گروه علمي و فناوري: چندی پیش طی مطلبی میزان ضریب نفوذ تلفن های هوشمند در جهان را مورد بررسی قرار دادیم. طی آن آمار، امارات متحده و عربستان به عنوان کشور هایی معرفی شدند که شاهد بیش از ۷۲ درصد نفوذ تلفن های هوشمند در میان مردمانشان بودند.
اما آماری که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد که مردمان خاورمیانه به دستگاه های ویندوز فونی نوکیا بیش از هر محصول دیگری تمایل نشان می دهند. طبق اطلاعاتی که مرکز جهانی آمار اعلام کرده نوکیا ۴۵.۲ درصد از سهام بازار موبایل خاورمیانه را در اختیار دارد و سامسونگ نیز با ۱۸.۳ درصد در رتبه دوم جای گرفته است. اما در زمینه تلفن های هوشمند نیز نوکیا در سه ماهه دوم توانسته سهم خود را حدود ۳ درصد در مقایسه با سه ماهه اول سال افزایش دهد و به ۱۱.۸ درصد برساند، که البته این پیشرفت را قطعا مدیون معرفی سری جدید دستگاه های لومیا است.
جالب است بدانید که سهم اپل و iOS از بازار خاورمیانه تنها ۱۱.۴ درصد است و این بدان معناست که مردمان این خطه از کره خاکی به ویندوز فون علاقه بیشتری دارند. در نهایت درباره اندروید نیز بد نیست بدانید که در خاورمیانه ۶۰ درصد از محصولات به این سیستم عامل مجهز هستند، اما طبق گزاراشات رسیده سیستم عامل گوگل نتوانسته سهم بازار خود را گسترش دهد و در حال حاضر در رقابت با ویندوز فون عقب مانده است.
وگرنه اپل و سوني حرف اول رو ميزدن (129048)