کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«شوك انتخاباتي» به وقوع پيوست

سرانجام هاشمي آمد

21 ارديبهشت 1392 ساعت 17:46

گروه سياسي: همانگونه كه روز گذشته خبر داده بوديم كه يك شوك انتخاباتي در راه است و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ورود به صحنه انتخابات؛ اعلام كانديداتوري خواهد كرد لحظاتي پيش اين اتفاق رخ داد و ايشان به همراه جمعي از همراهان وارد ستاد انتخابات در وزارت كشور شده و مراحل ثبت نام را شروع كرده است.


 بالاخره بعد از ماه ها گمانه زني و حرف و حديث ها در آخرين روز مهلت ثبت نام براي كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري و در حالي كه بسياري منتظرآمدن خاتمي بودند به ناگاه در آخرين دقايق مهلت براي نام نويسي در انتخابات دو قطب اصلي حاضر در انتخابات با حضور در وزارت كشور كانديداتوري خود را اعلام كردند.
در آخرين لحظات رحيم مشايي به همراه احمدي نژاد و برخي از اعضاي هيات دولت از يك طرف و از طرف ديگر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به صورت همزمان با حضور در وزارت كشور ثبت نام كردند. در همين حال اسفندیار رحیم مشایی که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، گفت: برای پرشور شدن انتخابات در صحنه حضور پیدا کردم. مشایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوید، چه کار خواهید کرد، گفت: همه ما باید از قانون تبعیت کنیم. تمام دستگاه‌ها باید تابع قانون باشند و من نیز تابع قانون هستم.
مشاور رییس‌جمهور همچنین درباره همزمان شدن ثبت‌نام وی با هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تمام سلایق باید در انتخابات حضور داشته باشند و به نظر من این حضور در چارچوب تحقق بیانات مقام معظم رهبری است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، گفت: آمده‌ام خدمت کنم و مردم هم حق دارند من را انتخاب کنند یا نکنند.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به ثبت‌نام خود، در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام خدمت کنم و این مردم هستند حق دارند که من را انتخاب کنند یا نه.
همچنين رییس‌جمهور در واکنش به حضور هاشمی رفسنجانی در وزارت کشور برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: خوب است که ایشان نیز هستند.

محمود احمدی‌نژاد درباره ثبت‌نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خوب است که ایشان نیز هستند. از سوي ديگر دستیار ارشد رییس‌جمهور درباره حضور همزمان هاشمی رفسنجانی و مشایی در ستاد انتخابات کشور گفت: این موضوع اتفاقی بود و احتمالا هر دو تصمیم داشتند آخرین لحظه برای ثبت‌نام حاضر شوند و به همین خاطر این همزمانی صورت گرفت.سیدمجتبی ثمره‌هاشمی ، درباره تاثیر حضور هاشمی رفسنجانی و مشایی در انتخابات نیز اظهار کرد: قطعا این موضوع موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.
ثبت‌نام وکالتی رحیمی در انتخابات ریاست جمهوری
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد ستاد انتخابات کشور شد تا به وکالت از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئيس جمهوري در انتخابات ثبت‌نام کند.محمدزاده با حضور در ستاد انتخابات کشور، در پاسخ به این پرسش که "آیا شما کاندیدای دولت هستید؟" گفت: مگر دولت کاندیدا دارد؟وی سپس اعلام کرد که به ستاد انتخابات کشور آمده است تا به وکالت از طرف رحیمی - معاون اول رییس‌جمهور - در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کند.


کد مطلب: 11435

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/11435/سرانجام-هاشمي-آمد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir