کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا احمدی‌نژاد با مراجع نجف ملاقات نكرد؟

29 تير 1392 ساعت 12:59

گروه سياسي: محمود احمدی‌نژاد در حالی به سفر دو روزه خود به عراق پایان داد که با علما و مراجع مقیم نجف ملاقاتی نداشت ضمن اينكه اين سفر در غیاب طالبانی، رئیس جمهور عراق انجام شد.


خبرگزاری ایسنا گزارش داده که دلیل عدم دیدار محمود احمدی نژاد با مراجع تقلید مقیم نجف در جریان سفر وی به این شهر، این بوده که "مراجع تقلید معمولا در ماه رمضان برای پرداختن به عبادات خاص این ماه، از پذیرفتن شخصیت‌ها خود داری می‌کنند." محمود احمدی‌نژاد پس از سفری دو روزه به عراق امروز به ایران بازگشت. احمدی‌نژاد به شهرهای نجف، کاظمین و کربلا، نیز سفر کرد.

در همين حال يك سايت داخلي نوشت: احمدی نژاد که در سالهای اخیر با اعتراضات شدید مراجع تقلید قم روبرو بود و مراجع نوعا وی را به حضور نمی پذیرفتند، در سفر عراق هم موفق به دیدار مراجع نشد و ظاهرا مراجع تقلید این کشور نیز، هم راستا با مراجع قم از دادن وقت ملاقات به وی خودداری کرده اند. علاوه بر آیت الله العظمی سیستانی، حضرات آیات بشیر نجفی، اسحاق فیاض و محمدسعید حکیم در نجف حضور دارند؛ شهری که از دیرباز و حتی قبل از قم، مرکز حوزه‌هاي علمیه شیعیان جهان بوده است.

اين سايت ادامه داده كه: ایسنا که اخیرا برای هماهنگی بیشتر مدیرش تغییر یافته، در توجیه این عدم ملاقات، مدعی شده با توجه به ماه مبارک رمضان، احمدی نژاد در سفر دو روزه خود به عراق، با مراجع تقلید شیعیان عراق ملاقات نداشت چراکه علما و مراجع شیعه در ماه مبارک رمضان، معمولا برای پرداختن به عبادات خاصه این ماه از پذیرفتن شخصیت ها خودداری مي‌کنند. این در حالی است که چنین موضوعی درباره برنامه مراجع عراق در ماه رمضان صحت ندارد و برای نمونه درباره آیات نجفی و حکیم که اخبار دیدارهایشان منتشر مي‌شود، اخبار دیدارهای آنان، درست در همین ایام در سایت‌هاي آنها منتشر شده است.


کد مطلب: 13852

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/13852/چرا-احمدی-نژاد-مراجع-نجف-ملاقات-نكرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir