به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۱۲۹۹۹

فرگوسن: رونی بازیکن همه نسل‌هاست

گروه ورزشي: سرمربی پیشین منچستریونایتد به تمجید از وین رونی کاپیتان این تیم پرداخت و او را با سر بابی چارلتون مقایسه کرد.
فرگوسن: رونی بازیکن همه نسل‌هاست
منچستریونایتد امشب در ورزشگاه اولدترافورد باید در دیدار بزرگداشت وین رونی برابر اورتون به میدان برود. در این دیدار قرار است از سال‌ها تلاش و زحمت وین رونی برای باشگاه منچستریونایتد تقدیر شود. این بازیکن ۳۰ ساله بیش از ۵۰۰ بار برای این تیم به میدان رفته و ۲۴۵ بار برای تیمش نیز گلزنی کرده است. او ۴ گل کمتر از بابی چارلتون به ثمر رسانده است و به نظر می‌رسد به زودی رونی رکورددار گلزنی در تاریخ یونایتد نیز بشود.

فرگوسن درباره به خدمت گرفت وین رونی گفت: خرید رونی در سال ۲۰۰۴ خریدی فوق العاده برای ما بود. این خرید چندی بعد از این بود که من از ایده خود برای بازنشستگی از فوتبال برگشتم و تصمیم گرفتم به مربیگری در فوتبال ادامه بدهم. آن روزها خیلی به این فکر می کردم که چطور باشگاه را بهتر از قبل کنم. خرید رونی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بود. به این فکر کردم که باید بازیکنان جوان و باانگیزه را به تیم اضافه کنم. به همین دلیل توانستیم بازیکنی چون وین رونی را به خدمت بگیریم. البته قبل از رونی، کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفتیم و رونی هم دومین خریدی بود که خیلی برای ما اهمیت داشت.

فرگوسن ادامه داد:‌ رونی در ۱۸ سالگی به تیم ما اضافه شد و ۱۲ سال در یونایتد مانده است. اتفاقی که خیلی کم در دوران امروز دیده می‌شود. رونی را بازیکن بزرگ و کاملی می‌دانم و از نظر من بازیکنان بزرگ می‌توانند در همه دوران ها بازی کنند. اگر بابی چارلتون الان می توانست فوتبال بازی کند، بازیکن بسیار بزرگی می‌شد و اگر هم رونی در زمان بابی چارلتون وجود داشت، بازیکن بزرگی می‌شد.

منچستریونایتد امشب در آخرین دیدار دوستانه پیش فصل برابر اورتون به میدان خواهد رفت و قرار است عواید حاصل از دیدار بزرگداشت وین رونی، به امور خیریه اهدا شود.

مرجع : ايسنا