اپل در صدر بازار گجتهای پوشیدنی قرار گرفت
12 اسفند 1396 ساعت 16:55
گروه فناوری: طبق آخرین تحقیقات از بازار گجتهای پوشیدنی که توسط موسسه IDC انجام شد، میزان فروش گجتهای پوشیدنی در سه ماهه پایانی سال 2017 نسبت به همین فصل در سال پیش، 7.7 درصد افزایش یافته است. همچنین آنالیزهای فروش نشان داد در لیست شرکتهایی که بیشترین فروش گجتهای پوشیدنی را در سطح جهان دارند، شرکتهای اپل و Fitbit در بالای لیست قرار میگیرند.
بر این اساس میزان فروش انواع گجتهای پوشیدنی در زمستان سال 2017، به 37.9 میلیون عدد رسیده که این رقم در مدت مشابه سال پیش از آن 35.2 میلیون بوده است. بدین ترتیب تقریب زده میشود که در سال گذشته میلادی، دست کم 115.4 میلیون انواع گجتهای پوشیدنی به بازار عرضه شده است که رشد 10.3 درصدی را نسبت به سال 2016 تجربه کرده است.IDC همچنین مدعیست که شرکت اپل در مدت مذکور سرانجام بهعنوان بزرگترین عرضهکننده گجتهای پوشیدنی دست یافته است. پیش میشود ساکنین کوپرتینو در سه ماه پایانی سال 2017 حدود 8 میلیون ساعت هوشمند اپل واچ را به بازار عرضه کردهاند که 21 درصد کل این بازار را تشکیل میدهد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 58 درصد افزایش داشته است.
در سوی دیگر شرکت Fitbit در زمستان سال 2017 توانسته 5.4 میلیون گجت پوشیدنی ارائه کند که با این اوصاف 17.3 درصد بازار را در اختیار دارد. نکته حائز اهمیت آنکه فروش ساعتها و مچبندهای Fitbit نسبت به سه ماهه قبل از آن 18.5 درصد و نسبت به مدت مشابه سال 2016 دست کم 14.2 درصد افت کرده است.در رتبه سوم این فهرست نام شرکت شیائومی مشاهده میشوند که به واسطه عرضه 4.9 میلیون گجت، بر 13 درصد تسلط دارد. شاید بتوان موفقترین کمپانی در این فهرست را هواوی دانست که توانسته فروش گجتهای خود را نسبت به سال پیش از آن 2 برابر افزایش دهد و به رقم 1.6 میلیون نسخه برساند. بدین ترتیب هواوی پس از Garmin، بهعنوان پنجمین تولیدکننده مطرح گجتهای پوشیدنی شناخته میشود که 4.3 درصد بازار را در اختیار دارد.
درمجموع اپل موفق شد تا در سال 2017، دست کم 17.7 میلیون ساعت هوشمند به بازار عرضه کند که نسبت به سال گذشته 10.8 درصد ارتقا را نشان میدهد. همچنین شیائومی با کاهش سهم 2 درصدی، همچنان دومین عرضه کننده مطرح گجت پوشیدنی شناخته میشود و توانسته به 13.6 درصد بازار تسلط پیدا کند.Fitbit ضعیفترین عملکرد را در این لیست به خود اختصاص داده، طوری که سهم این شرکت از 21 درصد در سال 2016، به 13.3 درصد کاهش پیدا کرده است. البته این شرکت مشغول توسعه ساعتهای هوشمندی است که از پلتفرم اختصاصی Fitbit OS قدرت گرفتهاند. سایر آمار و ارقام مندرج در این گزارش را به وضوح میتوان از روی نمودار فوق درک کرد.
کد مطلب: 144378