آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ در هفته جاری منتشر شد. این بروزرسانی با مشکلاتی همراه بود که پس از گزارش این مشکلات، ارائه بروزرسانی متوقف شد. کاربران گزارش کردند که با نصب بروزرسانی فایلهای آنها از جمله تصاویر، اسناد و پوشهها حذف شده است. بروزرسانی ۱۰۸۹ ویندوز ۱۰ مشکلات دیگری را نیز به همراه داشته است که از جمله آن می توان به استفاده نادرست از پردازنده در Task Manger و درایورهای صوتی نامناسب اشاره کرد.
حذف فایلهای کاربران مشکل نگرانکننده ای است. یکی از کاربران در فروم Microsoft Support گفته است حدود ۲۲۰ گیگ از فایلهای وی حذف شده است و برنامههای بازیابی فایلها نیز توانستهاند تنها بخشی از فایلها را بازیابی کنند. بنابراین، مایکروسافت فعلا اعلام کرده است که کاربران بروزرسانی را نصب نکنند، حتی اگر آن را بارگیری کردهاند.
به نظر میرسد که این مشکل در میزبانی آنلاین فایل و سرویس هماهنگی دستگاه با OneDrive مرتبط است. گفته میشود این باگ در فازهای اولیه آزمایش وجود داشته و نادیده گرفته شده است. دلیل اصلی وجود باگ هنوز تعیین نشده است. توصیه میشود تا زمانی که این مشکل برطرف نشده است، نسبت به بروزرسانی ویندوز ۱۰ اقدام نشود. مرکز افتا همچنین به کاربران توصیه کرد که قبل از اعمال بروزرسانی ها از سیستم اصلی پشتیبان گیری شود و همچنین بروزرسانی ابتدا در محیط آزمایشگاهی تست شده و سپس در محیط عملیاتی اعمال شود.