حذف کند بجز:
خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیه امداد

2- به هر جوانی یک میلیون تومان هدیه ازدواج بدهد
3- به جوانان بیکار بیمه بیکاری پرداخت کند.
4-بیمه همگانی را اجرا کند

در اینصورت همه از حذف یارانه ها اعلام رضایت میکنند

ولی انصراف داوطلبانه از یارانه ،خوابی است که تعبیر نمیشود. (214494)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۳۹
بنظر مي رسد كه دولت يازدهم براي پرداخت پول ميان مردم ، تحت عنوان هدفمندي يارانه ها ، توسط مراكز قدرت كه آن مراكز عمدتا از اصولگراها هم هستند تحت فشار مي باشد!!! (214497)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۳:۴۶
به نظرم انصراف اختیاری ازیارانه برای ظاهرسازیه،دولت کارخودش رو میکنه وهرکسی رو که بخواد حظف میکنه. (214498)
ساميار
United States
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۴:۰۴
اگر يارانه درست هم تقسيم شود،بازهم دردی از مردم دوانخواهد کرد.اصلا فاز دوم نبايد اجرا شود (214502)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۴:۵۶
مطمئن باشید اگر در اروپا یا آمریکا هم به هر کس ماهی 1 دلار مفتی بدهند کسی بعدا انصراف نمی دهد (214515)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۹:۳۸
مفتی کدومه عمو؟ اتوبوس 20 تومنی شده 600 تومن. نون ، برق، اب، گاز ، همه چی گرون شده بعد میگی مفتی؟ تازه ما باید سوال کنیم این پولا چی شده؟ (214563)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۰:۰۳
چرا مفتی؟ مگه ده برابر یارانه رو رو انرژی و بقیه مواد و خدمات نکشیدن؟ (214567)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۴:۵۷
مبلغ یارانه رقمی نیست که دردی ازخانواده های تقریبا با درامد متوسط درمان کند دولت بایستی بجای تبغلیات رنگارنگ اعتماد ازدست رفته زا برگرداند که انهم امری بسیار مشکل و زمان براست (214517)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۴:۵۸
اتفاقا ما پول میدیم به کسایی که ثبت نام می کنند تا جوری ثبت نام کنند تا آب از آب تکون نخوره و مشمول بشیم. (214519)
بی نام و نشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۵:۰۲
این آقایانی که این قدر به فکر فیر و فقرا هستند باید در نظر داشته باشند که حدود 99 درصد ملت ایران نسبت به همین آقایون که خودشون هم یارانه بگیر هستند زیر خط فقر مدفونند (214521)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۵:۱۹
یکی از آشنایان ما کارگر یک دامداری بزرگ است که سبد کالا به او تعلق نگرفته بود ولی به صاحب دامداری تعلق گرفته بود (214523)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۹:۳۶
کلا طرح خنده داری بود. تورم 30 درصدی داریم با این کمک 100 هزار تومانی چه اتفاق مثبتی تو زندگی افراد رخ میده؟ بهتر بود که بودجه اش رو میدادن اشتغال زایی مناطق محروم (214562)
رجایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۵:۲۶
اگر در فکر اقتصاد کشورند اول دولتمردان و نمایندگان مجلس که بیش از 200 نفر ار آن ها عضو هیئت مدیره شرکت های دولتی هستند از پاداش سالانه هیئت مدیره ایی شان که در فولاد مبارکه مثلا 400 ملیون تومان برای 5 نفر است که سه تای آن ها باز نشسته هستند بگذرند.
پاداش هیئت مدیره سایر شرکت های زیر مجموعه ی فولاد مبارکه هم نوش جانشان. (214526)
ناشناس
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۵:۵۳
بهترین راه به نظر من بجای گران کردن حاملهای انرژی و خدمات دولتی که باعث تورم میشه بیایند سالانه مثلا سالی 5درصد یا ده درصد از مبالغ پرداختی به مردم (یارانه) رو کم کنند با اینکار هم کمتر پول به جامعه تزریق میکنند که خود این باعث میشه جلوی سرعت تورم در جامعه گرفته بشه (214530)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۶:۳۵
درادمه راه حل های درج شده در 3 میتوان اخذمالیات ازنهادهای فراقانونی را هم گنجاند که درآمداین نهادها نجومی است وهیچ مالیاتی هم نمیدهند . (214534)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۷:۱۹
عجب تحلیلی (214541)
ماهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۷:۲۲
دولت فخیمه آن آتش زننده به دین ودنیای مردم ایران! تنها برای محبوب شدن در بین توده مردم از بیت المال آنان برداشت و با بوق وکرنا یارانه و سهام عدالت و سیب زمینی و ...قول هزار متر زمین ویارانه ۲۵۰۰۰۰تومانی داد و هیچ کس در برابرش نایستاد و همه مسئولین تجلیلش کردند.حال این میراث مشترک همه دست اندرکاران ۸۴تا۹۲ است.باید برای نجات از این آوار ضمن دلجویی از منتقدین عقوبت کشیده همه عقلا همفکری کنند.والسلام (214543)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۷:۳۶
سلام اینکه بخواهند یارانه قطع شود یا نه بحثی بود که خیلی از کارشناسان قبل از اجرای فاز نظرشون منفی بوده و کم سوادترین قشر جامعه هم میدانست که به مشکل خواهد خورد چه برسد به فاز دوم حال اینکه اجرای تمام هدفمندی یک اشتباه بوده الان هم حذف قشری دیگر باز هم اشتباه میباشد من بنوبه خودم پولدار هستم 4 نفر یارانشو میگیرم انصرافم نمیدم دوست دارم پولشو بریزم تو جوب چون هیچ اعتمادی به دولتمردانمون ندارم (214548)
گياه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۷:۳۸
بهار نيوز دمت گرم كه توي اين همه سايتهاي مختلف حرف دل مردم را مي زني و اي كاش دولت دچار ابهام و حاشيه هاي ناشي از اين اشتباه نشود...مردم هر روز بيشتر و بيشتر نسبت به اميدهاي خودشان ناميد مي شوند و دلسرد از اين اوضاع.... (214550)
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۷:۵۶
باسلام اگرقراره یارانه هارو قطع کنند قیمت هارو به قبل از طرح هدفمندی برگردانندیادم هست که یکی از وزرای احمدی نزاد پس از اجرای این طرح در مصاحبه صداوسیما گفت قیمت ماکارونی 50تومن اومده پایین الان همون ماکارونی قیمتش دوبرابر شده به این حرفا اعتماد نداریم یعنی دولتها قابل اعتماد نیستند مگه قرار نبود درازای تولد هرفرزند یک میلیون بحساب نوزادان واریز شود کوووووووووووووووووووو (214552)
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۹:۰۲
باتائید تمام مطالب گفته شده اضافه مینمایم که هزینه دیگری نیزبرگرده ملت ایران سنگینی میکند هزینه زندگی مردم سوریه وعراق وافغانستان که ازپول نفت ملت ایران ارتزاق میکنند ومایارانه نقدی ازچنگال مفت خورهای خارجی درمیآوریم وبه ملت ایران میدهیم. (214557)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۱۹:۳۵
مقاله خوبی بود...انتقادی بود و در عین حال پیشنهادات خوبی هم داشت. جراحی اقتصاد در شرایط فعلی و درحالی که یکبار در امتحان مردود شده اصلا به صلاح نیست. و دولت هم اگه دلش برای اقتصاد سوخته بهتره از خودش شروع کنه و جلوی خیلی بریز و بپاشها و همچنین رانتهای دولتی رو بگیره. تو شرایط فعلی قشر ضعیف و متوسط دچار اسیب جدی میشن. جریان تاثیر رایانه ها رو باید با امار و ارقام صادقانه مشخص کرد. به نظرم شاید کلا 20 درصد این طرح کارایی داشته و در عمل به ضرر صنعت و سلامتی جامعه تموم شده (214561)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۱:۱۶
اگر حاكميت واقعا ادعا مي كند كه به دنبال حذف تصدي گري هاي اضافي از دولت است لطف كنندحق استخراج ، بهره برداري و فروش ازچاههاي نفت و گاز موجود در كشور را با در نظر گرفتن برداشت صيانتي و در قالب سهام عدالت و بصورت تشكلهاي تعاوني به آحاد ملت بسپارد و طبق نظر متخصصين و كارشناسان ، ماليات منطقي را از هر بشكه نفت خام توليدي و هر مترمكعب گاز توليدي از بهره برداران أخذ نمايد. (214574)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۱:۱۷
من انصراف نمی دهم فوقش همان پول یارانه را می دهم به یک خانواده نیازمند// بهتر از این است که انصراف بدهم ووضعیت اقتصادی همینی که هست بماند وشاید پول یارانه ما را تحت هر عنوان وتبصره ای به اقازاده ها بدهند تا خرج تحصیلاتشان در خارج کشور و.... جور شود ختم کلام حقوقم نسبتا خوب است اما به خدا انصراف نمی دهم (214575)
فرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۲:۲۴
لطفا اول پولهایی راکه میلیاردی ازجیب این ملت رفته برگردانندباجان ودل ازدریافت یارانه انصراف میدهیم جلوگیری ازفسادوگرفتن مالیات نسبت به درآمدعلاج درداین مملکت است (214582)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۳:۰۶
من علی رغم اینکه ازروزاول بایارانه مخالف بودم ولی الان تحت هیچ شرایطی ازیارانه انصراف نمی دهم اگرهم بااجبارقطع کنندبایدفردای قیامت پاسخگوباشند.زیرابااعمال یارانه هزینه های آب وبرق وگازافزایش یافته ودرسال جدیددوباره افزایش داده اند. بنابراین قطع یارانه کاری بی فایده است مگراینکه یارانه همه راقطع کنندودوباره قیمت حامل های انرژی به حالت اول برگردد. (214588)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۳:۳۹
پرداخت پول به ملت بصورت مستمري ، وظيفه دولت نيست . وظيفه دولت جلوگيري از ويژه خواري و فرار مالياتي سرمايه داران است وظيفه دولت تنها قشون داري نيست كه امروزه ترويج مي گردد وقتي مردم آنچنانكه در هشت سال گذشته مشاهده كنند بيشتر ويژه خواريها در پوشش خدمات بعضي از دولتيها انجام شد ديگر بسختي اعتمادشان را ميشود بدست آورد. (214590)
زيرك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۳:۴۵
راستي سهم كارخانه داران و سهامداراني كه با ارز بيت المال مواد اوليه واحد هاي توليديشان (براي مثال شكر) را بصورت قاچاق و يا شبه قانوني وارد مي كنند سپس كالايي ( براي مثال انواع كلوچه و شكلات ) با ارزش شناور تحويل جامعه مي دهند و صادر كننده نمونه هم مي شوند و از ماليات هم فرار مي كنند از يارانه ها چقدر است!!!؟؟؟؟ (214592)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ۲۳:۵۱
چطور است كه شهرنشينان بايد يك ليتر شير را به قيمت شناور دو هزار و پانصد تومان بخرند و يارانه علوفه و گارگر و دامپزشك دامها را هم از همين راه به دامدار پرداخت كنند و لي دامدار و روستايي محترم يارانه هم بگيرند و تعاوني روستايي هم بديشان برنج و حبوبات و الخ هم تقديم بنمايد!؟؟ (214594)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۰:۰۸
وظيفه حاكميت ، صرف لشكر داري نيست ، كشور داري هم هست .وظيفه دولت جلوگيري از افزايش نرخ تورم و نيز كاهش دادن تورم است نه پول پخش كردن ميان مردم و نه افزودن به نقدينگي كشور!!!! (214600)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۰:۱۵
چرا هميشه بايد بازنده اصلي ، قشر پويا و مولد متوسط جامعه باشد!؟ چرا يك نفر يا يك گروه با سوء مديريت خودشان ( و البته متعمدا ) ارزش سرمايه عمر دهها ميليون نفر از مردم را در عرض چند ساعت به ثلث كاهش دادند و همزمان اندكي ديگر بي رنج و محنت ميلياردر دلاري شدند و هيچ مدعي العمومي از ايشان ( مراد تيم مديريت دولتهاي نه و دهم است ) توضيحي نخواست !؟؟ (214602)
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۲:۴۷
مگه قبل هدفمندی یارانه تبلیغ نمیکنند که اگه اجرا بشه با سود حاصل از اون اقتصادمون و هزار کار دیگه ای میشه چه تغییر اتفاق افتاد که حالا انصراف بدیم چیزی تغییر نکنه دوما مگه پول نفت مال همه مردم. نیست سوما همین کشورهای عربی اطراف ما که فقط نفت دارن ببینید کردنشون چه اوضاعی دارن پس مشکل معلومه ولی انگیزه ای واسه مصالحش نیست من که از آریم به روحانی پشیمونم (214893)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۰:۲۲
من هم انصراف نمی دم (214604)
تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۰:۵۰
حاضرم از دریافت یارانه انصراف بدهم، به شرطی که دولت تضمین بدهد که یارانه من (آذربایجانی ها) صرفاً برای نجات دریاچه ارومیه صرف خواهد شد.
ضمنا مرحله به مرحله به مردم گزارش کار بدهند. (214610)
بافكار اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۷:۵۲
با سلام به استحضار ملت عزيز خودم
بنده حقير پيشنهاد مي دهم تمامي مقدار يارانه كه قرار است به دست مردم بدهيد را در امور مشاركت در ساخت كشور بكار برده و نرخ سودي نيز براي آن تعيين كنند كه تمامي ايرانيان در ساخت كشور عزيزمان مشاركت داشته و رضايت تمامي مردم كشور نيز برآورده و كشورمان نيز پيشرفت قابل ملاحضه اي خواهد داشت با يك جمع و ضرب معمولي مقدار يارانه كه ماهانه به مردم داده مي شود براي جمعيت هفتاد و شش ميليوني عددي معادل 3465600000000 كه مي توان با اين مقدار سرمايه چندين كارخانه بزرگ و كارهاي ... (214621)
علی
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۷:۵۵
سلام اصلا اجرای فاز هدفمندی چه در مرحله و اول و مرحله دوم در ایران نباید اجرامی شد و نخواهد شد .چون زیر ساختهادرست نیست در اوایا دولت احمدی نژاد فرض مثال لیتری 100 تومان بود الان صحبت 1000 تومان است در طول 5 سال ده برابر شده هیچ یک از در امدهای مردم ده برابر نشده با مرحله اول بدبختی شروع شد حالا می خواهند مرحله دوم را اجرا کنند بطور صریح بگویم اقایان اصلا اجرا نکنند که فاتحه مردم خوانده می شود .45 هزار تومان دادند به نفری به خانواد 4 نفری180000 توامان پول گاز برای 40 روز امده 93000 تومان و... یارانه ... (214622)
يك ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۸:۳۶
با سلام و عرض تبريك سال نو خدمت هموطن هاي عزيزم
بنده حقير پيشنهادي دارم كه تمامي يارانه نقدي كه به مردم ميدهند معادل 3465600000000مي باشد كه مي توان در ساخت كارخانه و عمران كشور صرف شود و سود مشاركت را بين مردم تقسيم كرده و تمامي ايرانيان جزء سهامداران ايران زمين خواهند شد .اين كار باعث مي شود كه:
1-تمامي جوانان مشغول به كار مي شوند.
2 -تمامي ايرانيان در ساخت كشور مشاركت مستقيم داشته باشند.
3 -تمامي ايرانيان در سود مشاركت در اين طرح عظيم سهم دارند و مي تواند سود آن را بصوت نقدي در همان كارتي كه ... (214626)
بشارت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۹:۰۵
من با نظر خواهی محمد موافقم وقطع یارانه هیچ کمکی به دولت نمی کند بلکه درریخت وپاش کمکی زیاد میکند یک زمان میگفتند در جار ی پول نداریم بعدا" معلوم شد میلیاردها پول برداشته شد پس حق مردم را به خودش واگذار نما یند (214632)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۹:۴۶
يارانه حداقل پولي است كه دولت ايران به مردم مي دهد بي زحمت و بي هيچ كار مثبتي ولي حداكثر پولي كه حكومت از منافع مردم و ثروت مردم مي برد و براي خودشان و نيروهاي گوش به مشتشان در سوريه و عراق وتبليغات ديني در سراسر جهان مي كنند و از طرفي بي تفاوتي به منافعي كه بين ما و قطر دارد با برداشت افقي( ديگه از عمودي و مورب گذشته ) قطر از منابع مشترك مي برد و امتيازات درياي خزر و... بابك زنجاني هاو 100 ميليارد دلاري كه تو بانك هاي ديگر كشور هاست و پول هايي كه 9 هزار و 3 هزار و 20 هزار ميليارد اختلاس و همگي ... (214635)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۰۹:۴۷
وزير محترم اقتصاد كه مدعي هستند از دهكهاي بالا اطلاعات خوبي در اختيار دارند بفرمايند بگويند كه از ويژه خواراني كه سرمايه شان در حساب شركاء صوري ايشان هست و اصولا تمام درآمد ماهانه ايشان به خارج منتقل مي شود و حتي تفريحات ايشان و خانواده ايشان منحصرا مسافرت به جزاير هاوايي و قناري و پاريس و بالي و.... است چه اطلاعاتي دارند!؟ (214636)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۱:۲۹
اینا همش سر ملت کلاه گذاشتنه.اینا فقط میخواستن قیمت هارو جهانی کنن که دارن انجامش میدن.اگه حقه برا همه حقه اگه نیست برا هیچکس نیست.یکی میلیاردی میخوره کسی ککش نمیگزه یکی محتاج 45 تومن پوله.هر وقت عدالت برقرار شد میشه در مورد اینا هم اظهار نظر کرد. (214643)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۱:۵۸
باسلام
آقا چرا عوام فریبی می کنید حق مردم و با منت بهش میدید ما که دیگه نمی دونیم این دولتیها از جون مردم چی می خان اقا نمی خواهی یارانه بدی قیمتها رو برگردون به قبل از یارانه./ (214650)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۲:۱۹
من انصراف نمیدم چون تو مجموعه ای که کار میکنم دیدم و میدونم چه خبره پاداشای میلیونی به هم میدن ولی اخر ماه که میشه دست میبرن تو کارکرد و از اضافه کاری و چیزای دیگه میزنن تا برا پاداشای میلیونیشون پول کم نیارن یعنی از حلقوم کارگر میبرن و تو حلقوم خودشون میریزن. کار دولتم همینه از اونی که باید بگیره نمیگیره چه مالیاتها و... که از قشر کم درامد میگره و از تاجر و... نمیگره مثلا شنیدم چند وقت پیش شهردار ابادان با دوتا از اعضای شورای شهر رفته ترکیه پول سفرشم از حقوق پرسنل کم کرده (214651)
آرمینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۲:۴۳
چرا باید مردم از دریافت یارنه انصراف بدهند مگر قبلا" این مقدار پوارا به عنوان سوسید نمیدادید والان به این بهانه بهای اقلام مورد نیاز جامعه بصورت نجومی بالا رفته مگر خودتان نمی گویید حامل هایانرژی را حداقل 25درصد افزایش میدهید چرا حرفی میزنید که هیچ خریداری ندارد وقتی اقتصادانها فریاد میزدن این هدفمندی تورم زا چرا هیچ گوشی شنوانبود می خواهید همان پولی راکه به عنوان یارانه به مردم میدادید ندهید خوب راست حسینی ندهید دیگر چرا اینهمه ضغری وکبری مکنید مردم ایران همیشه صداقت را دوست دارند چون صادق نیست (214652)
محمدرضابهزادی اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۲:۵۹
مفت خوری تو این مملکت دیگه فرهنگ شد....خودتان را خسته نکنید....یارانه قطع بشه مردم دوباره انقلاب میکنند.. (214653)
ایرانی فلک زده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۲۲:۳۷
اونهایی که مولتی میلیاردر شدند با زحمت و تلاش و در شرایط برابر و رقابت سالم به ثروت رسیده اند یا با رانت و ویژه خوری؟؟؟؟؟؟؟

ویژه خوری ورانت هم یک نوع مفت خوری سیستماتیک است که سالهای مدیدی است که در کشور نهادینه شده است! (214710)
تبدیل صفحه کاغذ به نمایشگر + فیلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۳:۴۵
ارسال خبر به سایت بهار نیو
تبدیل صفحه کاغذ به نمایشگر + فیلم
به تازگی در اغلب کشور ها این سبک نمایش برای کتاب ها و روزنامه ها و مجلات پر فروش رونق گرفته است
و منتشران با چاپ این عکس ها در کنار کارهای خود پیام بیشتری را به خواننده می رسانند و همچنین فروش محصولات خود را افزایش می دهند برای نمایش این نوع فیلم ها و انیمیشن ها بر روی یک کاغذ بدون هیچ نوع پلیری نیازمند تخصص سه بعدی و تکنیک های بصری و قانون های این تکنیک و حرفه می باشد
امید اسدی عکاس و فیلمبردار سه بعدی در داخل ایران سبک این نوع تکن (214656)
ع م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۴:۱۲
اقا چه ربطی داره--پولدار و فقیر و متوسط همه دلشون میخواد یارانه رو بگیرن سرمایه ملی پولدار هم اندازه فقیر سهم داره از منابع کشور (214657)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۴:۴۴
گاز 20 درصد گرون شده آب و برق هم همینطور منطقیه که انصراف بدیم؟؟ (214659)
صمد از تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۴:۵۸
برای رونق اقتصاد باید اول جلوی سوراخ های بزرگ را گرفت(مثل ب.ز)بعد دنبال سوراخ سوزن گشت.من انصراف بدم بازم امثال ب.ز ها غارت میکنند. (214660)
ثمر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۶:۲۴
اقا ملت دیگه به پدرشونم اعتماد ندارند خودتونو خسته نکنید (214669)
ورز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۷:۱۱
ملت هیچ گاه به پشت میز نشننان اعتماد نداره وانها را جدا از خود می دانند دولت بدطور گیر کرده قطع ان بسیار بد خواهد بود لطفا با تدبیری بیشتر عمل شود بهتره به جایی اینکار ملیات از ثروتمندان بگیرند (214678)
فروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۷:۴۲
یارانه نگیرم که پولش بره تو جیب امثال بابک زنجانی (214682)
سید ازتهران
Canada
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۸:۰۴
یک راه حل اینست که سهمیه سوخت اتوموبیل های بالای مثلن 75میلیونی قطع شود.بنده بااینکه وضع مالی خوبی ندارم بشرطی که اوراق قرضه سررسید 3سال دیگررا با سود بانکی بدهندبرای این مدت انصراف میدهم.رکود اقتصادی چندسال پیش آسیای جنوب شرقی به دلیل رابطه تنگاتنگ دولت ومردم خیلی سریع برطرف شد حتی جائی خواندم مردم کره ج ومالزی داوطلبانه طلابرای مدتی معلوم به دولت امانت داده اند. . . (214686)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۱۹:۰۲
کاش می شد یه سئوال ساده از آقای رئیس جمهور پرسید. حقوق ها که 20 درصد اضافه شده به جای 40 درصد تورم. آب و برق و گاز و حامل های انرژی هم که 20 درصد بالا رفته. بقیه اجناس هم که به تبع افزایش قیمتها گران تر می شود. حالا از این 45 هزار تومان هم انصراف بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن در جریان سبد کالا هم دیدیم که اونایی که احتیاج داشتند بهشون تعلق نگرفت.... (214689)
کشاوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۲۰:۲۳
ایا میدانید حقوق یک معلم در کشورهای خلیجی چقدر هست که نی خواهید همانند انها و به قیمت انها حاملهای انرژی را افزایش بدی (214700)
حسن ناصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ۲۳:۵۹
اگه دولت تضمین بده افرادی که اتصراف میدن در صورتیکه در اینده نیاز پیدا کردند دوباره یارانه شان داده میشه شاید خیلیها انصراف بدند (214717)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۱:۰۳
یارانه شده گداپروری وتنبلی چرابایدیارانه افرادی که بازحمت وتلاش به جایی رسیدن حذف بشه که بدن به یک عده آدم تن پرور زندانیها معتادین یارانه بگیرن بقیه نه چه کاریه (214722)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۰۲:۴۶
به نظر من حذف چولدارها از بیت المال یعنی تشویق فقر !
یعنی پولدار باید مجازات بشه؟ در صورتی که پولدارها کارخانه دارها هستند که کارآفرینی می کنند و این از دایره عدل خارجه که پولدار از حق خودش محروم باشه.
به جای این مسخره بازی ها جلوی دزدی ها ، اختلاس ها ، هدایای چند میلیونی ، اضافه کاری ها و عیدی هایی که همین اسفند ماه در رقم های بالا بین مدیران توزیع شد رو بگبرید و با این کار به تورم دامن نزنید.
کار روحانی یک خودزنی اقتصادیه که افراد قابل توجهی ازش استقبال نمی کنن. (214730)
mohamadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۱:۵۲
همه با هم مقتدرانه در صحنه ی دریافت یارانه ها شرکت می کنیم . انصراف نمی دهیم حتی یک ماه یارانه را رشوه می دهیم تا اسممان حذف نشود. ( به مسئول ثبت نام پول میدیم تا خیلی زیرکانه ثبت نام کنه). اگه او نتونه به کارمندای بخشداری و فرمانداری خلاصه حتی می ارزه تا 500 هزارتومان هم خرج کنیم واسممون حذف نشه. بالاخره حرف چندساله می ارزه نه؟ (214762)
hesam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۷:۳۲
ﺁﻗﺎﯼ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻋﺰﯾﺰ
ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺩﺍﺋﻢ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﯽ ﮔﯿﺪ ﺍﺯ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﻫﺎ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ
ﺑﺪﯾﻢ ...
ﺍﺻﻼ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﺪ ﺍﺟﺎﺭﻩ ﺧﻮﻧﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ؟
ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﺪ ﻗﺒﺾ ﺁﺏ ﻭ ﺑﺮﻕ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ؟
ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﺪ ﺧﺮﺝ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ؟
ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﺪ ﺍﮔﻪ ﺧﺮﺝ ﺧﻮﻧﻪ ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﻣﺎﻩ ﻧﺮﺳﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ؟
ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﭼﺮﺥ ﻣﻌﯿﺸﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭ ﺑﮕﺮﺩﻭﻧﯿﺪ، ﭘﺲ ﭼﯽ ﺷﺪ؟
ﮐﺠﺎﺳﺖ ﺍﻭﻥ ﮐﻠﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺍﺯﺵ ﺩﻡ ﻣﯿﺰﺩﯾﺪ؟
ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﮔﺮﻭﻧﯽ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﻪ ...ﮔﺮﺍﻧﯽ ﺁﺏ، ﮔﺎﺯ، ﺑﺮﻕ، ﺑﻨﺰﯾﻦ،
ﮔﺎﺯﻭﺋﯿﻞ . ﺑﻪ ﺗﺎﺯﮔﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺭﻭ 8 ﺩﺭﺻﺪ ﮔﺮﺍﻥ ﮐﺮﺩﯾﺪ!
ﭼﺮﺍ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻧﺪ؟ ﭼﺮﺍ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﮐﻪ
ﮔﻮﺟﻪ 100 ﺗﻮﻣﺎﻥ ﮔﺮﺍﻥ ﻣﯿﺸﺪ (214824)
الکی میگه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۸:۵۳
من اعتراف میکنم که تنها کسی هستم که از یارانه انصراف میدم (214832)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۹:۱۴
به جون مادرتون بیایید کاری کنید همه چیز ارزون بشه ول کنید این یارانه رو/ارزونی بیارید تو مملکت. (214838)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۹:۵۴
هیشکی نبایست حذف بشه. کسی که پول یارانه رو دود قلیون و وافور می کنه حقشه ولی رئیس یک مدرسه حقش نیست؟ چون خودش و همسرش یک عمر باعزت زندگی کرده اند.
طرف میاد تو فرم می نویسه کارم کارگریه ولی پرنده فروش قهاریه و حداقل 500 میلیون سرمایه داره ولی جایی ثبت نیست. اصلا این ثبت نامها فقط دامن کارمندا ی بدبخت رو میگیره. (214842)
سعید
United States
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۰:۲۳
دولت امریکا ماهی 200 $فووداستمپ به فقرامیده اینقدرفیلم وسیانس اجرانمیکنه موادغذایی ارزان میشه که گرون نمیشه تازه ازکجاست ازپول تکس ملت .ماپول نفت کشورخودمون میخوایم بگیریم این همه خیمه شب بازی بایدتماشا کنیم.من یادمه روزی درمشهدبودم یک بانواهل بحرین ازمن سوال کردچرا اطراف این حرم مقدس فقرازیادهستندمگردولت به فقراکمک نمیکنه.موندم چه جوابی بدم بعدخودش گفت که دولت درکشورمابه زنان سرپرست خانواروبدون شوهروفقراکمک میکنه (214848)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۱:۳۲
من نمی تونم این احساس رو که مقدار پول یارانه ای که من ازش انصراف می دم نصیب نیازمندش نمی شه بلکه آقازاده ها و رانت خوارها میزنن به جیب ، از ذهنم دور کنم . این همه مفاسد اعلام کردند( بماند اعلام نشده هاش) واکنش درست به موقعی ندیدم پس انصراف نمی دم! (214857)
کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۳:۳۵
در تخصیص یارانه و قطع آن علاوه بر درامد فرد باید به تعداد اعضای خانواده-سن-وضعیت جسمی و سلامتی اعضای خانواده-میزان وام-محل سکونت و امکان دسترسی فرد به امکانات بهداشتی درمانی و غیره که بخش زیادی از هزینه خانوار است غیر از خوراک و پوشاک . توجه کرد نه صرفا درامد فرد. (214875)
منگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۰:۴۹
طبق نظر رئيس جمهور سابق قرار شد پول را دست خود مردم بدهند تا هركس براي خودش برنامه ريزي كند و خبري از پولدار و فقير نبود چون اگر تورم بالا رفته براي همه بالا رفته و فقط مختص افراد فقير نيست و اين پول حق تمام ملت ايران است وحالا چطور شده كه دولت جديد ميخواهد حق مردم را از آنها بگيرد (214882)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۰۱:۱۴
قانون هدفمندی از همان اول اشتباه برنامه ریزی و اجرا شد خسارت لغو این قانون به مراتب کمتر از اجرای آن است اگر به قبل از اجرای قانون برگردیم و با توقفی چند ساله اما اینبار با تعقل بیشتر برنامه جدیدی بریزیم هم اختلاف طبقاتی بیشتر نمی شود و هم سرمایه ملی به هدر نمی رود و از طرفی دولت یازدهم با افتادن در چاهی که اصولگرایان کنده اند و حالا با لبخند و تعاریفی چون قانونمدار و قانون مند بودن دولت جدید او را در این چاه بیندازند تا پایگاه اجتماعی روحانی و حامیانش را در انتخابات پیش رو از بین برود (214884)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۲:۵۱
وضع اقتصادی مردم تو هر دولت بهتر از دولت قبله ، به این پاکی اقتصاد و سیستم دولتی هم افتخار باید کرد (214932)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۳:۴۲
بخاطر اینکه هیچ کس از حق طبیعه خودش کوتاه نمیاد.چه 100 تومن باشه چه 10000000 تومن باشه.حق حقه (214938)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۵:۵۷
یارانه حق همه ملته،این که دولت نمیتونه منابع اونو تامین کنه مشکل دولته.عجب تدبیری،التماس برای نگرفتن،چه امیدی؟من به عنوان یه کارمند ازاین دولت ناامیدم. (214947)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۷:۱۰
با سلام ما که انصراف بده نیستیم حتی اوناییکه پولدارند برای چی انصراف بدند من با اوناییکه میشناسم و وضع مالیشون خوبه صحبت کردم گفتن که یارانه را میگیریم خودمون به بی سرپرستان کمک میکنیم (214953)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۷:۴۱
تمام نظرات درست میباشد انهای که 3تابچه دارند کمیته هرکدام درامد کارمند رادارند فقط هزیستی فقط کارمند سروتمند است ویارانه نبایدبگیرد چرا قیمت هارابالا میبریدبعد میگیدیارانه راخودت قطع کن خوب خودتان قطع کنید وبگیدهیچی نخورید تابیمارنشوید بهداشت راخوب میکنیم اخرگرسنه باشی بیماری خوب پول بیشتردولت دربهداشت ودرمان هزینه میشه اصا قطع کنید دریک کلام ولسلام (214955)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۱۹:۴۵
چرا همیشه مردم باید قناعت کنند صرفه جویی کنند مصرف نکنند یارانه نگیرند و.........اما میلیاردی اختلاس می شود مدیریت ها براساس شایستگی نیست .وسایل واتومبیلها غیر استاندارد است باز به مردم می گویند بنزین مصرف نکنیددرصورتی که در همین خوزستان میلیاردها لیترگاز درچاه های نفت وگازبه خاطر تحریمها سوخته می شود .چرادولتی ها ومسئولین از خودشان شروع نمی کنند از خودروسازی ها از پالایشگاه ها وبنادر و ......... (214960)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۲۰:۳۹
بهترین راه قطع یارانه‌ها :
از مجلس و دولت شروع کنند در چند پله:
نمایندگان مجلس-کلیه وزارتخانه‌هاوزارا و معاونان و مدیران کل تا رؤسا و معاونان ادارات-بنیادها-بانکها و مراکز اقتصادی
-فعالان اقتصادی با کدهای اقتصادی و صادر کنندهها و واردکننده ها- بنگاهها ی اقتصادی-اصناف و بازاریان و کارخانه داران-بساز بفروشها-افرادی که بیش از دو واحد مسکونی دارن
-افرادی که سپرده های بانکی بالای 300 میلیون دارن
-روستائیان متمکن با درآمدهای بالا (214967)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۲۰:۴۷
را ه اساسی:کل یارانه ها قطع:برای روستاها به اندازه یارانه هر روستا واحدهای دامپروری صنعتی و کشاورزی ایجاد و با اقساط کم و بدون بهره به آنها واگذار شود که تن به فعالیت بدهند و تنبل پروری ایجاد نشود.
حمل و نقل ریلی نوسازی و کسترش و پیشرفت یابد. ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری گسترش و نوسازی شود.از خودروهای با مصرف زیر 4 لیتر استفاده و جلوی تولید خودروهای بی کیفیت داخلی گرفته شود.بهداشت و درمان رایگان شود.بخشهای تولیدی پتروشیمی و پالایشی و تولید صنایع دستی و داخلی حمایت شود. (214968)
چوپان دروغگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ۲۲:۵۳
من ار يارانه انصراف كامل ميدم. (214982)
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۹:۰۲
آفرين به اين سخاوت (215056)
حاج محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۱۵:۲۰
مقاله خوب وهدفمندي بود،اميدوارم افراد مرفه جامعه اين سخاوت را داشته باشند.اما دريافت آن حق مسلم همه ي افراد جامعه است،چرا كه بيت المال به همه
(فقير وغني)تعلق دارد. بنده ي فرهنگي نمي توانم انصراف دهم چون بخشي از هزينه تحصيل فرزندانم مي شود. (215028)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۲۳:۱۸
هیچ اعتمادی به دولت وجود ندارد (215087)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۲۳:۲۹
به من که بازنشسته هستم و از تامین اجتماعی حقوق میگیرم سبد کالا تعلق نگرفت و هیچ مرجعی نیز پاسخگو نبود و یک سایت دروغی راه انداخته بودند و کد پیگیری دادند ولی همش الکی بود وبه خیلیها که باید تعلق میگرفت و نگرفت حالا برای یارانه ها هم مطمئناً بعد از چند وقت افراد ساده لوح و باصداقت که انصراف داده اند متوجه میشوند که همه مسئولین رده بالا و نمایندگان مجلس و روسای ادارات با حقوقهای چند ده میلیونی انصراف نداده و یارانه میگیرند. (215090)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۱:۳۲
دولت طبق قانون حق داره که یارانهها رو قطع کنه و لی حقوق قشر حقوق بگیر باید بطور منطقی افزایش پیدا کنه بنظر من اثار تورم بر مشاغل دولتی بسیار وحشتناکه و به یک معضل اجتمایی در اینده تبدیل میشه (215106)
آینده نگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۰:۵۳
کمک به دولت در صورتی مساعد خواهد بود که مردم به دولت و نظام اعتماد داشته باشند، ولی متاسفانه مسیر ساستی که نظام در پیش گرفته روز به روز این بی اعتمادی را افزایش داده است به طوری که مردم نگرانند اگر به فرض هم از یارانه انصراف دهند، از کجا معلوم که این سرمایه هزینه تولید و رفاه مردم شود، حقیقتاً مردم از سیاست بازی خسته شده اند. بابا نظام به جای مجادله با قدرت ها و حمایت از کمونیست ها و حکومت های غیر مردمی تعامل با همه جهانیان را در پیش گیرد، شفاف شود. در این صورت ما به توسعه باید امید وار باشیم. (215305)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۴:۳۱
انصراف از یارانه...! اون هم با این همه افزایش قیمت !
زکی .......................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (215329)
فکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ۱۶:۰۱
یارانه به حساب همه واریز شود فقط نیازمندان بتوانند برداشت کنند .بقیه هم اگر نیازمند شدند بتوانند برداشت کنند (215353)