این ماشینهای مفهومی، سه رکن جدید طراحی ولوو را بازتاب می دهند که شامل اقتدار، خلاقیت و فعالیت اسکاندیناوی است؛ و این کوپه هم قرار است نشان دهنده اولین رکن باشد.
این ماشینهای مفهومی، یادآور ظاهر مدلهای جدید ولوو هستند، که اولین آنها، مدل کاملا جدید XC90 است. ماشینهای اسیووی هفت نفره، اولین بار سال آینده در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی خواهند شد و تا اوایل سال 2015 / ١٣٩٤ به بازار عرضه خواهند شد.
ولوو این مدل مفهومی را معادل P1800 نسل آینده خود میداند؛ که خودروی شیک دو در دهه 60 این شرکت بود. به گفته اینگنلاس، او و گروهش به این دلیل یک کوپه را به عنوان اولین طراحی مفهومی خود انتخاب کردند که خریداران حرفهای خودرو، به راحتی آن را درک میکنند.
علاوه بر این، ولوو تاریخ طولانی از خودروهای کوپه دارد؛ منجمله P1800 که تاثیرش بر روی ماشینهای مفهومی واضح و آشکار است. کاپوت بلند، انحنا در ته ماشین و شیشهای که تا پشت ماشین عقب میرود، مواردی هستند که همه از مدل قدیمیاش الهام گرفتهاند.
این کوپه مفهومی همچنین سرنخهایی از ظاهر برخی از خودروهای نسل بعدی ولوو به دست میدهد. شکل بزرگ و تخت کاپوت، و همچنین جلو رادیاتور مشبک شناور با لوگو آهنی بزرگش، قرار است علامتهای مشخصه این نسل باشند.
طراحی داخلی کوپه هم تحت تاثیر یک صفحه لمسی مرکزی قرار دارد و یک طراحی مینیمالیستی بدون دکمه را نشان میدهد. نمایشگر صفحه لمسی هم اندازه یک آیپد است و سرگرمی، اطلاعات، کنترل وضع هوا و موارد دیگر را در بر میگیرد.
این هم یکی دیگر از ویژگیهای نسل جدید محصولات ولوو است. و به رغم این که آیپد با نوک انگشتان کار میکند، صفحه لمسی ولوو حتی از پشت دستکش هم کار میکند.
همچنین تمرکز بالایی بر روی کیفیت دکمهها و کنترلهای باقیمانده در خودرو اعمال شده است، منجمله دسته دنده دست ساز بلوری. و به رغم این که به نظر نمیرسد که این مدل مفهومی به تولید انبوه برسد، اما ترکیبی از مواد به کار رفته در آن، (قطعات چوبی، فلزات و چرم زیبای آن) احتمالا در خط تولید محصولات آینده این شرکت به کار گرفته خواهند شد.
این خودروی مفهومی همچنین بالاترین توان را در محصولات جدید ولوو دارد. این خودرو یک موتور بنزینی 2 لیتری توربوشارژ 302 اسب بخاری را با یک موتور الکتریکی ترکیب کرده و تقریبا 400 اسب بخار و 600 نیوتون متر گشتاور به راننده می دهد، اما در مقابل تولید کربن آن نیز 50 گرم بر کیلومتر است. این ترکیب، در مدلهای S90 و XC90 ارائه خواهد شد.
ولوو سرمایه گذاری عظیمی بر روی توسعه پلتفورم و موتورهای اختصاصی شرکت انجام داده و حالا هم یک زبان طراحی خاص دارد که امیدوار است از 420951 مشتری جهانی در سال 2012 به تقریبا 800 هزار خریدار تا پایان دهه جاری میلادی برسد.