به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۱۵۴۵۵۵

فکری به حال فضای بعد از جام‌جهانی کنید!

گروه فرهنگ و هنر: سردبیر ورزشی روزنامه «همشهری» معتقد است که در جام‌جهانی مشتری فوتبال و رسانه افزایش پیدا می‌کند و با پایان آن خلایی به وجود می‌آید زیرا هیچ مسابقه دیگری در این مدت برگزار نخواهد شد بنابراین باید برای این شرایط فکر شود.
فکری به حال فضای بعد از جام‌جهانی کنید!
هیوا یوسفی درباره‌ رویکردی که برخی رسانه‌ها در زمان برگزاری مسابقات جام‌جهانی پیش گرفته بودند، اظهار کرد: تعدادی از روزنامه‌ها بخاطر جام‌جهانی شرایط جدیدی را برای خود فراهم و حتی صفحات جدیدی را ایجاد کردند تا مختص جام جهانی باشد؛ برای مثال روزنامه «همشهری» چهار صفحه به صفحات ورزشی اضافه کرد و روزنامه «سازندگی» نیز صفحات و کاور ویژه جام‌جهانی را داشت؛ بنابراین بعد از جام‌جهانی آن‌ها به شرایط قبلی خود برمی‌گردند و روزنامه همشهری نیز چهار صفحه مختص جام‌جهانی را کم خواهد کرد؛ البته ممکن است تا آخر این ماه فضای جام‌جهانی را پوشش دهیم.سردبیر ورزشی روزنامه «همشهری» با بیان اینکه با پایان جام جهانی حتما در رسانه‌ها خلأ ایجاد می‌شود، ادامه داد: در جام‌جهانی مشتری فوتبال و رسانه افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که ممکن است لیگ ایران جذابیت چندانی برای مردم نداشته باشد بنابراین آمار مخاطبان بعد از جام جهانی کم خواهد شد.او با اشاره به رویکرد کلی رسانه‌ها بعد از پایان مسابقات جام جهانی گفت: این اولین بار نیست که تورنمنتی مانند جام جهانی و شرایط بعد از آن تجربه می‌شود.

وی گفت: قاعدتا افرادی که در این زمینه کار کرده‌اند می‌دانند که باید برای این شرایط فکری کنند. به ویژه اتفاقی که برای رسانه‌ها می‌افتد این است که یک مدت خلائی به وجود می‌آید زیرا هیچ مسابقه دیگری در این مدت برگزار نخواهد شد؛ البته لیگ ایران زود شروع می‌شود اما لیگ‌های اروپایی مدتی استراحت می‌کنند و بعد مسابقات خود را آغاز خواهند کرد. همچنین در این دوره نقل و انتقالات بازیکنان را داریم و معمولا بیشترین اخبار درباره این موضوع است. این نوع اخبار مشتری خاص خود را دارد و طرفداران باشگاه‌ها از آن استقبال می‌کنند. همچنین یکسری کُری‌خوانی‌هایی در این زمینه وجود دارد.یوسفی اضافه کرد: بعد از پایان مسابقات جام جهانی باید اخباری در رابطه با اینکه جام جهانی چه تأثیری بر روی فوتبال روسیه گذاشته و پیامد آن برای فوتبال دنیا چیست، منتشر شود.

وی ادامه داد: زمانی که در فضای جام جهانی بودیم اخبار روزمره را پیگیری می‌کردیم اما وقتی از فضای جام جهانی فاصله بگیریم می‌توان به این موضوع پرداخت که چرا تیم‌های بزرگ در جام جهانی نتیجه نگرفتند. همچنین ویژگی این جام چه بوده و از نظر فنی چه ویژگی داشته است. در حال حاضر برخی معتقدند که در این دوره جام جهانی تیم‌هایی موفق بوده‌اند که دفاعی بازی کرده‌اند؛ برای مثال فرانسه محتاطانه بازی کرد و توانست صعود کند. همچنین باید به میزان درآمدی که از جام جهانی کسب می‌شود، تعداد تماشاچی‌ها و رایت تلویزیونی و همچنین بازتابی که این دوره از مسابقات در روسیه داشته است، توجه کرد. بخشی از مطالب نیز به نقل و انتقالات این جام برمی‌گردد به دلیل اینکه ستاره‌هایی در هر یک از تیم‌ها وجود داشته‌اند که مورد توجه باشگاه‌های معروف قرار می‌گیرد.او به دیدگاه مدیریتی نسبت به جام جهانی اشاره کرد و گفت: می‌توانیم از لحاظ مدیریتی نیز به مساله جام جهانی نگاه کنیم؛ برای مثال تأثیر حضور جام جهانی برای تیمی مانند ایران چه بوده است و آیا غیر از سه بازی که ایران در جام جهانی داشته، دستاورد بلندمدتی نیز کسب کرده است.
مرجع : ایسنا