به گزارش میزان، محمدرضا معتمد درباره بومی سازی و افزایش عمق ساخت داخل محصولات مشترک با پژو گفت: بومی سازی تولید، شرط اصلی ورود خودروسازان خارجی به بازار ایران است که محصولات مشترک با پژو نیز طبق این قاعده تا پایان سال اول تولید به سطح داخلی سازی ۴۰ درصد میرسد.وی تاکید کرد: بیش از ۱۵۰ مجموعهای که در تولیدات ایکاپ استفاده میشود داخلی سازی شده است. تولید ۲۰۰۸ را با ۲۱ درصد ساخت داخل آغاز کرده ایم که در پایان سال اول به ۴۰ درصد خواهد رسید.معتمد افزود: محصول ۳۰۱ نیز در بخش بدنه تا ۹۵ درصد و در موتور و قوای محرکه بیش از ۸۵ درصد داخلی سازی شده که در مجموع این خودرو با بیش از ۵۰ درصد داخلی سازی تولید و عرضه خواهد شد.وی با بیان این که ایکاپ سریعترین رشد را در فرآیند افزایش توان قطعه سازان داشته خاطرنشان کرد: ما به توان قطعه سازان داخلی اعتماد داشته ایم و با ایجاد مسیر مناسب، زمینه رشد آنها را فراهم کرده ایم.
وی افزود: ۱۰ درصد از ۱۵۰ مجموعهای که قرارداد تولید آن با قطعه سازان داخلی منعقد کرده ایم از طریق جوینت ونچر سرمایه گذاری قطعه سازان اروپایی در ایران انجام و ۲۰ درصد نیز از طریق اعطای لیسانس تولید به قطعه سازان ایرانی از سوی قطعه سازان اروپایی تولید خواهد شد. ۷۰ درصد که شامل بخش اصلی مجموعهها است، از طریق دانش فنی موجود در قطعه سازان ایرانی مورد تایید قرار گرفته است.مدیر عامل ایکاپ تصریح کرد: تولید دو محصول به روز و جدید اروپایی در ایران بیانگر بلوغ و توانمندی قطعه سازان ایرانی در بومی سازی و ساخت داخل قطعات و مجموعهها است.معتمد با بیان این که توانمندی قطعه سازان ایرانی مورد تحسین و توجه مدیران تامین پژو قرار گرفته، گفت: قطعه سازان ایکاپ به دلیل کیفیت عالی و قیمت رقابتی محصولات برای تامین سایت الجزایر پژو دعوت شده اند که به صورت ارسال قطعه از ایران و یا راه اندازی خط تولید در کشور الجزایر مشارکت خواهند کرد.